AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 I går og i dag har jeg fått plutselig smerte i stortåa som varer et sekund, nesten som foten svikter når det skjer. Mener jeg har hatt det før og, men da gikk det raskere over. Har skjedd flere ganger disse to dagene. Leste noe om podagra og urinsyregikt. Håper virkelig ikke det er det. Har ikke vondt i andre ledd. Føles flaut å ringe til lege og si at man har vondt i ei tå.. Noen andre som har hatt lignende? Anonymkode: 446a5...aa4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I går og i dag har jeg fått plutselig smerte i stortåa som varer et sekund, nesten som foten svikter når det skjer. Mener jeg har hatt det før og, men da gikk det raskere over. Har skjedd flere ganger disse to dagene. Leste noe om podagra og urinsyregikt. Håper virkelig ikke det er det. Har ikke vondt i andre ledd. Føles flaut å ringe til lege og si at man har vondt i ei tå.. Noen andre som har hatt lignende? Anonymkode: 446a5...aa4 Flayt å få urinsyregikt? Nei, ring legen din og få sett på tåa og tatt blodprøve. Prøv å unngå å spise kjøtt og andre syrlige produkter og se om det forsvinner da. Anonymkode: 0ade3...637
Duff Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Hallux leddet? Har du større kul på den tåa enn den andre?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Den tåa er litt skjev, men er ikke hoven eller noe. Anonymkode: 446a5...aa4
Duff Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den tåa er litt skjev, men er ikke hoven eller noe. Anonymkode: 446a5...aa4 Prøv å justere gangen litt. Bruk sko med myk bøyelig såle. Jeg trør for mye mot lilletåa og da får jeg smerter i stortåa. Kan være en dårleg vane etter å ha gått med sko som ikke helt passer gangen din. Ikke så lett å merke før det er galt.
livmor Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Jeg venter på svar angående urinsyregikt. Hos meg er det ikke en plutselig smerte, men vedvarende, kraftig smerte over flere dager i det ene leddet i stortåa. Det er nesten umulig å ha på sko, gå normalt, ligge på siden så tåa berører madrassen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå