Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 (endret) Eksamen nærmer seg og jeg har ikke lyst til å jobbe med det i det hele tatt (selvom jeg trives med fagene og studiet). Jeg skjønner ikke hva som går av meg. Det eneste som motiverer meg er innleveringsfristen og at jeg må bestå dette årsstudiumet. Noen som har tips til bedre motivasjon? Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Ja; les om disiplin. Motivasjon kommer og går og er for ting som er morsomme. Disiplin gjør at man presser seg gjennom det man må uansett vær, humør, situasjon. Tren deg selv til å ha disiplin uten motivasjon. Anonymkode: 79a83...d8a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja; les om disiplin. Motivasjon kommer og går og er for ting som er morsomme. Disiplin gjør at man presser seg gjennom det man må uansett vær, humør, situasjon. Tren deg selv til å ha disiplin uten motivasjon. Anonymkode: 79a83...d8a Disiplin har jeg. Jeg får alltid gjort det jeg skal gjøre til tidsfristen
Gjest aell Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Noe som hjelper for meg er å sette meg mål. F.eks jeg skal klare å komme inn på det studiet, så da må jeg få den karakteren. Da blir jeg som regel motivert, for jeg har jo lyst til å nå målet mitt. Ellers kan det hjelpe å belønne deg selv når du f.eks har gjort ferdig en oppgave. Det hjelper også på motivasjonen, hos meg i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 Som skrevet over: sett deg mål. Selv pleide jeg sette dagsmål. Når motiavajonen er på bunn, da er det ikke lett å jobbe. Men om du har som mål at du skal gjennom 10 sider evt. 3 kapitler i boka... eller lignende. Og når du er ferdig med det, da er du ferdig! Da har du resten av dagen fri. Det vil også være dager hvor du plutselig, når du har satt deg neg og jobbeg, at motivasjonen er der, så klarer du kanskje et kapittel mer den dagen Anonymkode: 24b5f...081 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Som skrevet over: sett deg mål. Selv pleide jeg sette dagsmål. Når motiavajonen er på bunn, da er det ikke lett å jobbe. Men om du har som mål at du skal gjennom 10 sider evt. 3 kapitler i boka... eller lignende. Og når du er ferdig med det, da er du ferdig! Da har du resten av dagen fri. Det vil også være dager hvor du plutselig, når du har satt deg neg og jobbeg, at motivasjonen er der, så klarer du kanskje et kapittel mer den dagen Anonymkode: 24b5f...081 Enig i denne. Sett deg mål, og pass på at målene er realistiske. Når dagsmålet er oppnådd så tar du deg fri med god samvittighet med noe god mat og Netflix. Anonymkode: b9b43...83f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Det hjelper å være i god fysisk form. Anonymkode: 4635b...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå