Gå til innhold

Håret mitt knekker bare uansett om jeg klipper tuppene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så irriterende. Har lyst på langt hår. Det rekker meg til bunnen av ribbeina når jeg strekker det ut, men det er så flisete og stygt. Har hvite tupper og masse knekker oppover. Må sikkert klippe en del cm for å komme over det ødelagte partiet, men da klarer jeg jo aldri spare til langt hår.. Må alltid klippe det før det får vokst seg langt. Synes ikke det er noe fint å ha det oppklippet heller, eller kanskje litt på bunnen, men vil ha det jevnt over langt. 

Farger håret i en rødbrun farge jevnlig og retter håret halvveis. Har prøvd å la være å rette bunnen, men det knekker likevel. 

Tips?? Kanskje det finnes en rettetang som ikke sliter så på håret, eller er det det samme? 

Anonymkode: db6d5...0ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker rettetang på håret jevnlig så er det selvsagt der problemet og løsningen ligger. Det sliter så voldsomt på håret at i ditt tilfelle kan du nok se langt etter å spare til langt hår hvis du fortsetter med det. 

Anonymkode: ffd99...66e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet som deg - selv om jeg stusser håret jevnlig, så blir det flisete og stygt veldig fort. 

Men de siste ukene har jeg kuret håret annen hver vask (jeg vasker håret annen hver dag, så altså hver fjerde dag) med en god hårkur,og ser at det absolutt hjelper! :) Håret mitt ser mye mer glansfullt og sunt ut i tillegg! 😄 Kanskje det kan hjelpe deg også? 

Anonymkode: 2c9e9...33b

AnonymBruker
Skrevet

Bruk pleiende midler i håret. Og la håret lufttørke etter dusj osv. 

Anonymkode: e037c...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Inoar keratin behandling. Reparerer håret og holder det blankt og sunt. Jeg er helt frelst selv. Hadde skikkelig slitt og flisete hår som brakk av hele tiden. Nå tar jeg inoar hver 6 mnd hos frisør, og håret er helt amazing fint! Og endelig har jeg fått den lengden jeg vil ha, samtidig som det er blankt og friskt/sunt hår. Koster litt, men verdt hver krone!

(Prøvde en lignende keratinbehandling hos adam og eva, men det var overhode ikke samme effekt.. Så søk opp en salong der du bor som tilbyr Inoar behandling. Jeg har blitt helt avhengig!

Anonymkode: f0793...fcc

Skrevet

Jeg var i samme situasjon for noen år siden. For meg så sto det på at håret mitt enten skulle være helt rett, eller krøllete. Ingen mellomting. Hvis du står på det samme, kan du jo begynne å sove med fletter, slik at det likevel ser stylet ut.

Hvis ikke, er keratinbehandlig ett godt forslag.

• Liker 1
Skrevet

Tips for langt, sunt og tykt hår:

Drikk ølgjær i pulverform. Det funker som bare rakkern, trust me!

La vær å bruk feks hårføner, rettetang osv.

Skal du sove med vått hår, sov med fletter.

Når du skal skylle ut balsamen, så skyll det ut med så kaldt vann som mulig. Dette lukker skjellagene i håret og gjør at det ikke blir slitt så fort.

Unngå å bruke for mye strikk som sliter på håret. Beste er å bruke strikker som er myke og som ikke har den metalldingsen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at håret mitt knekker, så har ingen råd angående det. Men bruker du varmebeskyttende når du retter håret?

Jeg kan jo si hvordan jeg «pleier» håret mitt, for jeg merker at håret mitt vokser veldig fort av en eller annen grunn. Jeg er ganske sjeldent til frisøren (1 gang i året), men likevel er håret mitt fint og sunt. Håret mitt var nesten ikke slitt, da jeg var til frisøren i Desember og da hadde jeg ikke vært der på ett år :P

1. Når jeg retter håret bruker jeg varmebeskyttende

2. Jeg skyller ut balsamen med kaldt vann

3. Jeg dusjer håret mitt bare 2 ganger i uka

4. Jeg bruker ikke hårføner, men lar håret tørke selv 

5. Farger eller striper håret nesten aldri. Første gang var i 2014, andre gang i Desember i fjor 

Anonymkode: 1ffac...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Vask håret så sjeldent som du kan. Lite som sliter så mye som hyppig hårvask! 

Anonymkode: 02c3b...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...