Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått meg sykkel og begynt å trene litt med den. Litt nyskjerrig på hva andre har av gjennomsnitts fart når dere er ute og trener på sykkel? Tenker ikke terreng, men vanlige asfaltturer med litt variasjon i høyder. 

Anonymkode: 659fc...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 20 km i timen. Uten å prøve å sykle kjempefort og i variert terreng. 

Skrevet

Jeg er ikke superseriøs og logger treningsturer. Jeg ser på snittfart for å se om formen bedrer seg utover i sesongen. De første turene i mars/april ligger jeg ofte på 26-27 km/t, men da har jeg også ei jakke som gir mer luftmotstand. 

Utover i sesongen ligger jeg som regel rundt 30 km/t, opp mot 35 når formen begynner å bli virkelig god.

Skrevet

Til og fra jobb ligger jeg på rundt 27 km/t. Flatt terreng.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på terreng og hva slags sykkel du har, og om du går inn for å sykle raskt og hvor nøye du er med å stoppe klokka hvis du tar pause eller hvis det går saktere feks pga trafikk eller andre ting, og hvor langt du sykler - kort og fort eller rolig langtur?

Med racersykkel og aerodynamisk bekledning (Wiggins nevner en jakke som gir luftmotstand - da er man vel egentlig litt seriøs synes jeg...) går det raskere enn om man bruker terrengsykkel og løse klær. Asfalt går raskere enn grusvei og sti. Flatt terreng mye raskere enn kupert terreng. Motvind og medvind kan utgjøre en del. Å sykle i gruppe, som en sykkelklubb el.l., går raskere enn å sykle alene.

Om du er ny på sykkel anbefaler jeg å bare sykle så fort eller sakte som du ønsker eller klarer :)

Anonymkode: 5ac49...77e

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

(Wiggins nevner en jakke som gir luftmotstand - da er man vel egentlig litt seriøs synes jeg...)

Anonymkode: 5ac49...77e

Seriøs ja, men ikke superseriøs. ;)

Jeg sykler treningsturer for å nyte følselsen av at kroppen er frisk og sprek, for å nyte varierende landskap langs landeveien og for å stoppe opp av og til og lytte til stillheten (hvis det er stille der og da). Da kan jeg ikke kikke på computeren og kontrollere at jeg holder et visst antall watt konstant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...