AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Er det innafor å bare være hjemme på 17.Mai? Ingen forstår meg og ser på meg som rar siden jeg ikke ønsker å ta del i feiringen, men jeg blir helt utslitt av det, de ber meg bare skjerpe meg.. Anonymkode: 63b1b...b16 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, Vera skrev: Har du barn? Nei. Anonymkode: 63b1b...b16
Vera Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 63b1b...b16 Da syns jeg du kan feire 17-mai som du selv vil. Dog tror jeg dine venner og familie bare vil deg vel og ønsker å feire sammen med deg. 2
Gjest Bøff Eløff Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Er man barnløs kan man feire akkurat som man vil!
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Nyt at du bor i et fritt land. Ta en tur på sofaen, i skogen eller på sjøen. Jeg er skikkelig misunnelig, 17 mai for meg er å stå opp enda tidligere enn jeg pleier etter å ha stått og bakt kaker kvelden før. Så er det et evig styr med å møte på dugnader, selge kaker og følge i tog. Slik det er nå, så hater jeg 17 mai. Kunne jeg gjort det jeg ville så hadde jeg elsket dagen. Kos deg med det du vil!
Millimani Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er det innafor å bare være hjemme på 17.Mai? Ingen forstår meg og ser på meg som rar siden jeg ikke ønsker å ta del i feiringen, men jeg blir helt utslitt av det, de ber meg bare skjerpe meg.. Anonymkode: 63b1b...b16 Jeg har det på akkurat samme måte, og det som er så fint med 17. mai er at man kan feire den dagen akkurat som man vil Jeg har da Asperger syndrom også, og den dagen må være den verste bråkete dagen jeg vet om. Men Asperger eller ikke, så lenge du ikke har andre å ta hensyn til, så er det jo bare å være hjemme. Jeg har ikke vært i byen på 17. mai på jeg vet ikke hvor mange år. Er gjerne på middag hos familie eller venner litt utpå ettermiddagen eller kvelden, men gjør aldri noe mer ut av det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, Millimani skrev: Jeg har det på akkurat samme måte, og det som er så fint med 17. mai er at man kan feire den dagen akkurat som man vil Jeg har da Asperger syndrom også, og den dagen må være den verste bråkete dagen jeg vet om. Men Asperger eller ikke, så lenge du ikke har andre å ta hensyn til, så er det jo bare å være hjemme. Jeg har ikke vært i byen på 17. mai på jeg vet ikke hvor mange år. Er gjerne på middag hos familie eller venner litt utpå ettermiddagen eller kvelden, men gjør aldri noe mer ut av det. Jeg har ikke asperger, men sosial angst, og det har jeg fortalt dem, men de ser bare på det som en tulle diagnose, hvorfor er det sånn, tror du ? Anonymkode: 63b1b...b16
Kardinal Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 (endret) Jeg bor en plass hvor det er uformellt og veldig kjekke ting å se/gjøre på. Elsker å feire 17. Mai her. Prøvde en gang å feire i nærmeste by, men det ble bare utrolig upersonlig. Det er en klasse (trur det er 7 eller 8) på skolen som tar seg av organisering, baking og slikt. Det vil si 2 ganger visst du har 2 barn ein trenger å bake/være med. Syns det er lite mtp «alle» årene ein får tilbake. Men når jeg var yngre uten barn var 17 mai bare en ekstra fridag😂 Og det er ikke feil😊 Endret 7. mai 2018 av Kardinal
Millimani Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke asperger, men sosial angst, og det har jeg fortalt dem, men de ser bare på det som en tulle diagnose, hvorfor er det sånn, tror du ? Anonymkode: 63b1b...b16 Det er jo ingen tulle-diagnose, men for mange er det vanskelig å forstå at andre kan ha det sånn. Noen "burde" nesten ha diagnosen selv for å klare å forstå...nei, jeg aner ikke...har ingen god forklaring
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 Hva andre mener skal du drite i. Det gjør jeg. Så ironisk at vi feirer frihet, når vi ikke er frie til å gjøre som vi vil med dagen. Er jeg ikke bortreist den dagen, tar jeg på meg joggebukse når jeg går ut. Hater 17 mai. Anonymkode: 6bc60...6dd 3
Brimi Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke asperger, men sosial angst, og det har jeg fortalt dem, men de ser bare på det som en tulle diagnose, hvorfor er det sånn, tror du ? Anonymkode: 63b1b...b16 Fordi det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det er å ha sosial angst (eller annen angst, selv noe så enkelt som edderkoppfobi). Det er mange som tror at om du har angst for noe så holder du deg unna det, men slik er det ikke alltid. Har du snakket med terapeuten din om 17.mai? Jeg tror at hvis du begynner å unngå denne dagen så kan du få det vanskeligere (unnvikelse kan avle angst), men du skal heller ikke presse deg helt ut. Finn en mellomting F.eks jeg og har mye angst og jeg blir utrolig sliten av 17.mai, men mange ganger har jeg droppet barnetoget og heller bare dratt i selskapet. Slitsomt det og, men det er mindre slitsomt enn en hel dag.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 Gjør akkurat hva du selv vil, så lenge du ikke skader deg selv eller andre. 17 mai er en dag jeg også hadde tilbringt hjemme hadde det ikke vært for at jeg har barn. Anonymkode: fa4a3...651
Millimani Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 Her er det for øvrig også meldt regn den dagen, ifølge langtidsvarselet fra storm.no ...men vi får nå se om jeg er så "heldig". Uansett gjør jeg ikke noe mer enn jeg har nevnt i mitt svar #7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Jeg har det helt likt. Skal være hjemme og kose meg. Andre som har en mening om det får bare gå å legge seg. Jeg blir helt uslitt og får en hel dårlig uke etterpå om jeg blir med. Så de som ikke forstår det får bare gå å legge seg. De skal ikke få ødelegge den dagen for meg hvertfall. Har foresten flere rundt meg som ikke forstår men de får bare ikke forstå. Jeg bryr meg ikke. Hvorfor la det ødelegge. Jeg sier bare det rett ut at jeg ikke orker og så får de gjøre som de vil. Kjempe enkelt og greit Anonymkode: b0d7e...377 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 Jeg skal tilbringe dagen på sofaen med kattene. Netflix og chill! Og kanskje fiske en kroneis ut av fryseren (er jo tross alt 17. Mai). Lade opp til 12 timers skift hele helga 😊 Anonymkode: 2b4b4...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal tilbringe dagen på sofaen med kattene. Netflix og chill! Og kanskje fiske en kroneis ut av fryseren (er jo tross alt 17. Mai). Lade opp til 12 timers skift hele helga 😊 Anonymkode: 2b4b4...5c0 Og for å legge til: befinner meg i en ... mellomfase. Ikke barn selv, og har foreløpigingen barn. 17 mai var kjekt da jeg gikk 1-10 klasse. Har brukt de siste 7 årene på å lese til eksamen (universitet har ikke inneklemte dager for å si det slik...). I fjor jobbet jeg. I år netflix og chill😄 Men ser for meg å komme meg inn i 17. Mai tradisjon og feiring når det evt. kommer barn inn i bildet. Anonymkode: 2b4b4...5c0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og for å legge til: befinner meg i en ... mellomfase. Ikke barn selv, og har foreløpigingen barn. 17 mai var kjekt da jeg gikk 1-10 klasse. Har brukt de siste 7 årene på å lese til eksamen (universitet har ikke inneklemte dager for å si det slik...). I fjor jobbet jeg. I år netflix og chill😄 Men ser for meg å komme meg inn i 17. Mai tradisjon og feiring når det evt. kommer barn inn i bildet. Anonymkode: 2b4b4...5c0 Ups, det ble litt feil... 🙀 'Er ikke barn selv, og har ikke barn selv 😂😂 Anonymkode: 2b4b4...5c0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal tilbringe dagen på sofaen med kattene. Netflix og chill! Og kanskje fiske en kroneis ut av fryseren (er jo tross alt 17. Mai). Lade opp til 12 timers skift hele helga 😊 Anonymkode: 2b4b4...5c0 Det hørtes perfekt ut! Anonymkode: 02e20...3fb
Drakan Skrevet 10. mai 2018 #20 Skrevet 10. mai 2018 Jeg blir å kose meg med tv og spill. Kanskje om jeg føler det kan jeg gå ut i en park og grille for litt ensom luksus. Ha det gøy. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå