AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Den ene av stuplantene mine har fått spinnmidd. Fant dem bare på den ene greina og satte umiddelbart hele planten med potte og det hele på trappen. Har gått over alle de andre plantene med forstørrelsesglass uten å finne noe, men det kan vel fortsatt dukke opp mer. Jeg har nærmere 40 planter i en liten hybelleilighet så det kan fort bli stygt. Hva burde jeg gjøre nå egentlig? Jeg også så at det gikk en tynn tråd over til en annen plante, vil det si at de har flyttet seg over dit også, selv om jeg ikke så mer spor av midd eller spinn på den planten? Anonymkode: 7f3d6...3b3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Du burde flytte den ene planten for seg til du ser om den er angrepet. En blanding av melk, vann og zalo kan ta evt angrep dersom det ikke er mye. Melka gjør miljøet surt for insektet. Blandes og sprayes på hele planten og vannes gjennom potten. Anonymkode: 9cfc0...98a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 Jeg tok alle plantene fra samme område ut på gårdsplassen og sprayet/dyppet dem i zalovann. Jeg strødde også maurpulver på jorden til de største plantene og vannet det ned i jorden, før jeg sprayet hele gjengen med store mengder permermtrin. Tror ikke temperaturen tillater dem å stå utendørs i natt, men jeg tenker å ha dem i dusjen og skylle av dem i samme slengen. Krysser fingrene for at ikke alle er angrepet. Anonymkode: 7f3d6...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå