AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Ingen av delene, kun flaks. Anonymkode: fe5e6...890 9
prt90 Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa Sannsynligheten for å vinne i lotto er 1:(34*33*32*31*30*29*28) = 1: 5 379 616 = 0.00001858868% Om du bruker samme tallrekke hver gang eller nye tilfeldige spiller ingen rolle. 4
Kjetil E Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa Å ikke spille i det hele tatt, da vinner du i form av at du beholder penga dina. Sannsynligheten for at du skal få 7 rette er svært liten. Dog en ting som er verdt og merke seg, ihvertfall hvis man spiller Vikinglotto, er at hvis man virkelig ønsker å vinne den STOOOOORE potten hvis man først for førstepremien så skal man spille på tallene fra 32 til 48. Siden svært mange bruker fødselsdatoer så er det langt færre rekker med tall mellom 32 og 48 enn det er med tall mellom 1 og 31. Og færre rekker jo større sjanse er det for at DU er den eneste som har rett rekke hvis den går inn. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Jeg lar være å spille Lotto, Vikinglotto og Extra hver uke og vinner derfor over 13000 i året.😊👍 Anonymkode: a7702...e04 8
stan Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Sannsynligheten for å vinne er allerede nevnt, men et annet tall som også er interessant er forventningsverdien. Hvor mye du vil sitte igjen med etter å ha spilt et uendelig antall ganger. For Lotto er forventningsverdien 50%, altså halvparten av hva du satser. Å ikke spille gir en forventningsverdi på 100 %. Mye bedre. Men det er jo noen som vinner millioner hver uke. Det man kjøper er vel egentlig "Lotto drømmer" 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa Spiller ingen rolle. Hvilke tall som ble trukket sist gang har ingen innvirkning overhodet på sansynligheten for hvilke tall som blir trukket denne gangen. Anonymkode: 01089...79f
GauteS Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa Skriv og spør Dagbladet, i den tidligere kulturavisen, der har du lottoekspertene! I mange år publiserte de statistikker hver uke over hvilke tall som hadde kommet ut som vinnertall. Og den hyppigheten kunne variere ganske mye. Dessverre ble det aldri helt klarlagt hvordan en skulle bruke den statistikken: Er det mest sannsynlig at det tallet som er oftest trukket ut tidligere blir trukket ut neste gang også, eller er det mest sannsynlig at det nå er et annet tall sin tur, nemlig det som sjeldnest er trukket ut?
prt90 Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Pengespill er en ekstra skatt for dem som ikke kan statistikk.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar være å spille Lotto, Vikinglotto og Extra hver uke og vinner derfor over 13000 i året.😊👍 Anonymkode: a7702...e04 Men noen blir millionær. Hver uke . Så hvis man ikkr spiller blir man ihvertfall ikke millionær. Såpass statistikk skjønner til og med jeg, Anonymkode: 1a25a...4aa 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men noen blir millionær. Hver uke . Så hvis man ikkr spiller blir man ihvertfall ikke millionær. Såpass statistikk skjønner til og med jeg, Anonymkode: 1a25a...4aa Nå foretrekker jeg 13500 garanterte ekstra kroner på konto hvert år framfor å sponse andre til å bli millionærer. Jeg kjenner folk som har tippet for såpass hver uke i 20 år. De har ikke vunnet 270 000 i løpet av disse årene... Anonymkode: a7702...e04
missmcbeal Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har spilt de samme rekkene i flere uker siden desember, 10 ulike rekker som jeg har valgt ut sjølv. Altså en kupong på 50 kr. En uke fikk jeg 5 rette og 4 rette, så det var litt gøy, men er likevel beskjeden premie. Uansett så er det et tapsprosjekt, med mindre du er svært heldig. De gangene man får 4 rette, får man som regel akkurat ikke nok til å dekke en ny kupong. De to siste ukene har jeg ikke spilt og har dermed spart 100 kr. Jeg har sjekka over talla i ettertid, og jeg hadde ikke vunnet om jeg hadde spilt, så akkurat det var litt deilig å tenke på Som du vet er sjansen for å få storgevinst forsvinnende lite, selv å få 5 retter som jeg fikk en gang, skjer veldig sjeldent, og sannsynligheten blir mye mye mindre når det er snakk om 6, 6+1 eller 7 retter som er premier det er verdt å spille for. For morro skyld driver jeg og følger med på tallene og prøver å lage en slags statistikk, bare for å se om det er noen tall som dukker opp oftere enn hverandre og for å se om det hadde vært lurt å endre rekkene. Jeg har kartlagt hvor mange ganger hvert tall har har dukket opp i en lottorekke siden nyttår og det er jo litt interessant å se at noen tall har kommet veldig ofte, men må likevel huske at det hele er tilfeldig. For et annet år vil det sikkert se annerledes ut. Jeg deler denne, så kan man jo se hvilken tall det hadde vært lurt å bruke i rekkene sine til nå, f.eks. ser man jo at 29, 13, 19 og 24 har vært ofte i forhold til andre tall, men husk det sier jo ikke noe om i hvilken kombinasjon tallene har dukket opp i. En vinnerrekke på 7 tall har neppe bestått av de som har dukket opp flest ganger. I = i vanlig rekke og x når tallet dukket opp som ekstra. Om man får noe ut av å bruke denne statistikken er likevel tvilsomt. Jeg har vurdert å lage en rekke med de mest hyppige tallene og de færreste i år, og kombinasjoner av begge, men det har nok egentlig veldig lite å si. Jeg vil også tro at på slutten av dette året så har statistikken jevnet seg ut. Jeg husker f.eks. at 4 og eller 5 kom flere uker etter hverandre, men nå tror jeg det er en stund siden dukket opp. 13 tror jeg har dukket opp 3 uker på rad nå. 1 I I I x I 2 I x x I 3 I I I I 4 I I I I I I 5 I I I I I x x 6 I I I 7 I I 8 I I I 9 I I x I 10 I I I 11 I I 12 I I I I 13 I I I I x I I I 14 I I x 15 I I 16 I I I I I I i 17 I I I I x I 18 I I I x x I I 19 I I I I I I I I x I 20 I I I I 21 I I I I I 22 I I I I I 23 I I I 24 I I I x 25 I 26 I I I I 27 I I 29 I I I I I I x I I 28 x 30 I I 31 I I 33 I x x I 32 I I 34 I I I I I x Kan være jeg har mistet en uke eller noe, så ingen garanti for at denne er 100%. Det som beviselig kan være lurt når man spiller lotto er som noen å sier å unngå tall som all andre bruker, for da blir jo premiepotten fordelt på flere når man først vinner. Og mange bruker bursdagstall, så å bruke tall etter 31. kan være lurt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 46 minutter siden, GauteS skrev: Skriv og spør Dagbladet, i den tidligere kulturavisen, der har du lottoekspertene! I mange år publiserte de statistikker hver uke over hvilke tall som hadde kommet ut som vinnertall. Og den hyppigheten kunne variere ganske mye. Dessverre ble det aldri helt klarlagt hvordan en skulle bruke den statistikken: Er det mest sannsynlig at det tallet som er oftest trukket ut tidligere blir trukket ut neste gang også, eller er det mest sannsynlig at det nå er et annet tall sin tur, nemlig det som sjeldnest er trukket ut? Overhodet ingen sammenligning. Det er like sannsynlig som at rekken 1,2,3,4,5,6,7 vil komme resten av din levetid som at den ikke vil komme noensinne. Anonymkode: 379e0...4ea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 Interresant ! 😄 jeg har «oppdaget» at vanlig lørdagslotto gir mest vinnersjanse, fikk 5 rette der en gang. har prøvd eorojackpot og vikinglotto og der får jeg ikke 2 rette engang. Så det gidder jeg ikke lenger TS Anonymkode: 1a25a...4aa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interresant ! 😄 jeg har «oppdaget» at vanlig lørdagslotto gir mest vinnersjanse, fikk 5 rette der en gang. har prøvd eorojackpot og vikinglotto og der får jeg ikke 2 rette engang. Så det gidder jeg ikke lenger TS Anonymkode: 1a25a...4aa Det er jo ikke noe rart. Det er jo så sinnsykt mange flere som spiller Vikinglotto og enda sinnsykt mange flere som spiller Eurojackpot. Det er jo akkurat det samme som at det er mye lettere å vinne på tombola på det lokale tivoliet enn på lotto. Anonymkode: a7702...e04
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 Dersom du vil vinne penger er det bedre å lese seg opp på oddsen og heller investere pengene du ville brukt på Lotto der!
GauteS Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Overhodet ingen sammenligning. Det er like sannsynlig som at rekken 1,2,3,4,5,6,7 vil komme resten av din levetid som at den ikke vil komme noensinne. Det jeg forsøkte å få fram var at Dagbladet må jo tro at deres lesere er komplette idioter når de kunne ofre spalteplass på det skire vrøvl uke etter uke.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Å holde på de samme tallrekkene hele tiden , eller bare velge nye tilfeldige hele tiden? Anonymkode: 1a25a...4aa Det har absolutt ikke noe å si. Alle rekker har akkurat like stor sjanse ved hver trekning. Anonymkode: 9def0...262
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe rart. Det er jo så sinnsykt mange flere som spiller Vikinglotto og enda sinnsykt mange flere som spiller Eurojackpot. Det er jo akkurat det samme som at det er mye lettere å vinne på tombola på det lokale tivoliet enn på lotto. Anonymkode: a7702...e04 Hvor mange som spiller, eller hvor mange rekker som blir levert inn, har absolutt ingen betydning for vinnersjanse. Det er antall mulige rekker som har noe å si. På Eurojackpot er det 95 milloner mulig rekker. Altså 1:95 mill sjanse for å vinne pr rekke Vikinglotto har 98 millioner, men 'vanlig' lotto har kun 5,4 mill forskjellige rekker. Det er da klart av Lotto gir større vinnersjanse, hele 17 ganger større enn eurojackpot! Anonymkode: 9def0...262 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå