Gå til innhold

Hva vil det koste å pusse opp bad? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal pusse opp et drøyt 20 år gammelt bad. Tenker å rive ned selv, og vi kan kanskje få gjort noe snekkerarbeid selv, men stort sett profesjonelle.

Litt info:

• 6 kvadrat
  • Skal ha vegghengt toalett
  • Må få installert rør i rør
  • Nye varmekabler
  • Fliser på gulvet, men baderomsplater på veggene
  • Nye takplater
  • 3 spotter i taket, samt el-stikk i skuffen under vasken
  • "Dusjhjørne" i badekar

Må vel dermed ha inn både rørlegger, elektriker, flislegger, noen til å snekre litt samt sette opp tak- og veggplater, og så montere baderomsmøbler.

Noen som har vært gjennom lignende nylig som har en idé om totalpris? Det er jo to alternativer, nemlig å sette bort hele jobben til ett firma som tar byggherreansvaret og får inn de fagfolk som trengs, eller at man tar ansvaret selv og bestiller inn fagfolk en etter en. Er vel sikkert en del å spare på sistnevnte, selv om det nok vil ta lengre tid.

Anonymkode: 51f55...664

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du også bytte sluk + kobberrør? (Begge deler er anbefalt dersom dette er gammelt).

Anonymkode: 9bd50...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har like stort bad, men skal ikke  ha toalett på badet, da dette er i eget rom, men jeg skal bytte sluk  + kobberrør i tillegg til å pusse opp hele badet. Et rundt anslag er kr 200 000,-. (i arbeidspenger). Materialer kommer utenom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville innhentet anbud fra 3 forskjellige firma, for å se hvem som er rimeligst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo to alternativer, nemlig å sette bort hele jobben til ett firma som tar byggherreansvaret og får inn de fagfolk som trengs, eller at man tar ansvaret selv og bestiller inn fagfolk en etter en.

Jeg ville valgt det uthevede. Min rørlegger organiserer arbeidet som snekker + elektriker skal gjøre :) 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du også bytte sluk + kobberrør? (Begge deler er anbefalt dersom dette er gammelt).

Ja, bytte sluk, og få inn rør-i-rør.

Anonymkode: 51f55...664

AnonymBruker
Skrevet

Vi satt bort hele jobben. Badet var ca 7 kvadratmeter. Ble 280 000. 3 år siden. Kunne valgt litt rimeligere dusjvegger, servant og speilskap. 

Anonymkode: 8d6ef...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...