AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Er det ok å sage og snekre på verandaen i blokken på en søndags ettermiddag? Kan man som nabo kreve stillhet hele søndagen, eller må man tåle såpass i en blokk? Anonymkode: 3e2a0...f7a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Nei, det er ikke Ok! Anonymkode: 29305...7dd 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 NEI det er ikke OK! Naboene her driter i alle regler og borrer og snekkrer til alle døgnets tider, og det er utrolig slitsom å høre på! Søndag er en dag man vil ha fred og ro! det står også i husrdensreglene. Anonymkode: 6e21d...9c1 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Kontakt styret og send klage på den det gjelder. Anonymkode: a1f10...e47 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 Ja om det er den eneste fridagen du er hjemme. Anonymkode: dd707...530 1
Pal Fungi Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI det er ikke OK! Naboene her driter i alle regler og borrer og snekkrer til alle døgnets tider, og det er utrolig slitsom å høre på! Søndag er en dag man vil ha fred og ro! det står også i husrdensreglene. Anonymkode: 6e21d...9c1 Sånn er naboen som bor over meg også, driter fullstendig i hvilken dag det er. Bruker stadig vekk slipe/pussemaskin som støyer masse. Dette drev han også med store deler av dagen på langfredag nå i påsken. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Ts, hvor i landet bor du? Håper ikke det er meg du sikter til, for jeg har akkurat støvsuget på verandaen. Vi driver å pusser opp om dagen, men har ikke boret eller saget eller bråket på annen måte i dag. Men jeg har støvsuget verandaen sånn at jeg kan bruke ettermiddagen på å male litt. Om det er meg, så beklager jeg om jeg har forstyrret deg i dag! Anonymkode: c163e...255 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 ring politiet, så får de bot. Anonymkode: eb7c5...009 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 Dette reguleres av lov om helligdagsferd Her heter det at det på helligdager fra klokken 00 til klokken 24.00 samt påske-, pinse- og julaften etter klokken 16.00 skal det være helligdagsfred som ikke noe sted må forstyrre med utilbørlig larm (støy). Dette gjelder også på vanlige søndager og altså hele døgnet. Regler om dette inngår også ofte i husordensregler for mange borettslag. Snakk med styret i borettslag eller ring politiet. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Anonymkode: dbbd7...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 Ja, det synes jeg. Anonymkode: bc68b...f08 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 Helligdagshvile er strengt hos mange, andre driter i det. Men det er da lovbestemt. Finn loven og slå den det gjelder i hue med den. Politiet vil være behjelpelig med forklaring av loven. Anonymkode: 1fdd7...30c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 Ikke greit i det hele tatt. I en verden full av støy hver dag, så er det fantastisk å ha den ene dagen i uka man kan planlegge å slappe totalt av. Vi er nødt til å ha denne dagen på en søndag siden det er da mesteparten av befolkningen har fri. Og da kan alle slappe av, eller så kan de som vil ordne med arbeid som ikke bråker, feks maling. Anonymkode: a8ad6...d2f 3
Pal Fungi Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke greit i det hele tatt. I en verden full av støy hver dag, så er det fantastisk å ha den ene dagen i uka man kan planlegge å slappe totalt av. Vi er nødt til å ha denne dagen på en søndag siden det er da mesteparten av befolkningen har fri. Og da kan alle slappe av, eller så kan de som vil ordne med arbeid som ikke bråker, feks maling. Anonymkode: a8ad6...d2f Dette er tydeligvis for mye å be om dessverre..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 Skal man kaste bort politiets ressurser på slike bagateller? Hva med å faktisk ta kontakt med naboen det gjelder? Hvis ikke dette fører frem, kan man kontakte styret. Det at man selv er konfliktsky, er ingen grunn til å kontakte politiet. Anonymkode: 749e4...aeb 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #15 Skrevet 9. mai 2018 Du burde kanskje ta en titt i borettslagets regelverk om dette, eventuelt i lovdata. Anonymkode: 18ce0...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå