Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å søke om eget rom til eksamen og ha med baby?

Anonymkode: 4639f...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om tilrettelegging og pauser osv. Men jeg har aldri hørt om at man kan ta med baby inn på selve eksamensrommet...
Det er vel noen som kan passe baby i nærheten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan bli vanskelig, er alenemor. Er snakk om ganske nyfødt baby, så hørte noen snakke om eget rom og at baby da kunne sove der. Er såklart klar over at set kan bli vanskelig å gjennomføre mtp babyens form etc men lurte på om det er mulig å prøve

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kan bli vanskelig, er alenemor. Er snakk om ganske nyfødt baby, så hørte noen snakke om eget rom og at baby da kunne sove der. Er såklart klar over at set kan bli vanskelig å gjennomføre mtp babyens form etc men lurte på om det er mulig å prøve

Da må du snakke direkte med den aktuelle skolen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt om at noen har fått lov til det. Så jeg ville ihvertfall spurt om det var mulig :)

Men det jeg vet du har krav på uansett er ammepauser. Jeg tok 2 eksamener når babyen min var 3-4mnd. Han tok ikke flaske, så pappaen oppsøkte eksamenslokalet et par ganger iløpet av dagen også fikk jeg amme i gangen med en vakt tilstede. Fikk forlenget eksamenstiden med en time.

Men skjønner jo det kan være vanskelig for deg som er alenemor. Har du ingen familie eller venner som kunne stilt opp for deg i noen timer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et eget rom. Men skulle ikke ha baby med. Men far kunne komme innom. Fikk også ti minutter ekstra per time. Siden det var seks timers eksamen så fikk jeg 7. Dette var på UiA. 

Anonymkode: 68075...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg kan spørre noen, har termin i desember og det kan jo faktisk hende jeg rekker å ta eksamen før baby kommer også. Tenkte bare å høre om det i det hele tatt er vits i å søke :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig jeg kan spørre noen, har termin i desember og det kan jo faktisk hende jeg rekker å ta eksamen før baby kommer også. Tenkte bare å høre om det i det hele tatt er vits i å søke :) 

Søke kan du absolutt - det er vits.
Siden det er lenge til har du lang tid på å alliere deg med noen. Venner, finne barnevakt osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å søke om eget rom til eksamen og ha med baby?

Du har rett på tilrettelegging. Snakk med skolen. Dere finner sammen løsninger slik at du får gjennomført eksamen.

Lykke til.

Anonymkode: bd652...104

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kvinner som har født og som sitter på føden og gjør sin skriftlige eksamen. Vgs elever som har noen få dager gamle babyer, leger som har født og få timer senere har forsvart sin doktoravhandling og mange, mange andre situasjoner der barselkvinner får tatt sine planlagte og tilrettelagte eksamener. Det som er avgjørende er at kvinnen vil og finner det helsemessig dorsvarlig å ta sin eksamen til tross for at hun er høygravid elelr nettopp har født og dermed er barselkvinne. 

Vil kvinnen, så kan kvinnen. Det står langt mer respekt ut av en kvinne som vil gjennomføre eksamen til ordinær tid, enn en kvinne som søker permisjon og utsetter eksamen til barnet er i bhg, eller kanskje aldri fullfører.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes kvinner som har født og som sitter på føden og gjør sin skriftlige eksamen. Vgs elever som har noen få dager gamle babyer, leger som har født og få timer senere har forsvart sin doktoravhandling og mange, mange andre situasjoner der barselkvinner får tatt sine planlagte og tilrettelagte eksamener. Det som er avgjørende er at kvinnen vil og finner det helsemessig dorsvarlig å ta sin eksamen til tross for at hun er høygravid elelr nettopp har født og dermed er barselkvinne. 

Vil kvinnen, så kan kvinnen. Det står langt mer respekt ut av en kvinne som vil gjennomføre eksamen til ordinær tid, enn en kvinne som søker permisjon og utsetter eksamen til barnet er i bhg, eller kanskje aldri fullfører.

Hva faan??

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett på tilrettelegging. Snakk med skolen. Dere finner sammen løsninger slik at du får gjennomført eksamen.

Lykke til.

Tilrettelegging skal man da søke om i mars? 

Anonymkode: 2f1fc...0eb

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, duplexx skrev:

Hva faan??

Hva er du misfornøyd med? Min mening er at det står langt mer respekt av kvinner som gjør sin eksamen selv om de er høygravide enn av dem som skygger banen. Om du skulle mene noe annet så får du lov til det. 

Og du, å svare med banneord er særdeles lite sofistikert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du misfornøyd med? Min mening er at det står langt mer respekt av kvinner som gjør sin eksamen selv om de er høygravide enn av dem som skygger banen. Om du skulle mene noe annet så får du lov til det. 

Det har da ingen ting med respekt å gjøre. Noen kvinner kan ta eksamen tre timer etter at de har født. Andre, som meg, ligger på intensiven på samme tidspunkt. 🙄 Å si at hvis man vil, så kan man, er virkelig naivt. 

TS, anbefaler deg å snakke med skolen. Men du MÅ ha noen til å passe barnet mens du har eksamen. 

Anonymkode: e617b...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilrettelegging skal man da søke om i mars? 

Anonymkode: 2f1fc...0eb

TS venter barn i desember. Da er det frist en eller annen gang i høstsemesteret. 

Anonymkode: 740fb...466

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdningene dine. Men ut ifra skrivemåten å bedømme er du vel 80 år og trangsynt. Nå er det 2018, og det finnes flere måter å gjøre ting på. At du mener det står mer respekt av det er bare et trist menneskesyn. Det er som om du insinuerer at de som ikke presser seg til kanten av stupet er ikke like mye verdt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehhh............ Dette her er jo helt virkelighetsfjernt. 

Anonymkode: e0839...7ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med utdanningsinstitusjonen, så vil du få svar. Ofte er de gode på å tilrettelegge ved graviditet og fødsel. Medstudenter har fått flyttet praksis, fått alternative opplegg for obligatoriske arbeidskrav, etc. Jo tidligere du gir beskjed, jo lettere er det for skolen å tilrettelegge.

Uansett er det ikke bortkastet å søke. Om du ikke skulle få tatt eksamen, vil obligatoriske eksamenskrav og undervisning kunne være gyldig til et senere semester, og du kan da få en lettere vei til eksamen. Lånekassen har også gode ordninger for studenter som får barn, og eventuelt tar permisjon.

Anonymkode: 19e54...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...