Gå til innhold

Hunden er lik meg som barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig nysgjerrig på denne oppførselen på hunden vår. Han er 1 1/2 år. 

Når vi er på besøk hos mine foreldre, eller min samboers foreldre, så er han vilter. Han går rundt, lager mye lyd og er ikke rolig. Det er ingenting stressende med situasjonen. Vi sitter rolig å prater i rolig tempo. 

Dersom foreldre eller svigers passer han sø forteller de at han er så rolig og er sååå snill. Altså det motsatte av hva vi opplever når vi er der. Vi har vært på besøk hos nevnte fra han var baby så han skulle bli trygg og vandt. 

Hvorfor er han sånn? Vi kan ikke tenke oss at det er oss da vi Er lite stressende personen, men man vet aldri. Men så har vi tenkt på en sammenligning til barn. Da jeg var barn var jeg på samme viset! Da jeg var hos bestemor var jeg snill og god, men så fort mamma kom ble jeg mer trass. Og det er akkurat sånn hunden vår er! Han har åpenbart ikke mine gener, men vi lurer oppriktig på hvorfor han er sånn :) 

Anonymkode: c5fbb...a83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig nysgjerrig på denne oppførselen på hunden vår. Han er 1 1/2 år. 

Når vi er på besøk hos mine foreldre, eller min samboers foreldre, så er han vilter. Han går rundt, lager mye lyd og er ikke rolig. Det er ingenting stressende med situasjonen. Vi sitter rolig å prater i rolig tempo. 

Dersom foreldre eller svigers passer han sø forteller de at han er så rolig og er sååå snill. Altså det motsatte av hva vi opplever når vi er der. Vi har vært på besøk hos nevnte fra han var baby så han skulle bli trygg og vandt. 

Hvorfor er han sånn? Vi kan ikke tenke oss at det er oss da vi Er lite stressende personen, men man vet aldri. Men så har vi tenkt på en sammenligning til barn. Da jeg var barn var jeg på samme viset! Da jeg var hos bestemor var jeg snill og god, men så fort mamma kom ble jeg mer trass. Og det er akkurat sånn hunden vår er! Han har åpenbart ikke mine gener, men vi lurer oppriktig på hvorfor han er sånn :) 

Fordi dere menneskliggjør ham. 

Anonymkode: d3d43...66b

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Dyr er ikke mennesker, så slutt å  menneskliggjør hunden!

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Catalina Culès said:

Herregud for noen SURPOMPER som svarer her!

Ts forklarer situasjonen godt og om det er et jækla problem for dere? Javel vær så god!😂

Anonymkode: d2df2...de3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere menneskliggjør ham. 

Anonymkode: d3d43...66b

1 time siden, Catalina Culès skrev:

Til dere begge, det var en sammenligning slik at det var lettere for andre å forstå 🙄 så fint at dere tok dere tid å lese hele teksten og ikke kun emnelinjen 👏🏼

Herregud for noen SURPOMPER som svarer her!

Ts forklarer situasjonen godt og om det er et jækla problem for dere? Javel vær så god!😂

Anonymkode: d2df2...de3

Takk :) 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er han når dere tar ham med på besøk andre steder? Noen hunder kan ha vanskelig med å finne roen når de er på besøk. Det blir noe annet å være der når du ikke er der. Hunden har mer forventning til at noe skjer når eier er der (tur, biltur, reise på besøk osv), og kan dermed være mer virrete.

• Liker 4
Skrevet

Hva skjer med disse "hunde trådene"??? Hvilken planet er bor dere på??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Tabris skrev:

Hvordan er han når dere tar ham med på besøk andre steder? Noen hunder kan ha vanskelig med å finne roen når de er på besøk. Det blir noe annet å være der når du ikke er der. Hunden har mer forventning til at noe skjer når eier er der (tur, biltur, reise på besøk osv), og kan dermed være mer virrete.

Helt lik. Virker stresset. Tenkte samme tanken at han forventer at vi går hjem snart, siden vi er på besøk. Må jo være noe sånt :) 

3 timer siden, Madde123 skrev:

Hva mener du? Dette er i kjæledyr emnet så da må du tåle at det er om hund. 

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er tryggest hjemme og er derfor roligere der. Hunden vår sliter ofte med å finne roen når vi er borte, selv om vi er hos folk hun har kjent siden hun var valp. Er ikke det helt vanlig?

Anonymkode: c99d5...753

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Madde123 skrev:

Vill gjetting fra min side, men kansje Pluto?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Perle skrev:

Vill gjetting fra min side, men kansje Pluto?

Pluto er ikke en planet 😜 den er degradert 

Anonymkode: 77601...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han oppfører seg "bedre" når han er alene med dem fordi han ikke kjenner dem så godt som han kjenner dere.

Anonymkode: 191a2...e22

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pluto er ikke en planet 😜 den er degradert 

Anonymkode: 77601...9cb

Det er omdiskutert, og Pluto er fortsatt en dvergplanet :)

Anonymkode: 2135b...992

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du når du hilser på hunden når du kommer hjem? Hvor entusiastisk er du når du snakker og leker med hunden?

Om du har høyere energi med hunden vil den ha høyere energi med deg, enn med mennesker som ikke snakker så mye med hunden, som er rolige og sitter mye i ro mens hunden er der. 

Anonymkode: 9da09...ec0

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Madde123 skrev:

Hvis du ikke liker hundetråder bør du kanskje holde deg unna kjæledyrforumet

Anonymkode: 31abf...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du når du hilser på hunden når du kommer hjem? Hvor entusiastisk er du når du snakker og leker med hunden?

Om du har høyere energi med hunden vil den ha høyere energi med deg, enn med mennesker som ikke snakker så mye med hunden, som er rolige og sitter mye i ro mens hunden er der. 

Anonymkode: 9da09...ec0

Ignorerer til han har roet seg. Så ikke så lang tid siden hn er vandt med å få kos når han er rolig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...