AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Han har hjemme eksamen men jeg har jobb på kvelden. Datteren vår på 9 år er jo på skole og SFO på dagtid. Allikevel skal alt foregå på hans premisser. Ikke bidrar han noe økonomisk heller. Jeg har jobb og må nå betale en barnevakt. Jeg er selv student i tillegg til jobb og har til og med hatt begge hjemme og allikevel greid å skrive eksamen Men neida, stakkar han. Anonymkode: 30573...f19
Rotemor Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Det smerter meg å skrive, men jeg tror du gjør best i å svelge kameler. Bruk minst mulig av tiden din på å få noe ut av ham som han ikke vil gi. Det går bare utover deg selv og barnet. Det sagt; du har min fulle sympati... 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 1 minutt siden, Rotemor skrev: Det smerter meg å skrive, men jeg tror du gjør best i å svelge kameler. Bruk minst mulig av tiden din på å få noe ut av ham som han ikke vil gi. Det går bare utover deg selv og barnet. Det sagt; du har min fulle sympati... Har ikke gjort noe annet de siste 9 årene. Betaler ALT, når han trumfet igjennom og skylle ha mer samvær ga jeg han en ekstra sjanse. Siden han bidrar nada skulle han hjelpe til når jeg har aftenvakter. Men neida..... Skal såklart finne barnevakt jeg kan stole på Anonymkode: 30573...f19
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Føler med deg! Selv har jeg skrevet hjemme eksamen med spyaykt barn, og klarte det helt fint. Har du ikke noe familie i nærheten som har muligheter for å passe? Det kommer jo bare til å slå tilbake på han selv en dag, da barnet til slutt ikke gidder å reise dit mer.. Anonymkode: e1481...fee 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg! Selv har jeg skrevet hjemme eksamen med spyaykt barn, og klarte det helt fint. Har du ikke noe familie i nærheten som har muligheter for å passe? Det kommer jo bare til å slå tilbake på han selv en dag, da barnet til slutt ikke gidder å reise dit mer.. Anonymkode: e1481...fee Holder på å spørre litt rundt ja... Men har ikke egen familie jeg kan spørre. Anonymkode: 30573...f19
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder på å spørre litt rundt ja... Men har ikke egen familie jeg kan spørre. Anonymkode: 30573...f19 Nå ordnet det seg. Men koker igrunn innvendig! Anonymkode: 30573...f19
Rotemor Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ordnet det seg. Men koker igrunn innvendig! Anonymkode: 30573...f19 Det skjønner jeg. Du bruker din gode tid pga hans elendige tid. Han er ikke verdt det! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Nav neste for å dra inn bidrag. Hjemmeeksamen? Har han tidligere utdanning? Anonymkode: 7e891...6ea 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har hjemme eksamen men jeg har jobb på kvelden. Datteren vår på 9 år er jo på skole og SFO på dagtid. Allikevel skal alt foregå på hans premisser. Ikke bidrar han noe økonomisk heller. Jeg har jobb og må nå betale en barnevakt. Jeg er selv student i tillegg til jobb og har til og med hatt begge hjemme og allikevel greid å skrive eksamen Men neida, stakkar han. Anonymkode: 30573...f19 Hvorfor betaler han ikke bidrag?? Anonymkode: f0ad2...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 Jeg forstår faktisk dette med ro rundt en hjemme eksamen. Og det er jo veldig viktig at dette går bra. Jeg hadde selv barnevakt til mine i en slik situasjon. Når det er sagt så stiller jeg meg bak resten du klager på. Anonymkode: ff2ff...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nav neste for å dra inn bidrag. Hjemmeeksamen? Har han tidligere utdanning? Anonymkode: 7e891...6ea Har forskudd fra nav, men nav mente han ikke er bidragsdyktig. Dette var for 1 år siden. Vet at han jobber ved siden av nå, men har latt han slippe billig unna mot at han har mer samvær. Men bør vel gå hardt inn nå ja. Anonymkode: 30573...f19
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Skrevet 6. mai 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår faktisk dette med ro rundt en hjemme eksamen. Og det er jo veldig viktig at dette går bra. Jeg hadde selv barnevakt til mine i en slik situasjon. Når det er sagt så stiller jeg meg bak resten du klager på. Anonymkode: ff2ff...a7e Med barn på skole og SFO har han faktisk 9 timer han kan skrive aktivt på. Du får gjort mye på 9 timer. Jeg skrev nettopp en hjemme eksamen på 3500 ord med begge barna mine hjemme på ettermiddagen Anonymkode: 30573...f19 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 Jeg syns absolutt det er innafor åbe om "barnefri" når det er snakk om eksamen. Det er tross alt kun noen få dager i livet - og det utgjør så utrolig mye. Er man bare samværsforeldre så kan man be om "fri" - og foreldren m hovedomsorgen plikter å ta ansvar for barnet.. - og du har alt å vinne på å være flexibel her.. Bidrar han ikke - så krever du bidrag.. bare vær obs på at da forsvinner alt av goodwil på hans side- så tenk gjennom om det er noen"goder" du benytter deg av som han kan påvirke og vei det opp mot et par tre tusen i måneden ... ( ut fra det du skriver har du no k ikke mye å tape - men tenk likevel gjennom det.. min mor fortalte at hun gjorde alt - og at far aldri bidro med noe.. da han døde så hun og vi at dette ikke stemte.. faktumet var at det var mor som var "unnasluntreren).. Anonymkode: e6505...05e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 Han opparbeider seg vel bidragsgjeld hvis nav forskutterer? Anonymkode: 00ccb...c71
SesameStreet Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 (endret) Føler med deg, men sånn er det bare noen ganger. Jeg har selv kokt så det står røyk ut av ørene i perioder. Jeg blir spurt hele tiden om jeg kan ha den dagen, den dagen og den dagen fordi at det ikke passer av den grunnen, den grunnen og den grunnen, men om jeg spør i retur så blir jeg blankt avvist. Ergo så har jeg sluttet å spørre og spør nå andre mennesker! Endret 7. mai 2018 av SesameStreet 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har vært i lignende din situasjon og mine er nå 15 og 16. Har vært frustrert sikkert 1000 ganger på den mannen!! Men har svelget kameler til den store gullmedaljen... Gjett hvem de nå er mest knyttet til og hvem de velger å bo fast hos? 🤔 (Og faren forstår selvølgelig ikke hvorfor😂) Anonymkode: 4a3d1...549 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har forskudd fra nav, men nav mente han ikke er bidragsdyktig. Dette var for 1 år siden. Vet at han jobber ved siden av nå, men har latt han slippe billig unna mot at han har mer samvær. Men bør vel gå hardt inn nå ja. Anonymkode: 30573...f19 Det er kommer jo an på om han har trenger skole, eller om han har tilstrekkelig utdanning for å få seg en 'god nok' jobb. Da skal man ta det som utgangspunket i bidragsberegningen... Ikke alltid at Nav får til rett beregning på første forsøk for å si det sånn. Anonymkode: 7e891...6ea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 Skjønner at man kan trenge fri for å ha eksamen, men her var det en avtale om samvær denne kvelden og mor skulle jobbe. Dette vil jeg tro far visste. Da er det opp til far å skaffe barnevakt denne kvelden og ikke bare si at han ikke kan ha samvær. Anonymkode: 4e1a7...630 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå