Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da klart av Lotto gir større vinnersjanse, hele 17 ganger større enn eurojackpot!

Nei, det gjelder sjanse for å vinne førstepremie. Hva er sjansen for å vinne PREMIE (av en eller annen kategori?)

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen av delene, kun flaks.

Anonymkode: fe5e6...890

Dette er riktig. Du har nøyaktig like stor sjanse til å vinne om du tipper 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 som hva som helst annet. Når jeg forteller dette til folk, blir de alltid fortørnet, og sier "ja men det blir jo aldri det!". Vel, den kombinasjonen er akkurat like sannsynlig som vinnerrekke, som en hvilken som helst annen tallkombinasjon.

Men ellers går det jo an å sjekke hvilken kule som later til å "være i form" for tiden...

Anonymkode: 9e8ed...272

AnonymBruker
1 time siden, GauteS skrev:

Nei, det gjelder sjanse for å vinne førstepremie. Hva er sjansen for å vinne PREMIE (av en eller annen kategori?)

Norsk tipping sier dette:

Lotto: Statistisk sett vinner man en premie, med 4 rette eller bedre, i snitt på hver femte kupong med ti rekker.

Viking Lotto: Statistisk sett vinner man en premie, med 3 rette eller bedre, i snitt på hver femte kupong med ti rekker.

Eurojackpot sier dem ikke noe om.

https://www.norsk-tipping.no/tjenester/vinnersannsynlighet

Anonymkode: 9def0...262

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er riktig. Du har nøyaktig like stor sjanse til å vinne om du tipper 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 som hva som helst annet. Når jeg forteller dette til folk, blir de alltid fortørnet, og sier "ja men det blir jo aldri det!". Vel, den kombinasjonen er akkurat like sannsynlig som vinnerrekke, som en hvilken som helst annen tallkombinasjon.

Men ellers går det jo an å sjekke hvilken kule som later til å "være i form" for tiden...

Før, da de fleste fysisk krysset av tallene på kupongen var det mange som laget tegn av kryssene. Så da vinnerrekken dannet et kors på kupongen, vant så 'mange' at de bare endte opp med 750k hver.

Man får også til vanlig høyere premiesum dersom en av vinnertallene er 32 eller over da mange bruker fødseldato som sine tall.

Anonymkode: 9def0...262

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Men noen blir millionær. Hver uke . Så hvis man ikkr spiller blir man ihvertfall ikke millionær. 

Såpass statistikk skjønner til og med jeg, 

Anonymkode: 1a25a...4aa

Jeg spiller ikke, og jeg har blitt millionær. Det hadde jeg neppe blitt hvis jeg puttet sparepengene i ting som ga negativ forventet avkastning, slik lotto gjør. Lotto er skatt for folk som ikke skjønner økonomi.

Anonymkode: 81b66...d9b

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Samtidig er det den rekken som vil gi desidert lavest gevinst, siden det er så mange som er like snusfornuftige og derfor tipper akkurat de tallene.

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller ikke, og jeg har blitt millionær. Det hadde jeg neppe blitt hvis jeg puttet sparepengene i ting som ga negativ forventet avkastning, slik lotto gjør. Lotto er skatt for folk som ikke skjønner økonomi.

Jeg vil gjerne bli millionær jeg også, men hvordan finne tid til å klekke ut den gode ideen når jeg har full jobb og flere unger? 

TS

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne bli millionær jeg også, men hvordan finne tid til å klekke ut den gode ideen når jeg har full jobb og flere unger? 

TS

Du tar andre sjanser selvfølgelig. Starter som gründer, investerer etc. Ingen garanti, men langt større muligheter enn å spille i Lotto.

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Du trenger ikke noen spesielt god ide, bare evne til å spare og være tålmodig.

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtidig er det den rekken som vil gi desidert lavest gevinst, siden det er så mange som er like snusfornuftige og derfor tipper akkurat de tallene.

Er det? Jeg har aldri gjort det, de få gangene jeg har spilt (og ikke forventet annet enn litt spenning som resultat).

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det? Jeg har aldri gjort det, de få gangene jeg har spilt (og ikke forventet annet enn litt spenning som resultat).

Ja. "Den mest spilte rekken er 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7, og det ville ikke gitt rare premien (ca 8000 kroner). Ellers går det mest i strikkemønster, annet hvert tall, de siste tallene opp til 34 og lignende, forteller pressetalsmannen på spørsmål fra ABC Nyheter."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2009/09/19/96034/her-er-lottos-superrekke

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke noen spesielt god ide, bare evne til å spare og være tålmodig.

Hæ? 

Spare ??? Da kommer det til å ta lang tid..

hvor mye i mnd må man spare for å bli rik? 🤔

og hva gjør man med sin første oppsparte million ? 

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? 

Spare ??? Da kommer det til å ta lang tid..

hvor mye i mnd må man spare for å bli rik? 🤔

og hva gjør man med sin første oppsparte million ? 

Siden du verken har evne til å spare, være tålmodig eller forstå hvordan man behandler penger på en fornuftig måte, vil det være bortkastet å prøve å forklare deg hvorfor din måte å bli rik på er dårlig.

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du verken har evne til å spare, være tålmodig eller forstå hvordan man behandler penger på en fornuftig måte, vil det være bortkastet å prøve å forklare deg hvorfor din måte å bli rik på er dårlig.

La oss si at jeg sparer 60 000 i året, så er det jo nesten 2 ti-år før det er 1 mill. Fint å ha 1 mill til overs når huset er nedbetalt og barna er voksne, men det er jo nå jeg hadde hatt mest glede av det, ikke om 20 år. Det er nå jeg kunne trengt å kjøpe litt ekstra hjelp hjemme f eks, en større bil, pusse opp ..

TS

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

La oss si at jeg sparer 60 000 i året, så er det jo nesten 2 ti-år før det er 1 mill. Fint å ha 1 mill til overs når huset er nedbetalt og barna er voksne, men det er jo nå jeg hadde hatt mest glede av det, ikke om 20 år. Det er nå jeg kunne trengt å kjøpe litt ekstra hjelp hjemme f eks, en større bil, pusse opp ..

Synd ikke foreldrene dine tenkte på det, og sparte opp så de kunne hjelpe deg mens du er i den aldren du trenger mest penger. Det var kanskje fordi foreldrene deres ikke gjorde det for dem, og lærte dem fornuftig forvaltning av penger.

Annonse
AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Derfor vil du faktisk vinne 50 millioner ganger på rad, bare du tipper lenge nok. Et matematisk prinsipp.

Men da skal du nok drive på en stund...:fnise:

Anonymkode: 379e0...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...