AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Hvordan feirer dere familiebursdagene til barna deres? Har dere alle tanter, onkler og søskenbarna deres eller kun søskenbarna? (Føler det er ganske unødvendig for meg å reise i barnebursdag hver eneste mnd omtrent, har veldig mange tanteunger) Har nesten ikke tid til vennene mine pga familien blir litt sutrete om jeg ikke kommer i bursdagene. Trodde det kanskje var mer normalt søskenbarn var i bursdagene og ikke vi unge voksne. 😊 Anonymkode: fb6b8...096 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Eller hva er normalt hos dere? Anonymkode: fb6b8...096
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 Dersom man bor i nærheten så møter man selvsagt til familiebursdag, men dersom flere tantebarn har bursdag i samme måned eller fordelt utover to måneder så tar man disse bursdagene samlet Anonymkode: aeaf3...171 6
Gjest Nina1975 Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Vi pleier å ha alle, både voksne og barn. Men så har jeg bare to og min søster tre, så det blir ikke så ofte. Min søster kom alltid i mine barns bursdag selv om hun ikke hadde egne barn de første årene.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 Vi feirer uten tanter/onkler til "vanlige" bursdager. Stor familie, så det blir mye kaker, gaver og oppmøte ellers. Besteforeldrene har det travelt, da, men de sier de synes det er koselig😉 Anonymkode: aca0f...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 Snakker vi barnets tanter/onkler her eller foreldrenes? Barnets søskenbarn eller foreldrenes? Jeg drar i bursdag til mine tanteunger, syns det er utrolig kjekt å bli invitert. Og ikke for å høres gammel og sur ut, men i det lange løp er det faktisk viktig for deg å bygge relasjoner med den videre slekt og ikke bare dra på partai med vennene dine. Anonymkode: 018e4...54c 4
Ulven Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Det er dine niese/nevøer, altså dine søskens barn? Bor du slik at du kan komme i selskapene, synes jeg du skal prioritere disse. Det er en flott anledning til å møte hele familien og knytte bånd til de små. Selv om du er ung nå, vil du med tid og stund se at et godt forhold til søsken er godt å ha. At du nesten ikke har tid til venner fordi det er en barnebursdag hver måned har jeg liten tro på. Det er nok heller prioriteringene dine det står på. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker vi barnets tanter/onkler her eller foreldrenes? Barnets søskenbarn eller foreldrenes? Jeg drar i bursdag til mine tanteunger, syns det er utrolig kjekt å bli invitert. Og ikke for å høres gammel og sur ut, men i det lange løp er det faktisk viktig for deg å bygge relasjoner med den videre slekt og ikke bare dra på partai med vennene dine. Anonymkode: 018e4...54c Tenker det også er viktig man er med vennene sine og nyter sin ungdommelig tid, for den kommer heller ikke tilbake. Og senere vil man angre på man ikke var mer ute og hadde det gøy, isteden lever et kjedelig voksent liv jeg skal uansett gjøre om 10-20år. (Har jeg hørt mange si til og med.) Vennene jeg har er som søsken for meg 😊 Det er ikke bare "venner". Men ordentlige venner som jeg ser på som familie. Anonymkode: fb6b8...096 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 Vi har familiemiddag med de nærmeste. Dvs søsknene til mor/far og besteforeldre. Vi blir bare 10 stk. Foreldrene har egne bursdager hvor barna har venner og deres foreldre i skikkelig barnebursdag. Har bare 3 tanteunger så for meg er det en selvfølge å stille opp. Anonymkode: 11c23...5bb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 1 minutt siden, Ulven skrev: Det er dine niese/nevøer, altså dine søskens barn? Bor du slik at du kan komme i selskapene, synes jeg du skal prioritere disse. Det er en flott anledning til å møte hele familien og knytte bånd til de små. Selv om du er ung nå, vil du med tid og stund se at et godt forhold til søsken er godt å ha. At du nesten ikke har tid til venner fordi det er en barnebursdag hver måned har jeg liten tro på. Det er nok heller prioriteringene dine det står på. Altså nesten hver mnd er det et eller annet familiegreie, og jeg jobber så har ganske lite tid. Jeg merker også det gjør noe med meg av å ikke være ute blant vennene mine også. Jeg er ikke en typisk person som tenker kjæreste og mann\kone er viktigst, også blåser i vennene. Jeg har jo ikke venner for å bruke de som reverse når jeg kjeder meg. Har de fordi jeg er glad i de også. Anonymkode: fb6b8...096 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 Men når det er så ofte som det er, og jeg har noen få frihelger i året, da kan jeg prioritere andre ting også? Anonymkode: fb6b8...096
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Skrevet 6. mai 2018 Du rekker da barnebursdag og så se venner senere på kvelden? Anonymkode: 11c23...5bb 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #14 Skrevet 6. mai 2018 Ser ikke problemet. Barnebursdager legges sjelden til samme tidsrom som når det er naturlig å treffe venner. Skal i barnebursdag til mitt eneste tantebarn i dag, 14-17. Rekker å treffe venner fra 18 å utover kvelden om jeg vil☺️ Anonymkode: dcf63...e34 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #15 Skrevet 6. mai 2018 Ser ikke problemet med å dra i et familieselskap, spesielt når det er bursdag til et barn i familien. Vennene dine kan du vel være senere på kvelden? Det kan ikke være lenge siden du ble «voksen»... Anonymkode: 7c494...add 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #16 Skrevet 6. mai 2018 Jeg har godt over 20 søskenbarn, slspp heldigvis å bruke ungdomstiden på å gå i bursdag til alle disse hvert eneste år! Som barn pleide jeg bli bedt i bursdag til de 3 som var nærmest meg i alder. Mer enn nok. Anonymkode: 1e379...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #17 Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har godt over 20 søskenbarn, slspp heldigvis å bruke ungdomstiden på å gå i bursdag til alle disse hvert eneste år! Som barn pleide jeg bli bedt i bursdag til de 3 som var nærmest meg i alder. Mer enn nok. Anonymkode: 1e379...dd8 Beklager, ser nå det er snakk om tantunger. De har jeg ikke så mange av, og går i bursdag til de få jeg har vært år. Skjønner likevel at for deg er det kjedelig og unødvendig.. Anonymkode: 1e379...dd8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #18 Skrevet 6. mai 2018 Å gå på bursdag til sine nevø/nieser er helt vanlig hos oss, men her går vi hos enkelte nevø/nieser også til deres barn igjen. Det synes jeg blir litt langt ut, og ikke nødvendig. Anonymkode: 535fe...d89
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #19 Skrevet 6. mai 2018 Jeg går ikke i bursdag til mine tantunger men til mine søskenbarns barnebarn derimot. Siden det er de jeg har god kontakt med og regnes som mine nære. Derfor bygges de relasjonene isteden. Anonymkode: b824c...776 1
Ymra Skrevet 6. mai 2018 #20 Skrevet 6. mai 2018 Jeg har ingen tanteunger selv, men jeg har heller aldri opplevd at tanter eller onkler har vært i mine bursdager. Så for meg er det med familiebursdag utover kjernefamilien ikke normalt. Dette handlet kanskje litt om hvilke relasjoner mine foreldre hadde til sine søsken, men mest om at vi ikke bodde i nærheten til dem. Jeg fikk slik ikke muligheten til å ha akkurat en sånn relasjon til mine tanter og onkler, og er nesten litt misunnelig på dem som er vandt med store familiebursdager. Når det er sagt, og du synes det er såpass pes - tenker jeg et er helt innafor om du enkelte ganger prioriterer vennene dine. For eksempel må det være helt greit ikke å droppe helgeturer på grunn av vanlige bursdager, mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå