Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er norsk, men har aldri leid noe i Norge før, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer her. Jeg skal leie et rom i et kollektiv, og det er meningen at jeg skal ta over rommet 22. mai. Er først fremleie, og så skal jeg leie direkte fra utleier. Skal altså betale leie for 10 dager i mai, og etter det skal jeg begynne å betale til utleier.

Han som skal fremleie rommet til meg ber meg nå om å overføre leiebeløpet for de 10 dagene, men burde vi ikke vi skrive en fremleiekontrakt for den perioden, selv om det kun er for 10 dager? Tenker jeg helt feil? Synes bare det blir så snodig å skulle overføre penger til et ukjent menneske uten kontrakt.

Anonymkode: 52052...25d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er norsk, men har aldri leid noe i Norge før, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer her. Jeg skal leie et rom i et kollektiv, og det er meningen at jeg skal ta over rommet 22. mai. Er først fremleie, og så skal jeg leie direkte fra utleier. Skal altså betale leie for 10 dager i mai, og etter det skal jeg begynne å betale til utleier.

Han som skal fremleie rommet til meg ber meg nå om å overføre leiebeløpet for de 10 dagene, men burde vi ikke vi skrive en fremleiekontrakt for den perioden, selv om det kun er for 10 dager? Tenker jeg helt feil? Synes bare det blir så snodig å skulle overføre penger til et ukjent menneske uten kontrakt.

Helt riktig tenkt, du skal ha fremleiekontrakt og godkjennelse fra første utleier om at hans leieaker kan leie ut videre til deg.

Anonymkode: a1f37...82f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt riktig tenkt, du skal ha fremleiekontrakt og godkjennelse fra første utleier om at hans leieaker kan leie ut videre til deg.

Okei, hvordan kan jeg som fremleier vite at han har lov til å fremleie til meg?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, hvordan kan jeg som fremleier vite at han har lov til å fremleie til meg?

Da må du enten få en bekreftelse fra hans utleier, eller se han sin kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...