Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catrin
Skrevet (endret)

-

Endret av Catrin
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du skaffe mer inntekt, jobb mer, bruk mindre. Eller meld den på Luksusfellen. 

Anonymkode: 0aece...975

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Catrin skrev:

Trenger hjelp av dere der ute!

har et gjeld fra norwegian på 385.000kr ( ca 5mnd) da jeg har klart å samle alle smålån til et lån, men på 15års nedbetalingstid og rente på 24% med 7100kr inne, så går jeg alltid i minus hva enn jeg gjør.. 

har også et lån fra easybank på 98.000kr på 2100kr i mnd ( hatt i ca1 år nå) og smålån som jeg har nylig tatt opp for å dekke utgifter. 

Ingen i familien vet om dette da jeg prøver å skjule dette. Jeg vil ikke at noen skal vite om dette.. jeg klarer verken å spise og sove.. tanken på selvmord er der heletiden.. jeg stresser på hverdagen både på jobb og hjemme. Gruer meg hver gang ny mnd kommer og jeg vet jeg sitter igjen -2000 eller 3000kr i mnd. Jeg har også prøvd å søke om eg nytt lån for å refinansiere all gjelden, men fått avslag fra alle bankene.... hva skal jeg gjøre nå? 

Hjelp... 

hilsen en fortvilet jente

Kan du skrive opp budsjettet sitt her?☺

Anonymkode: dba4e...292

Skrevet

Dette kan du få ordnet, og selvmord grunnet dette burde du ikke en gang tenke på. Livet ditt er da verdt mer enn 500.000kr? 500 000kr er vell en gjennomsnittslig årslønn i Norge og gjennom livet vill du gjennomsnittlig få en inntekt på godt over 20 millioner. 

Kontakt profesjonelle rådgivere, og slutt å søk om nye lån. Lag detaljert budsjett og kontakt dine kreditorere personlig for å finne en løsning. De har tusenvis av kunder som deg og deres ønske er selvsagt at du kan betjene lånet slik at de får inn penger. Har du studielån? Isåfall kan du sette dette på pause over lengre periode uten begrunnelse.

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe du kan selge? 

Anonymkode: a273b...553

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Catrin skrev:

Trenger hjelp av dere der ute!

har et gjeld fra norwegian på 385.000kr ( ca 5mnd) da jeg har klart å samle alle smålån til et lån, men på 15års nedbetalingstid og rente på 24% med 7100kr inne, så går jeg alltid i minus hva enn jeg gjør.. 

har også et lån fra easybank på 98.000kr på 2100kr i mnd ( hatt i ca1 år nå) og smålån som jeg har nylig tatt opp for å dekke utgifter. 

Ingen i familien vet om dette da jeg prøver å skjule dette. Jeg vil ikke at noen skal vite om dette.. jeg klarer verken å spise og sove.. tanken på selvmord er der heletiden.. jeg stresser på hverdagen både på jobb og hjemme. Gruer meg hver gang ny mnd kommer og jeg vet jeg sitter igjen -2000 eller 3000kr i mnd. Jeg har også prøvd å søke om eg nytt lån for å refinansiere all gjelden, men fått avslag fra alle bankene.... hva skal jeg gjøre nå? 

Hjelp... 

hilsen en fortvilet jente

Problemet ditt er så omfattende og massivt at ingen på et nettforum vil kunne hjelpe deg. 

Vurder om du kan søke luksusfellen.

Anonymkode: 5b728...5a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

To ting:

1. 1/2 mill er ingenting å vurdere selvmord for. Det er en bagatell.

2. Slutt å betale på gjelden. Du vil uasnett ikke klare å betale annet enn renter.

Banken kan ikke ta mer i lønnstrekk enn at du har nok til å leve for+husleie.

Om noen år kan du få tvunget gjeldsordning. Da er du gjeldfri på 5 år.

Anonymkode: 8aee6...32a

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er så omfattende og massivt at ingen på et nettforum vil kunne hjelpe deg. 

Selvfølgelig er det mye hjelp å hente på et nettforum. Er nok mangfoldige kvinnegudiere som har økonomiske problemer som kan gi råd.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder om du kan søke luksusfellen.

I dette tilfellet er faktisk ett enkelt svar på problemet, som til og med forum som KG kan hoste opp.

1. Slutt å betale på gjelden!  2. Vent til du kan søke gjeldsordning 3. Problem løst.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du i inntekt i mnd? 

Eier du hus eller leilighet? og hvis du gjør det, hvor mye har du i lån og hva er sånn omtrentlig markedsverdien på huset/leiligheten?

Hva har de 500.000 kronene blitt brukt til? - spørsmålet er om det er kjøp av ting som kan selges eller om det er brukt til opplevelser/uteliv eller annet som ikke kan skaffe penger inn i kassa nå.

24% renter er veldig høyt. Det brude være mulig å få den rentesatsen ned, men mulighetene avhenger litt av svarene på de spørsmålene jeg har stilt.

Anonymkode: b0a91...453

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I dette tilfellet er faktisk ett enkelt svar på problemet, som til og med forum som KG kan hoste opp.

1. Slutt å betale på gjelden!  2. Vent til du kan søke gjeldsordning 3. Problem løst.

Om TS kunne få et privatlån fra familie, ville nok det vært det beste. En forutsetning da er naturligvis åpenhet om problemene, pluss en forståelsesfull familie. Uansett bunner jo gjelden i at utgiftene overstiger inntektene, og det må det jo tas tak i på en eller annen måte. Derfor mener jeg det er fornuftig å ta kontakt med profesjonelle rådgivere.

Anonymkode: 7c1c1...176

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ refinansiere lånet ditt, det er en elendig avtale. Bank Norwegian er visst også blant de verste Luksusfellen jobber med (mot). 24% rente på et så stort lån er helt vilt. 

Anonymkode: 6c606...9cd

• Liker 6
Gjest Catrin
Skrevet (endret)

-

Endret av Catrin
Gjest Catrin
Skrevet (endret)
På 6.5.2018 den 15.26, AnonymBruker skrev:

-

Endret av Catrin
Gjest Catrin
Skrevet (endret)

-

Endret av Catrin
AnonymBruker
Skrevet

Med lønnstrekk vil du få beholde 7000 til husleie + livsoppholdskostander ca 5-6000 kr. Du får altså beholde 13-14.000 pr måned. Resten går på lønnstrekk.

Så søker du gjeldsordning. Da lever du på akkurat det samme i 5 år, og er så gjeldsfri.

Så, det første du må gjøre er å slutte å betale på gjelden. Med 24% rente har det ingenting for seg å drive å betale. Det hjelper ingenting.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så du eier ingenting av verdi? Noe må du jo ha brukt alle disse hundrevis av tusen på? 

Dersom du har nesten 11.000 i låneutgifter pr. mnd, bør du jo eie noe som er av en viss verdi og som kan selges? 

Anonymkode: 7202e...188

• Liker 1
Gjest Catrin
Skrevet (endret)

-

Endret av Catrin
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, det første du må gjøre er å slutte å betale på gjelden. Med 24% rente har det ingenting for seg å drive å betale. Det hjelper ingenting.

Hvorfor gi råd om å slutte å betale på gjelden? Hvis hun ikke betaler går den til inkasso og purregebyr og da blir jo gjelden enda høyere. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...