AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Er det i det heletatt mulig? Har altså betalt en regning fra Telenor men tydeligvis glemt å fylle ut den summen på 0.02kr. Som er hva egentlig? Er jo ikke øre en gang, men må betale kostnader for purringen. Anonymkode: cfbdc...dcc
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 0.02kr er 2 øre. Men ja, det høres veldig sært ut. Ring de og spør. Anonymkode: b4d3e...041
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 Ring de før den går til inkasso, de sletter garantert fakturaen når beløpet bare er noen øre. Går den til inkasso derimot vil inkassoselskapet nekte å være medgjørelige, for det de tjener på er inkasso og purregebyr. Hadde en regning på 11 kr (restbeløp) en gang som gikk til inkasso, da skulle de plutselig ha mer enn 400 kr , og inkassofirmaet nektet å anullere den. Anonymkode: 79f18...016
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det i det heletatt mulig? Har altså betalt en regning fra Telenor men tydeligvis glemt å fylle ut den summen på 0.02kr. Som er hva egentlig? Er jo ikke øre en gang, men må betale kostnader for purringen. Anonymkode: cfbdc...dcc Det er helt vanlig at de går til inkasso på småører det ikke finnes mynt for engang. Jeg hadde sendt en mail til Telenor med kopi av fakturaen og klaget. Tilby deg å betale de simple ørene ved neste fakturaforfall, dersom de sletter gebyret. Jeg vil tro at det skal gå i din favør. Ellers er jo dette en god sak for media. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring de før den går til inkasso, de sletter garantert fakturaen når beløpet bare er noen øre. Går den til inkasso derimot vil inkassoselskapet nekte å være medgjørelige, for det de tjener på er inkasso og purregebyr. Hadde en regning på 11 kr (restbeløp) en gang som gikk til inkasso, da skulle de plutselig ha mer enn 400 kr , og inkassofirmaet nektet å anullere den. Anonymkode: 79f18...016 Når tid skal folk lære at å bestride en faktura enten det er 0.02 øre eller 2 mill kroner det gjør man ikke på telefon? Uten skriftlig dokumentasjon så er det lett å bare dortsette saken til inkasso. Ts kan ikke dokumentere at fakturaen er skriftlig bestridt, og gebyrene vokser inn i himmelen. Vi i inkassobransjen skal også ha lønn. Anonymkode: ff6a7...021 5
paulette Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Bare ring til Telenor! Det er helt sikkert en bugg i systemet som de med glede retter for deg når du tar kontakt med dem. Det meste går via teknologi så de har garantert ikke sett "Oi hun mangler 2 øre - vi sender purring!" - det har bare gått automatisk. Ta kontakt så ordner de det 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Denne regningen har nok aldri vært i nærheten av et menneske. Da kan slike ting skje. Ta en telefon og forklar så slipper du helt sikkert å betale denne regningen. Anonymkode: c6c61...397 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Det tenker jeg også. Er nok et datasystem. En gang fikk vi en hissig inkassovarsel da vi hadde kjøpt et parti med dassruller for å støtte et idrettslag. Noen dager senere viste det seg at alle de andre som hadde kjøpt også hadde mottatt slike inkassovarsler, og leverandøren beklaget i avisen. Da hadde det skjedd en feil i systemet, og det hadde automatisk blitt sendt ut mange slike varsler. Ville aldri skjedd om det satt et menneske og skrev disse ut manuelt. Anonymkode: b4d3e...041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå