AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Har så langt fått ivf-behandling på offentlig klinikk og opplevelsen er delt. Flinke folk, men savner veldig informasjon og oppfølging både under og etter forsøk. Har så langt ikke lykkes. Vurderer å gå privat i stedet. Flere som har byttet fra offentlig til privat? Hva er deres erfaringer? Får man mer informasjon og bedre oppfølging privat? Anonymkode: dbcfc...65d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Vi byttet fra offentlig til privat, og opplevelsen er noe helt annet. Nå føler vi at vi blir sett og hørt, of ikke sammenlignet med andre «som har prøvd mye lengre». Oppfølgingen er på et helt annet nivå i det private. Anonymkode: 40aba...b79
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Jeg kom ikke så langt da jeg ble gravid på egenhånd. Etter 9 mnd. venting har jeg bare en ting å si -- de pengene jeg sparte er ikke god nok betaling for all stress, tårer, nervene og ventingen. Jeg hadde valgt bare privat. Anonymkode: 36ded...c6a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Blæ! Angrer bittert på at jeg ikke gikk privat med en gang. I august er det et år siden henvisning ble sendt og alt jeg sitter igjen med er et avbrutt forsøk i våres og på grunn av kapasiteten en plan om nytt forsøk i september! 😤 Om vi ikke lykkes da blir det i alle fall privat! #frustrert Anonymkode: dbcfc...65d
Gjest ThessyB Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 Vi skal kjøre på med privat til høsten om ting ikke klaffer i sommer. Ivf klinikken på sykehuset vi hører til har én lege, og hun var mest opptatt av å trykke meg ned med «hvorfor griner du» og «andre har prøvd mye lengre». En utrolig kjip og vond opplevelse å være første del av behandlingen der.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Noen med erfaring fra Medicus Stavanger? Ser de har åpnet for ivfbehandlinger også nå og vurderer dem. Anonymkode: dbcfc...65d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Statistisk er sannsynligheten for å lykkes akkurat den samme. Så det private øker ikke muligheten for å lykkes. Utover det er opplevelsen en helt annen. Man får oppmerksomhet, oppfølging, og man slipper køene, og samlebåndfølelsen. Da jeg tok IVF i utlandet fikk jeg enerom, og meny der jeg kunne velge hva jeg ville spise. For min del betydde ikke dullingen så mye, så jeg hadde det fint i det offentlige. Eneste grunnen til at jeg også gikk privat er at vi brukte opp forsøkene i det offentlige. Anonymkode: 25a7f...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 Grunnen til å velge privat fremfor offentlig er kapasitet og informasjon/oppfølging. Blir koko av all denne ventinga på offentlig klinikk.. Anonymkode: dbcfc...65d
Gjest Sisti Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Noen med erfaring fra Medicus Stavanger? Ser de har åpnet for ivfbehandlinger også nå og vurderer dem. Anonymkode: dbcfc...65d Har erfaring med Hausken. Hittil har man måttet dra til Haugesund for uttak og innsett, men fra høsten kan man få det gjort på Hausken i Stavanger.
Eidvo Skrevet 1. juli 2018 #10 Skrevet 1. juli 2018 Var egentlig fornøyd med oppfølgingen og personalet i det offentlige, men den evige ventingen var jo en pine! Vi byttet til det private hovedsakelig pga ventetid og stress rundt planlegging, følte det alltid var jeg som måtte tilpasse meg deres skjema, og i det private tilrettela de mer, selv om det hovedsakelig er hormonene som styrer showet. I tillegg, dette er jo da høyst individuelt tenker jeg, fikk aldri det offentlige til å medisinere meg riktig. 2 av 3 forsøk ble avbrutt og var mye egg av forskjellig størrelse og kvalitet. Har kun hatt et forsøk privat, og av det forsøket fikk jeg en baby (❤️) og tre blastocyster på frys Er glad jeg skal tilbake til privatsykehuset, selv om personalet i det offentlige har vært upåklagelig!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 På 28.6.2018 den 20.06, AnonymBruker skrev: Noen med erfaring fra Medicus Stavanger? Ser de har åpnet for ivfbehandlinger også nå og vurderer dem. Anonymkode: dbcfc...65d Medicus kan anbefales på det sterkestes! Jeg kontakter de, fikk time på dagen. God informasjon og oppfølging! Starte på ivf behandling neste måned om ikke det klaffe denne måneden. Anonymkode: acd10...9c2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 Dytter litt på denne... Anonymkode: dbcfc...65d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 Hos oss valgte fastlegen å henvise oss til privat og ikke offentlig. Hennes begrunnelse var ventetid og at vi mest sannsynlig ikke ville bli prioritert pga alder (midten av 20, men henvist pga fertilitetsproblemer avdekket hos fastlege). Bor i stavanger-området. Etter å bli henvist til privat fikk vi time etter 2 mnd. Anonymkode: cbf75...e96
Gjest Albbas Skrevet 16. september 2018 #14 Skrevet 16. september 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hos oss valgte fastlegen å henvise oss til privat og ikke offentlig. Hennes begrunnelse var ventetid og at vi mest sannsynlig ikke ville bli prioritert pga alder (midten av 20, men henvist pga fertilitetsproblemer avdekket hos fastlege). Bor i stavanger-området. Etter å bli henvist til privat fikk vi time etter 2 mnd. Anonymkode: cbf75...e96 Dere kunne fått time nesten på dagen hadde dere bestilt timen selv. Henvisning har ingen betydning når man går privat, for dere må jo betale fullt uansett. Skjønner ikke helt hva de mener at dere ikke vil bli prioritert pga alder. Haugesund har ikke så altfor lange ventetider nå. Dere bør henvises til offentlig i Haugesund, og heller gå privat i mellomtiden hvis dere ikke vil vente (det gjorde vi). Dumt hvis dere ikke lykkes privat, og så må stå på venteliste offentlig. Endret 16. september 2018 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #15 Skrevet 17. september 2018 På 28.6.2018 den 20.12, AnonymBruker skrev: Statistisk er sannsynligheten for å lykkes akkurat den samme. Så det private øker ikke muligheten for å lykkes. Utover det er opplevelsen en helt annen. Man får oppmerksomhet, oppfølging, og man slipper køene, og samlebåndfølelsen. Da jeg tok IVF i utlandet fikk jeg enerom, og meny der jeg kunne velge hva jeg ville spise. For min del betydde ikke dullingen så mye, så jeg hadde det fint i det offentlige. Eneste grunnen til at jeg også gikk privat er at vi brukte opp forsøkene i det offentlige. Anonymkode: 25a7f...7b3 Kan du si litt om klinikken i utlandet? fikk du samme behandling eller gjorde de noe annerledes? Ble det baby? Hilsen en som vurderer utlandet:) Anonymkode: f7b4b...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå