Gå til innhold

Hadde du blitt irritert om du ikke fikk den årlige lønnsjusteringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en privat bedrift som gikk bra om det har noe å si.

Anonymkode: 74435...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvilken begrunnelse ledelsen har. Hvis det er for å sikre at bedriften har økonomi til å holde meg i jobb til neste år også, så nei - da hadde jeg ikke blitt irritert. 

Anonymkode: 8d656...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, om bedriften gikk bra og det ikke vare noe spesiell grunn til at det ikke skulle være en årlig justering dette året. Men en skal vel sitte i regnskap/økonomistilling for å kunne vite hvordan det faktisk ligger an.

Anonymkode: 0cc70...849

Skrevet

Ja, det hadde jeg.

Skrevet

Hva menes med «den årlige» her? Er det bare du som ikke har fått, eller er der slik at ingen har fått noe, ev. veldig få?

Skrevet

Har hatt en negativ reallønnsutvikling siden oljekrisen startet. I det siste lønnsoppgjøret ville arbeidsgiver ha oss ned 6% men vi endte på 1% opp. Første lønnsvekst på 4 år. Jeg er bare glad jeg har jobb og kan forsørge familien min. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i en privat bedrift hvor vi ikke fikk lønnsøkning hvert år, men så fikk jeg plutselig 50.000,- et år. 

Anonymkode: d3fca...d94

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I en privat bedrift som gikk bra om det har noe å si.

Anonymkode: 74435...6cc

Irritert er vel ikke riktig ord, snarere kraftig provosert/opprørt/sint/følte meg lurt og meget skuffet - samt ville ha mistet all motivasjon på minuttet.

Har aldri opplevd å få lavere enn 3,5 prosent lønnsøkning i løpet av mine hittil 17 års arbeidserfaring i privat og offentlig sektor. 

Anonymkode: a34b5...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...