Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften kunne sikkert het kyniske kvinner, men siden det for meg handler om menn, så blir det sånn. :-)

Jeg tenker på menn som hovedsakelig kun er ute etter sex og har forsåvidt vært ærlig om akkurat DET. Men... så allikevel gir han mixede signaler om mer. Han forsvinner aldri heller, så klart fordi han vet han får sex. ( ja, er vel sånn det dessverre er )

Nå sier jeg ikke at det er ansvaret til mannen at kvinnen blir. Det er klart hennes idiotskap at hun gjør det, håper, lider og har det utrolig vondt.

Når jeg forsøker å se på det utenfra, så tenker jeg at det ER veldig kynisk av han å fortsette. Følelsesløst å utnytte et annet menneskes følelser, vi snakker over lang tid her, over ett år.  Jeg vet jo at noen menn, lyger som de kanskje tror det selv, bare for å ha lett tilgang på sex. Men har de ingen samvittighet? Er alt bare helt greitt? Vi snakker her om en voksen mann. Det at han ikke forsvinner, gir jo en ørliten gnist for at han liker meg LITT mer enn han vil si.

Anonymkode: a661a...46d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er to forskjellige behov som hver part har interesse av å beskytte/tilfredsstille. Problemet begynner å oppstå hvis man som kvinne velger å avslutte relasjonen, men føler seg slem siden mannen blir desperat og han begynner å godsnakke igjen. Så velger man å være snill, sette sine egne emosjonelle behov til side fordi man vet at litt kontakt med denne personen er bedre enn å være alene. 

Anonymkode: d6573...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når den andre parten har vært ærlig om intensjonene sine er det mitt ansvar. Fikser jeg ikke en sånn type relasjon får jeg heller holde meg unna. Så jeg ser heller på meg som dum enn han som kynisk. Hadde jeg derimot avsluttet det og gitt beskjed om at jeg begynner å utvikle følelser bør han holde avstand.

Hva legger du i at han gir blandede signaler?

Jeg tolker alt som om han liker meg når jeg er interessert i noen. Men selvfølgelig, unødvendig å gi uttrykk for at man planlegger en fremtid sammen når det ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 80990...ee5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet du må stille deg er hvorfor du vil ha han? Er det fordi han er så fantastisk? Eller er han egentlig bare en av svært mange taper-menn? Husk at kvinner blir sterkt knyttet til menn de har sex med. Det er en biologisk prosess som ikke har noenting med at mannen er så bra å gjøre.

Anonymkode: 4af83...896

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet du må stille deg er hvorfor du vil ha han? Er det fordi han er så fantastisk? Eller er han egentlig bare en av svært mange taper-menn? Husk at kvinner blir sterkt knyttet til menn de har sex med. Det er en biologisk prosess som ikke har noenting med at mannen er så bra å gjøre.

TS her.

Han virker som en fin og god person med omsorg for andre. Rolig og balansert, samt sjarmerende. Perfekt er han så klart ikke. Og det er det jeg ikke vet svaret på... om han egentlig bare er en "taper mann", som du kalte det. Det er vel også en grunn til at jeg blir... fordi jeg ikke er helt sikker...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Han virker som en fin og god person med omsorg for andre. Rolig og balansert, samt sjarmerende. Perfekt er han så klart ikke. Og det er det jeg ikke vet svaret på... om han egentlig bare er en "taper mann", som du kalte det. Det er vel også en grunn til at jeg blir... fordi jeg ikke er helt sikker...

Hvis du er usikker, så gir du han litt tid til å overbevise deg (noen uker). Klarer han ikke det innen rimelig tid så dropp han. Da har han spolert sin sjanse. Dersom du fortsatt er på utkikk etter en mann så gir du neste fyr sjansen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når den andre parten har vært ærlig om intensjonene sine er det mitt ansvar. Fikser jeg ikke en sånn type relasjon får jeg heller holde meg unna. Så jeg ser heller på meg som dum enn han som kynisk. Hadde jeg derimot avsluttet det og gitt beskjed om at jeg begynner å utvikle følelser bør han holde avstand.

Hva legger du i at han gir blandede signaler?

Jeg tolker alt som om han liker meg når jeg er interessert i noen. Men selvfølgelig, unødvendig å gi uttrykk for at man planlegger en fremtid sammen når det ikke er tilfelle. 

TS her.

Jeg har spurt han rett ut, om han anser  jeg er ei dame han kunne hatt et forhold med. Han har sagt "sånn livet mitt er nå, vil jeg ikke ha et forhold med noen, det kan være deg eller noen andre. Hva som skjer fremover vet jeg ikke". Så han lover meg så klart ingen ting, men gir et vagt signal om at det ikke nødvendigvis er utelukket. Og så andre signaler som han gir, som jeg tolker som at han liker meg LITT mer enn han vil si. Uansett vil han aldri si det til meg heller, tror jeg, før han er sikker / klar. Eller han aldri blir klar, for meg og det vil han jo heller ikke si, hadde han sagt DET, så hadde det vært det beste for meg.

Jeg var i et slags forhold med en mann som jeg likte godt for en del år siden, men jeg visste at HAN ikke er en mann jeg noen gang kommer til å ende I et forhold meg, jeg var veldig tydelig på akkurat DET. Ettersom han ville mer, så avsluttet jeg det pga jeg følte det ikke var rett. Hadde jeg blitt værende ville det gitt han håp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er usikker, så gir du han litt tid til å overbevise deg (noen uker). Klarer han ikke det innen rimelig tid så dropp han. Da har han spolert sin sjanse. Dersom du fortsatt er på utkikk etter en mann så gir du neste fyr sjansen.

Jeg har bestemt meg for å holde meg unna han nå. Det gjør jeg avogtil også... Ingen meldinger osv... Da kommer han... "har du glemt meg", "hva skjer, det ble så stille". Og så blir jeg glad da og tenker han MÅ jo like meg litt da..

AnonymBruker
Skrevet

Er det idiotskap som får kvinner - eller menn for den saks skyld - å ønske seg og håpe på kjærlighet? I verste fall naivitet, blandet med frykt for å være alene. Jeg syns det er hensynsløst og egoistisk å utnytte dette, bare for å tilfredsstille et akutt sexbehov. De som holder på slik, ender gjerne opp som single når de eldes, etter å ha avvist mulighetene for varige relasjoner, til "fordel" for tilfeldig sex.

Så kan man spørre seg hvem som er de virkelige idiotene.

Anonymkode: d149c...bc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har spurt han rett ut, om han anser  jeg er ei dame han kunne hatt et forhold med. Han har sagt "sånn livet mitt er nå, vil jeg ikke ha et forhold med noen, det kan være deg eller noen andre. Hva som skjer fremover vet jeg ikke". Så han lover meg så klart ingen ting, men gir et vagt signal om at det ikke nødvendigvis er utelukket. Og så andre signaler som han gir, som jeg tolker som at han liker meg LITT mer enn han vil si. Uansett vil han aldri si det til meg heller, tror jeg, før han er sikker / klar. Eller han aldri blir klar, for meg og det vil han jo heller ikke si, hadde han sagt DET, så hadde det vært det beste for meg.

Nja, jeg synes han sier ganske rett ut at han ikke ønsker et forhold med deg. 

Ville enten gitt beskjed om at jeg er interessert i noe mer. Eller trukket meg helt unna. 

Og det er ikke han som skal overbevise deg. Det er motsatt, det er jo han som ikke er interessert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her.

Jeg var i et slags forhold med en mann som jeg likte godt for en del år siden, men jeg visste at HAN ikke er en mann jeg noen gang kommer til å ende I et forhold meg, jeg var veldig tydelig på akkurat DET. Ettersom han ville mer, så avsluttet jeg det pga jeg følte det ikke var rett. Hadde jeg blitt værende ville det gitt han håp.

Første avsnitt: Spot on - det der er klassisk taktikk!

Andre avsnitt: Riktig gjort av deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å holde meg unna han nå. Det gjør jeg avogtil også... Ingen meldinger osv... Da kommer han... "har du glemt meg", "hva skjer, det ble så stille". Og så blir jeg glad da og tenker han MÅ jo like meg litt da..

Av det jeg har lært om menn er at det ikke nødvendigvis er deg som person han liker, men tilgangen til sex når det passer han. Så slike meldinger behøver ikke å bety noe mer enn at han liker en viss kroppsdel av deg for å si det litt brutalt.. 

Anonymkode: 9cf25...681

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Dette opptar meg så mye og det er vanskelig å få svar, kun han som kan gi det, så sant han er ærlig og oppriktig. Jeg har sendt han en ganske lang melding nå, så da regner jeg med dette blir helt avsluttet. Jeg har ikke krevd noe svar på at det VIL bli noe mer mellom oss. Men å få vite noe om hans tanker om dette, er det sånn at han ikke kjenner at det er noe og at det heller ikke kommer til å bli det, så må vi avslutte.

Jeg er egentlig ikke særlig spent på hva han sier heller. På en måte føles det litt som en lettelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen...

Min lange ærlige melding til han... Han svarte..." vi kan snakkes når vi møtes søta. Jeg er ikke så flink til å skrive."

Jadda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du har rett i at det kreves en grei mengde kynisme eller følelsesmessig avstumpethet å bruke kvinner over tid på den måten. Men samtidig er det veldig naivt å tro at man vil bli elsket om man bare er mest mulig dørmatte. Sånne menn velger nesten uten unntak en helt annen kvinne den dagen de vil ha et forhold. De har ikke respekt for den personen de har brukt, fordi hun lar seg bruke.

Anonymkode: ea146...e00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du har rett i at det kreves en grei mengde kynisme eller følelsesmessig avstumpethet å bruke kvinner over tid på den måten. Men samtidig er det veldig naivt å tro at man vil bli elsket om man bare er mest mulig dørmatte. Sånne menn velger nesten uten unntak en helt annen kvinne den dagen de vil ha et forhold. De har ikke respekt for den personen de har brukt, fordi hun lar seg bruke.

Anonymkode: ea146...e00

TS her, Føler ikke jeg har vært en dørmatte heller, selv om en kanskje blir det litt også.

Ikke godt å si, ballen er på hans side nå, så får han ta kontakt når han kjenner for å prate litt. Inni mitt hode, kunne han bare avsluttet det kort men hyggelig på melding. Ikke godt å si hva han tenker, gjenstår å se. Skal uansett ikke mase på han noe mer.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det idiotskap som får kvinner - eller menn for den saks skyld - å ønske seg og håpe på kjærlighet? I verste fall naivitet, blandet med frykt for å være alene. Jeg syns det er hensynsløst og egoistisk å utnytte dette, bare for å tilfredsstille et akutt sexbehov. De som holder på slik, ender gjerne opp som single når de eldes, etter å ha avvist mulighetene for varige relasjoner, til "fordel" for tilfeldig sex.

Så kan man spørre seg hvem som er de virkelige idiotene.

TS igjen.. Nei, det er ikke idiotskap som får en kvinner eller menn til å ønske seg og håpe på kjærlighet. Idiotskap blir det når en blir og lever I håpet. Men håper å få ting litt mer avklart etterhvert med han nå, så enten dør håpet helt, eller så ikke.

Håp kan være en sterk følelse og vanskelig å komme ut av.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen...

Min lange ærlige melding til han... Han svarte..." vi kan snakkes når vi møtes søta. Jeg er ikke så flink til å skrive."

Jadda.

Utfra første meldingen og nå denne, kan det med veldig stor sikkerhet bekrefte at han kun er ute etter sex og blir litt desperat når tilgangen til sex muligens forsvienner. Du må kutte han ut hvis dette ikke skal plage deg mer.

Anonymkode: dae92...dc0

• Liker 4
Gjest HanenIFlokken
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften kunne sikkert het kyniske kvinner, men siden det for meg handler om menn, så blir det sånn. :-)

Jeg tenker på menn som hovedsakelig kun er ute etter sex og har forsåvidt vært ærlig om akkurat DET. Men... så allikevel gir han mixede signaler om mer. Han forsvinner aldri heller, så klart fordi han vet han får sex. ( ja, er vel sånn det dessverre er )

Nå sier jeg ikke at det er ansvaret til mannen at kvinnen blir. Det er klart hennes idiotskap at hun gjør det, håper, lider og har det utrolig vondt.

Når jeg forsøker å se på det utenfra, så tenker jeg at det ER veldig kynisk av han å fortsette. Følelsesløst å utnytte et annet menneskes følelser, vi snakker over lang tid her, over ett år.  Jeg vet jo at noen menn, lyger som de kanskje tror det selv, bare for å ha lett tilgang på sex. Men har de ingen samvittighet? Er alt bare helt greitt? Vi snakker her om en voksen mann. Det at han ikke forsvinner, gir jo en ørliten gnist for at han liker meg LITT mer enn han vil si.

Ta og stikk fingen i jorden og slutt å skylde alt på mannen (eller kvinnen om det hadde vert omvendt). 

Det er lov å stå opp for seg selv og gjøre sine egne krav og beslutninger uten å skylde på hvor fæl alle andre er. Og for guds skyld slutt å knulle på denne mannen om han er så fæl/ubesluttsom/vinglete! 

Det er ingen utnytting av en annen person i det du forteller. 

Folk har sluttet å snakke sammen, det er ofte problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utfra første meldingen og nå denne, kan det med veldig stor sikkerhet bekrefte at han kun er ute etter sex og blir litt desperat når tilgangen til sex muligens forsvienner. Du må kutte han ut hvis dette ikke skal plage deg mer.

Anonymkode: dae92...dc0

TS, Ja, det kan være stor mulighet for det. Og vil forsøke å godsnakke for at joda han liiiker meg jo veldig godt... bla,bla.. Får se, hva han etterhvert sier. Men blir nok som det... Og er han en kynisk mann som kun leker med mine følelser for at jeg skal bli.... Men samtidig vil fremstille seg selv som en god mann, så vil han vel treffes for at jeg fortsatt sitter igjen med det inntrykket... Og kanskje fortsatt ha et håp... Og da fortsette med sex.

OM det stemmer... Så må jeg si at det er helt annerledes måte på hvordan jeg hadde håndtert det / kommunisert med han på, om det hadde vært omvendt. Jeg hadde ikke svart, "søta, eller kjekken til en mann" på en sånn melding jeg sendte til han, om jeg var helt nada uten følelser. Da hadde jeg svart, kort og hyggelig, at jeg liker deg godt, men det vil aldri bli noe mellom oss. Tar gjerne en prat om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...