Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet som lærling i litt under et år, og har fortsatt ikke tatt ut en eneste feriedag (tok fri sånn som alle andre i jula, men da var det som ulønnet permisjon i og med at jeg ikke hadde noen opptjente feriedager). Hovedregelen i bedriften er tre uker sammenhengende ferie i sommer, men noen av sjefene er tilbøyelige til å gi fire. Derfor satte jeg meg opp på fire uker ferie i sommer, men med spørsmålstegn bak den fjerde uka. Nå har jeg lyst til å ta en feriedag kommende fredag som er inneklemt, men siden jeg føler meg "kravstor" som har bedt om fire uker ferie i sommer, så vet jeg ikke om jeg tør å spørre sjefen min.

Det verste som kan skje er jo at jeg får et nei, men likevel føler jeg meg utakknmelig på et vis, og faktisk går det litt utover samvittigheten. Jeg er jo bare en lærling, og ingen er avhengige av at jeg er på jobb verken i sommer eller den inneklemte fredagen som kommer, så det er jo ikke akkurat noe problem. Lurer bare på hva dere synes? Overtenker jeg bare? Burde jeg spørre om fri på fredagen, eller er det lurt å la være?

Anonymkode: 37082...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overtenker. Bare spør du :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også du overtenker, men jeg forstår deg godt. Som du sier er det verste du kan få et nei. Jeg er også en person som har en tendens til å overtenke, gruble og grue meg, men som oftest så går det mye bedre enn vi ser for oss! Hvis du syns det er vanskelig å spørre direkte kan du sende en mail etter arbeidstid feks, så får du svar.

Anonymkode: 29c14...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...