Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med en venninne som også er lærer, (jeg er altså lærer selv) og det kom fram at skolene våre mildt sagt har forskjellig praksis på dette med vikartimer. Jeg vil ikke oppgi for mye informasjon i fare for å bli gjenkjent, men jeg vil gjerne høre hvordan det praktiseres hos dere. Dette gjelder altså når lærere med full stilling må ta vikartimer i "fritimene" sine (de timene man sitter på kontoret og ikke underviser.)

Får dere ekstra betalt? Får dere avspasering? Og får dere i så fall avspasert like mye som dere har jobbet ekstra, eller vektes vikartimer mindre enn egne timer? Eller får dere rett og slett ikke lov til å ta vikartimer? 

Anonymkode: 804ec...615

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får overtidstillegget + 1 undervisningstime avspasering. 

Anonymkode: fb3a2...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Vi får lønn i himmelen (slik føles det, i hvert fall...).

Anonymkode: 8458f...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får 100% overtidsbetalt for alle timer, dvs etter skatt på to timer tjener jeg ca 1600 kr. 

Anonymkode: 02b56...647

AnonymBruker
Skrevet

Dere som får lønn, jobber dere på grunnskolen eller høyere opp?

Ts

Anonymkode: 804ec...615

Skrevet

Jobber i barneskolen. Vi får avspasering,  men vi får avspasere 30 min ekstra pr 45 min. time. Dette for å stimulere oss til å ta vikartimer.  Men vi kan ikke velge penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Overtidsbetalt og avspasering, eller ekstra avspasering! Heldige dere!

Hvis vi har «fri», men blir spurt om å ta en vikartime, så må vi takke ja. Med mindre du har en ekstremt god grunn da. Vi får avspasere timen senere. Dvs er vi vikar i 45 min, så får vi avspasere 45 min en annen dag.

Jeg er skikkelig glemsk med de vikartimene d, så mange ganger har jeg endt opp med å ikke bruke avspaseringstimeme. Da har jeg fått betalt for de. Husker ikke hvor mye da.

Anonymkode: 97154...fc0

Skrevet

Jeg får velge om jeg vil ha betaling eller avspasering. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi får overtidsbetaling, men kan også velge å ta timen ut i avspasering. Avspaseringen må ta tas utenom egen undervisningstid, eller samles opp slik at man kan avspasere en hel dag. 

Anonymkode: 50bf6...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Vi får overtisdsbetaling (800 kr. pr. time ca.). Jobber på grunnskole.

Anonymkode: b22d1...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...