Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Valpen min på 5mnd har diaree i dag. Har bæsja nesten bare vann 3 ganger. Hva kan hjelpe magen? Har prøvd med Biola, men det hjalp ikke. Nå skal man evt kontakte vetrinær?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Dersom han i tillegg begynner å kaste opp, så må du tilkalle vet'en. Min valp hadde omgangssyken da han var tre måneder gammel. Vi endte hos legen med drypp i labben i noen timer.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 La det gå 3 dager før du går til veterinær, er han ikke noe bedre da, så går du. Gi han ris og kylling og biola med blåbær istedenfor maten sin. Ris er bindende.
Lille smurf Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 La det gå 3 dager før du går til veterinær, er han ikke noe bedre da, så går du. Gi han ris og kylling og biola med blåbær istedenfor maten sin. Ris er bindende. Etter tre dager med diare kan han bli uttørket, og trenge støttebehandling. Vet ikke hvor lenge det har vart, men ville fastet ham til i morgen, dersom oppkast eller ikke bedre i morgen ville jeg kontaktet dyrlege.
Lille smurf Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 ps. har du gitt ormekur?? de kan både få diare dersom de har orm i magen, og hvis de nylig har fått ormekur..
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Vetten vår sier at det skal gå 3 dager.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Tror nok smurfen kan dette ganske godt gjest! Eller hva lillemor???
Lille smurf Skrevet 25. februar 2005 #8 Skrevet 25. februar 2005 Tror nok smurfen kan dette ganske godt gjest! Eller hva lillemor??? Takk, snuppa.. Hvis vetten har sagt tre dager vil jeg ikke direkte motsi det...men tror det varierer fra vet til vet.. Her tør vi ihvertfall ikke si bastant tre dager. Det blir en helhetsvurdering av valpen, alm.tilstand, dehydrering osv....................
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #9 Skrevet 25. februar 2005 Jeg synes tre dager er lenge å vente når det gjelder en liten valp. Se an allmenntilstanden, og sørg for at valpen får nok væske. Personlig hadde jeg vært kjapp med å besøke vet. når det gjelder valper med diare (hadde nok ikke gått over ett døgn)! Hvordan går det med valpen nå? Ella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå