AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Har en 5 mnd gammel labrador som fortsatt biter på oss/ting.. Trodde det verste var over da han roet ned bitingen en del, men de siste dagene har han begynt igjen. Han har mistet noen tenner, men ikke alle. Når kan jeg forvente at tannfellingen og bitingen er over? Anonymkode: 24e5a...378
Tabris Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Gratulerer med valp! Valpebitingen går over når de blir kjønnsmodne, dvs mellom 6-10 måneder.
Gjest -Willow Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 Vår sluttet å bite etter at tanngarden igjen var komplett. Kanskje litt før?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Det er nok veldig forskjellig fra valp til valp. Vår tidligere hund var helt piraja og beit på alt og alle frem til 6 mnds alder,mener jeg å huske. Valpen vi har nå, 5mnd, har derimot aldri bitt oss eller andre ting enn lekene sine. Anonymkode: 540b2...950
Skadeskutt Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 Det er veldig forskjellig fra hund til hund, men alle mine tre tidligere (hann) hunder har sluttet innen de har vært 6-7 mnd. Husker ikke nøyaktig når hver av dem sluttet, men jeg var konsekvent på å trekke til meg hendene og ignorere dem når de begynte slik at de ikke oppnådde noe med det i tillegg til at jeg roset dem når de heller tygde på beinet sitt. Det klør jo i tennene og den bitekontrollen de gjerne har lært imens de var med søsknene sine kommer litt ut av kontroll en periode. Spent på hvordan det vil gå med tispa som er ventet når som helst de nærmeste dagene. Jeg har ikke hatt valp samtidig som jeg har hatt barn (forrige hund var ett år da første sønn ble født) før, så det blir jo interessant. Nå er jo guttene veldig vant til hund da, men de er ikke vant til en bitende valp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå