Gå til innhold

Beregning av drikke til konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi har konfirmant om ikke så lenge, og jeg er usikker på hvor mye jeg bør kjøpe inn av brus, farris og antall poser med kaffe.

Vi blir ca 45 stk

Tenkte også å sette frem noen mugger med vann der jeg putter sitron/agurk/jordbær i vannmuggene til de som ikke er glade i kullsyreholdig drikke. 

Noen som har innspill å komme med? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å kjøpe inn drikke til så mange...Det eneste jeg vil si er at det MÅ være nok. Jeg selv blir ofte ganske tørst i slike selskaper. Både pga. årstiden at det gjerne er sol og varmere ute. Det er varmt inne med masse folk. Man prater en del med de andre og blir tørr i munnen. Hvor mye du skal ha kommer vel også an på hvor lenge konfirmasjonen kommer til å vare. Ikke sikkert du vet det...
Det høres lurt ut med vannmugger. Greit for dem som ikke er glad i brus eller som vil slukke tørsten uten å hive innpå med alt for mye brus :) Med vann på bordene så begrenser også det gjerne litt mengden av brus/kullsyrevann.

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg har ingen erfaring med å kjøpe inn drikke til så mange...Det eneste jeg vil si er at det MÅ være nok. Jeg selv blir ofte ganske tørst i slike selskaper. Både pga. årstiden at det gjerne er sol og varmere ute. Det er varmt inne med masse folk. Man prater en del med de andre og blir tørr i munnen. Hvor mye du skal ha kommer vel også an på hvor lenge konfirmasjonen kommer til å vare. Ikke sikkert du vet det...
Det høres lurt ut med vannmugger. Greit for dem som ikke er glad i brus eller som vil slukke tørsten uten å hive innpå med alt for mye brus :) Med vann på bordene så begrenser også det gjerne litt mengden av brus/kullsyrevann.

Ja, bedre med for mye enn for lite! 

Personlig så er jeg mest glad i vann for å slukke tørsten, vil tro flere er som meg. Tenkte å kjøpe ei god blanding vanlig brus og sukkerfri brus, samt diverse farris bris. I tillegg til de vannmuggene 

Skrevet

I og med at et slikt selskap varer en stund ville jeg beregnet minst 1 liter på hver person. Altså minst 30 halvannenlitere.

• Liker 2
Skrevet

Eventuelt snakk med de i butikken og spørr om du kan levere tilbake det som ikke er åpnet etter besøket. Mange butikker er veldig grei på det så lenge du har spurt på forhånd 😊

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, skruf skrev:

Ja, bedre med for mye enn for lite! 

Personlig så er jeg mest glad i vann for å slukke tørsten, vil tro flere er som meg. Tenkte å kjøpe ei god blanding vanlig brus og sukkerfri brus, samt diverse farris bris. I tillegg til de vannmuggene 

Høres greit ut :) Uansett ikke det verste å ha stående litt ekstra brus i en bod i ettertid. Det er noe man alltids har bruk for til andre anledninger. 
Dersom dere har tilgang på frys så hadde jeg som gjest satt pris på noen isbiter i vannmuggene. Så holder vannet seg kjøligere lengre :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Luckiness skrev:

Høres greit ut :) Uansett ikke det verste å ha stående litt ekstra brus i en bod i ettertid. Det er noe man alltids har bruk for til andre anledninger. 
Dersom dere har tilgang på frys så hadde jeg som gjest satt pris på noen isbiter i vannmuggene. Så holder vannet seg kjøligere lengre :) 

Takk for tips :) jeg tror det er fryser på det lokalet vi har booket, hvis ikke fryser jeg bare hjemme og tar med

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Vi kjøpte massevis,og heldigvis for det,det ble en veldig varm dag.

Det gikk mye Farris og Farris bris,i tillegg til Solo og Fanta. Vann i tillegg er nok lurt.

Vi hadde konfirmasjon i mai for to år siden, hadde igjen noe brus til utover sommeren,men det ble ikke så mye til overs som jeg hadde trodd.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type mat skal dere ha?

Anonymkode: 5bc1f...5a9

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg som spurte. Tenkte ifht. at kanskje ikke brus er like godt til alt. 

God saft eller juice kan også være godt. Og jeg synes faktisk saft slukker tørsten bedre enn brus. F.eks er det jo godt med en ripssaft nå når det er vår. 

Ellers ville jeg kanskje kjøpt småbrus og ikke store flasker. Da er det kanskje naturlig å regne en småbrus per person (og selvsagt ha litt ekstra). Det ser også bedre ut om dere har tenkt å ha de stående på bordet og en har sin egen flaske slik at en ikke må sende frem og tilbake hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Beregn nok, det er superkjipt å gå tomme for brus slik vi opplevde i forrige konfirmasjon. Og ikke velg småflasker, det blir mye tomflasker å rydde bort hele tiden og folk drikker mye. I alle anledninger vi har arrangert har det gått mye mer enn en halvliter brus på hver person så ingen vits å dille med dusinvis av småflasker.

Anonymkode: 7d654...615

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha tapas, dvs catering 

Har nå kjøpt inn en haug med div brus og farris bris. I tillegg jordbær, sitron og agurk sånn at jeg setter frem mugger med smakstilsatt isvann (er isbitmaskin i lokalet) 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beregn nok, det er superkjipt å gå tomme for brus slik vi opplevde i forrige konfirmasjon. Og ikke velg småflasker, det blir mye tomflasker å rydde bort hele tiden og folk drikker mye. I alle anledninger vi har arrangert har det gått mye mer enn en halvliter brus på hver person så ingen vits å dille med dusinvis av småflasker.

Anonymkode: 7d654...615

Har kjøpt store flasker :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...