Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg flyttet til et nytt sted så søkte jeg hjelp og råd i forbindelse med grove hendelser jeg hadde erfart på tidligere bosted blant religiøse. Dem jeg søkte hjelp hos fikk jeg hjelp hos. Idag avviser dem jeg fikk hjelp hos og får kalde blikk. De er kristne. Skal det være sånn? 

Anonymkode: 2d325...e2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: Gå aldri til religiøse for å få hjelp til problemer.

2: Vær sannferdig og se alle sider av en sak.

Anonymkode: 8804a...bcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gå til en sekt (ja, sekt) for å få hjelp. Det kommer det aldri noe godt ut av. Enten blir du hjernevasket eller så avviser de deg når de skjønner at det ikke går som de ønsker. 

Anonymkode: c0d69...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ha hjelp til traumer/psykiske plager av kristne. Men det skal da absolutt være mulig? Hvem har du snakket med? Har du prøvd diakon i nærmeste menighet f.eks?

Men hva med å søke lavterskel-tilbud for psykisk helse i psykiatrien? Du kan f.eks ringe Mental Helses hjelpetelefon på 116 123. Du kan snakke med dem anonymt og bruke dem. Men de har tillegg en viss oversikt over ulike lavterskeltilbud rundt i landet  som Angstringen osv. Fastlegen vil nok også ha oversikt over lavterskeltilbud i din kommune.

Anonymkode: 40ac3...e64

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, kanskje de føler at de har gjort sin plikt? Altså at de har sett bare den ene (veldig vanskelige) siden av og føler at du har så tung bagasje at det blir vanskelig å ha normal kontakt?

Anonymkode: c44f0...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får en følelse av at noen kjenner noen og har fått en annen versjon fra ditt tidligere hjemsted... 

Anonymkode: 9107d...292

Skrevet

Du som skrev annet innlegg her i dag? 

Gå til psykolog isteden du. Visse religiøse skviser deg fort ut. Så mye for neste-kjærlighet.

Søk mer relevant hjelp Ts.

Gjest Nina1975
Skrevet

Kristne skryter på seg nestekjærlighet, men når alt kommer til alt, er det ingen som er mer fordømmende og har så lite nestekjærlighet som de. Spesielt de som er litt mer enn snittet religiøse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...