Gå til innhold

Alene barn kjede seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på gård(ingen dyr,bare korn). Har ei jente som fyller 6år til høsten. Bor langt fra familie ,og langt fra bhg venner . Nå er det travle dager her på gården for å få kornet i bakken....pappa er derfor veldig mye opptatt. Jeg prøver å finne på spennede ting, i dag for.eks var vi på besøksgård. Det var middels interessant. Hun savner bhg i helgene,og med en langhelg i sikte er jeg interessert i tips til ting vi kan finne på som ikke koster så mye. Vi bor rett ved skogen,men hun har blitt hysterisk for maur denne våren(aner ikke hvorfor?)så hun snur alltid ved skogkanten. Har hatt picninc i hagen,lekt tesselskap i lekehuset,bygget trehytte i hagen, vært på besøksgård, vasket sykkel og hagemøbler, vært på sykkeltur, bakt muffins,...ja det var vel helga. Hun furter lett eller begynner å gråte ved mange aktiviteter. 

Jeg skjønner det kan bli kjedelig med mange dager kun sammen med meg(men aleneforeldre har jo dette daglig). Kanskje noen av de vil tipse meg. Har prøvd å invitere bhg venner hit,men siden det er langhelg her vi bor fra torsdag 10.mai,skal alle jeg har spurt reise bort. Vurderer en Oslo tur neste uke til en reptilpark(eller hva det heter)...men får se....blir det bedre på skolen i fht å finne på mere,eller er det jeg som må skjerpe meg å finne på mere artige aktiviteter på fridager. 

(Kan bli lange dager i sommerferien da skjønner jeg 😎)

Anonymkode: 25737...da0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er aleneforeldre til ei i 1.klasse. Ja hun kjeder seg og klager, mest i helgedager. Vi også finner på ting som dere. Besøker en annen by, gårdsbesøk, sykle, dra på besøk, dra på kafe, se i leketøysbutikker, går turer og oppdager nye steder, stranda selv om det ikke er sommer, samle skjell på stranda, dra på lekeplasser, lekeland. Hjemme blir det gjerne bake, tegne, plastelina, perle, se på film, veve, poppe popcorn, spille spill, ta henne med på oppgaver som skal gjøres; lar henne støvsuge, legge klær i vaskemaskinen etc. Merker at når jeg har gjort noe sammen med henne så er det lettere for henne å finne på noe selv. Drar vi på kafe så har jeg gjerne med meg yatzy og kortspill så spiller vi litt der.
Kom ikke på mer i farten.

Anonymkode: c358d...84c

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Det er jo naturlig at barn ønsker å tilbringe tid med andre barn. De leker i sin egen verden på en måte vi voksne aldri kan.

Du gjør jo masse kjekt med henne, men er det ikke mulig å dra til en park eller noe sted med en lekeplass så hun kan være sammen med andre barn?

AnonymBruker
Skrevet

Syns du har funnet på mye gøy, og du har fått noen gode forslag. Men hun kan jo også leke alene? Ikke bare leke alene, men i blant. Lese / se i bøker, sy/brodere, tegne, samle kongler eller noe..

Anonymkode: e2d9a...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...