Gå til innhold

Folk som aldri har vært på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/6/2018 at 2:21 PM, AnonymBruker said:

Er ikke det veldig rart? Blir de ikke nysgjerrig på hva som skjer der?

Jeg kan forstå folk som har hatt profil men som har kuttet det ut, men aldri ha satt sin fot innenfor.?

Rart

Anonymkode: 2b517...d46

Hvordan er det med ethvert annet nettsamfunn da? F.eks. KG :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5/6/2018 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Er ikke det veldig rart? Blir de ikke nysgjerrig på hva som skjer der?

Rart

Anonymkode: 2b517...d46

Er ikke på Facebook, hverken typen eller jeg. 

Rart? Nei, hvorfor skulle det være rart. Utrolig befriende er hva det er, slippe å følge med på alt viss vass og selvskryt folk legger ut, og snakker om. Og så "likes" da, tror jeg nesten blir dårlig bare å høre ordet! Er det noe som er rart, så er det dere alle som har latt dere bli med i dette dragsuget skapt av tittertrang og nyskjerrighet, ispedd muligheten til å drive ikke rent så lite selvskryt. Trolig er dere blitt så blinde at dere ikke ser det selv. 

Ps, jeg er fullstendig klar over at dette er satt noe på spissen og at det også finnes mye nyttig informasjoen etc på facebook.

Endret av Missfitness
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Missfitness skrev:

Er ikke på Facebook, hverken typen eller jeg. 

Rart? Nei, hvorfor skulle det være rart. Utrolig befriende er hva det er, slippe å følge med på alt viss vass og selvskryt folk legger ut, og anakker om. Og så "likes" da, tror jeg nesten blir dårlig bare å høre ordet! Er det noe som er rart, så er det dere alle som har latt dere bli med i dette dragsuget skapt av tittertrang og nyskjerrighet, ispedd muligheten til å drive ikke rent så lite selvskryt. Trolig er dere blitt så blinde at dere ikke ser det selv. 

Ps, jeg er fullstendig klar over at dette er satt noe på spissen og at det finnes mye nyttig informasjoen etc på facebook.

Hjertens enig!  Synes ikke du overdriver i det hele tatt. 

Jeg har profil på FB og har hatt det lenge.  I starten opplevde jeg det som en enkel måte å holde kontakt med folk som jeg ellers ikke ville hatt kontakt med.  Har aldri brukt FB til å titte, men syntes det var flott å se venners hage-, ferie- og turbilder.  Iblant følte jeg at jeg måtte gjøre det samme - dele flotte bilder.  Det forpliktet, for da måtte jeg følge med på kommentarene jeg fikk... 

Jeg tok FB-fri i januar. Etter en tid mottok jeg sms og telefoner - "Er det noe galt?  Jeg ser deg ikke på FB...."   Nå har jeg meldt fra og skrevet på profilen min at jeg har en pause".  At folk må ringe eller sende sms om det er noe viktig :) 

Mannen min har aldri vært på FB og vil ikke være der.  Han sitter ved PC store deler av dagen, og sier at han ikke kan tenke seg å bruke fritiden foran skjermen. 

Og, bare for å ha det sagt, mannen min er helt normal! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det som virkelig er skremmende, er faktisk at veldig mange av de som er på fb, ikke skjønner hvordan det er mulig å ikke være der! Akkurat det sier vel egentlig nok..! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Zienna skrev:

Hjertens enig!  Synes ikke du overdriver i det hele tatt. 

Jeg har profil på FB og har hatt det lenge.  I starten opplevde jeg det som en enkel måte å holde kontakt med folk som jeg ellers ikke ville hatt kontakt med.  Har aldri brukt FB til å titte, men syntes det var flott å se venners hage-, ferie- og turbilder.  Iblant følte jeg at jeg måtte gjøre det samme - dele flotte bilder.  Det forpliktet, for da måtte jeg følge med på kommentarene jeg fikk... 

Jeg tok FB-fri i januar. Etter en tid mottok jeg sms og telefoner - "Er det noe galt?  Jeg ser deg ikke på FB...."   Nå har jeg meldt fra og skrevet på profilen min at jeg har en pause".  At folk må ringe eller sende sms om det er noe viktig :) 

Mannen min har aldri vært på FB og vil ikke være der.  Han sitter ved PC store deler av dagen, og sier at han ikke kan tenke seg å bruke fritiden foran skjermen. 

Og, bare for å ha det sagt, mannen min er helt normal! :) 

Sitte ved pc? Bruker facebook mye, men aldri på pc, bare på mobil. På bussen til jobben f eks. 

Anonymkode: 6c70f...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitte ved pc? Bruker facebook mye, men aldri på pc, bare på mobil. På bussen til jobben f eks. 

Jeg vet.  Hadde en stund FB på mobilen, men du snakker om å bli forstyrret!!? ......   Kuttet raskt ut det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg vet.  Hadde en stund FB på mobilen, men du snakker om å bli forstyrret!!? ......   Kuttet raskt ut det!

Har ikke på varsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke på varsler.

Ok. Men du ser likevel antall meldinger som venter...  Stressende nok, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har slettet Facebook og er mer sosial nå. Har oftere lyst å besøke venner og familie, for å vite hva som skjer. Før fikk jeg liksom vite det gjennom sosiale medier og hadde liksom ikke behovet for å treffe de. Sosiale medier gjør deg usosial.

Anonymkode: c81cf...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Zienna skrev:

Ok. Men du ser likevel antall meldinger som venter...  Stressende nok, spør du meg!

Har det ikke liggende på startskjermen, så nei, ser ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har det ikke liggende på startskjermen, så nei, ser ikke det.

Da kan du ta det helt med ro! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg var en av dem som veldig seint fikk facebook og vurderer  slette meg igjen. Trenger egentlig ikke facebook eller sosiale medier  noe særlig foruten om kvinneguiden da :fnise: Har snapchat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...