Gå til innhold

Er Olden Boble virkelig like usunt som cola?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har vært cola-avhengig i mange år, seriøst avhengig. Blir sur og gretten uten, og craver det. 

Vi planlegger å få barn, og jeg vil bli sunnere. Var ikke overvektig, men hadde et sykt dårlig kosthold. Savner Cola veldig, og må ha noe. Har begynt med Olden Boble med eplesmak, og syns det er godt. Fikk høre i går at da kunne jeg like gjerne bare drukket cola, for smaksvann var like usunt. Er det sant?? 

Skal jo droppe dette og etter hvert, men må ta det gradvis.

Anonymkode: eb4f5...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva menes med sunt og usunt? 

I Olden er det vann, kullsyre og fruktose. Ikke veldig usunt.

Kullsyre kan være tøft for tennene,særlig om man smådrikker litt hele tiden. 

For fruktose er det mengden som er avgjørende. Men det er vel neppe mulig å drikke så mye at det er et problem. 

Rent vann er nok sunnere enn Olden, men det er jo litt trist å bare drikke vann. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, stan skrev:

Hva menes med sunt og usunt? 

I Olden er det vann, kullsyre og fruktose. Ikke veldig usunt.

Kullsyre kan være tøft for tennene,særlig om man smådrikker litt hele tiden. 

For fruktose er det mengden som er avgjørende. Men det er vel neppe mulig å drikke så mye at det er et problem. 

Rent vann er nok sunnere enn Olden, men det er jo litt trist å bare drikke vann. 

Jada, jeg vet jo at Olden heller ikke akkurat er helsefremmende - og at vann er det beste. Men jeg syns det kompanserer godt for colaen, og jeg må ha noe med kullsyre å drikke nå når jeg driver med cola-avrusning :P 

fikk bare ganske sjokk når jeg fikk høre at olden var like fælt som cola. Men olden har jo ikke i nærheten av like mye sukker, koffein og syre som hva cola har?

Skrevet

Olden er mye sunnere enn Cola. Mindre sukker og mindre kullsyre.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er null kcal i olden boble, så liiittt bedre enn cola!😅

Anonymkode: d85db...5eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2018 den 0.31, stan skrev:

Olden er mye sunnere enn Cola. Mindre sukker og mindre kullsyre.  

På 7.5.2018 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Det er null kcal i olden boble, så liiittt bedre enn cola!😅

Anonymkode: d85db...5eb

Takk for svar! Ja, jeg var litt overrasket over at vann med smak og kullsyre visst nok skulle være like ille som Cola - som jo er sukkerverstingen..

Skrevet

Det finnes forskjellige utgaver av denne. Noen inneholder kun vann og en dråpe smak (0 kalorier), men noen inneholder sukker og har mange kalorier. Lurt å se på innholdsdeklarasjonen. Cola har ca 45 kalorier pr 100 gram - da har du noe å sammenligne med. 

Skrevet

Er vel ca. like mye kalorier i en dl sukkercola og 0.5l olden. +at olden er myemye mer naturlig enn cola. Altså bare tull det den personen sier

Cola har mye shit i seg som er dårlig for helsen, det har ikke olden

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke drikke boblevann med smak men uten tilsatt fruktose da? F.eks Taffel fra Rema.

Anonymkode: d138f...b2d

Skrevet

Kanskje denne personen har misforstått? For jeg har hørt at det er like ille for tennene, men kalorimessig er det jo mange ganger bedre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Drikk Olden meg god samvittighet sålenge du er på "avrusning". Så går du over til vann etter hvert. Om du vil ha litt smak på vannet kan du f.eks ha agurkskiver i eller lime/appelsin.

Anonymkode: ef0dd...997

Skrevet (endret)
På 5/6/2018 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vært cola-avhengig i mange år, seriøst avhengig. Blir sur og gretten uten, og craver det. 

Vi planlegger å få barn, og jeg vil bli sunnere. Var ikke overvektig, men hadde et sykt dårlig kosthold. Savner Cola veldig, og må ha noe. Har begynt med Olden Boble med eplesmak, og syns det er godt. Fikk høre i går at da kunne jeg like gjerne bare drukket cola, for smaksvann var like usunt. Er det sant?? 

Nei, Cola er nok mye værre! Forsøk etterhvert å gå over til vann m/kullsyre. :) 

(Å påstå at Olden m/smak er like usunt som Cola blir nesten like dumt og kunnskapsløst som de som sier du blir feit av å drikke Cola Zero. Det er noen undersøkelser som indikerer at man kan få en økt sultfølelse av lettbrus => spise mer => opp i vekt. Men det er jo ikke Zeroen som gjør folk tykke, det er maten!) 

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2018 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Bruk springvann eller kjøp en kullsyremaskin til hjemmebruk. 

Cola/pepsi avhengighet er noe dritt. 

Anonymkode: acb72...aef

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drikker dere ikke vann fra springen ?  

Anonymkode: 26c0a...adb

Gjest Reputation
Skrevet

Kullsyren er ikke bra for tennene nei, uavhengig om det er brus eller farris. Jo mer sukker, jo mer sliter det også. 

Vann med smak er uansett sunnere enn cola. 

Ikke hør for mye på andre. Det blir bare slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...