Gå til innhold

Genser/topp som farger av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en blå genser/topp som farger av. Det er ikke bare litt heller, jeg blir blå på armer, hender osv. Jeg har hatt denne genseren i flere år og hadde regnet med at det skulle gi seg etter at jeg hadde brukt den og fått vasket den et par ganger. Det har ikke skjedd. 

Det jeg lurer på er: er det noen her inne som har et forslag til hvordan jeg kan få den til å farge mindre (eller ikke i det hele tatt..)?

Jeg har altså prøvd å vaske den mange ganger og det virker ikke! Det er en genser med 30 vask, så tør ikke helt slenge den i vaskemaskinen på 60 grader og satse på at det går fint. 

Anonymkode: 1c287...61b

Videoannonse
Annonse
Gjest ti10
Skrevet

Prøv med litt eddik i vannet, det holder på fargen.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok bare vaske den alene på 30 grader, noen klær blir ikke bedre.

Anonymkode: ba2ff...84c

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har en blå genser/topp som farger av. Det er ikke bare litt heller, jeg blir blå på armer, hender osv. Jeg har hatt denne genseren i flere år og hadde regnet med at det skulle gi seg etter at jeg hadde brukt den og fått vasket den et par ganger. Det har ikke skjedd. 

Det jeg lurer på er: er det noen her inne som har et forslag til hvordan jeg kan få den til å farge mindre (eller ikke i det hele tatt..)?

Jeg har altså prøvd å vaske den mange ganger og det virker ikke! Det er en genser med 30 vask, så tør ikke helt slenge den i vaskemaskinen på 60 grader og satse på at det går fint. 

Anonymkode: 1c287...61b

Du kan prøve å vaske den for hånd og ha en god dæsj med salt ca en dl. i vaskekaret/vasken/bøtten sammen med vaskemiddelet og røre begge deler godt ut i vannet før du legger plagget i. Kan være lurt å løse opp saltet i litt varmt vann i et krus før du helelr det i vaskekaret. Salt brukes til å binde farge når vi farger produkter. Salt er ufarlig både mot huden og å puste inn.  Hjelper ikke det er eddik neste. 

Vanligvis er jeg totalt motstander av bruk av eddik til ting som skal på huden, men her finnes det knapt noe annet enn eddik dersom saltet ikke fungerer. Men bruk ikke både eddik og salt samtidig. La det gå noen vask mellom det ene og det andre dersom du ikke får det første til å fungere.

Oppdater gjerne tråden dersom du finner en løsning.

Anonymkode: c8710...7f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...