Gå til innhold

Fikk vann i PC for 1 uke siden, alt bra, fremdeles uroe meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, for 1 uke siden så klarte jeg å få endel vann oppi tastaruet og foran i pcen, var faktisk endel vann på den bærbare pcen min. Men jeg har ikke fått noen problemer og alt virker.

En 1 uke har gått og alt funker fremdeles perfekt og laderen funker og? Bør jeg fremdeles ikke bruke pcen? Kan den eksplodere?

Anonymkode: b1052...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eksploderer ikke, men risikoen er at den eirer innvendig, og plutselig slutter å fungere. Som jeg skrev i den andre tråden din, du bør (selv uten vannskade) ta backup av det du vil ta vare på fra maskinen din, sånn i tilfelle den slutter å virke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Titania skrev:

Den eksploderer ikke, men risikoen er at den eirer innvendig, og plutselig slutter å fungere. Som jeg skrev i den andre tråden din, du bør (selv uten vannskade) ta backup av det du vil ta vare på fra maskinen din, sånn i tilfelle den slutter å virke.

Men hvordan kan det ha seg slik at den selv etter 1 uke virker helt perfekt? Om den hadde fått vann inni seg hadde den ikke blitt gradvis svakere/tregere?

AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen? Fikk du ikke mast nok i den forrige tråden din?

Anonymkode: 48c24...d13

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan det ha seg slik at den selv etter 1 uke virker helt perfekt? Om den hadde fått vann inni seg hadde den ikke blitt gradvis svakere/tregere?

Ikke nødvendig vis, nei. Altså - det kan være den fungerer perfekt til evig tid, og at du har hatt griseflaks. Men om det er skjedd en skade der, så kan det være at maskinen klarer å kjøre tilsynelatende perfekt, helt til den plutselig får nok og dør. Og snakker av egen erfaring :P 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2018 den 12.31, Titania skrev:

Ikke nødvendig vis, nei. Altså - det kan være den fungerer perfekt til evig tid, og at du har hatt griseflaks. Men om det er skjedd en skade der, så kan det være at maskinen klarer å kjøre tilsynelatende perfekt, helt til den plutselig får nok og dør. Og snakker av egen erfaring :P 

Ikke nødvendigvis? 

Hvorfor skal den slå seg av 1 uke senere? Om det først er problemer, blir den ikke slått av med engang den får vann i systemet?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis? 

Hvorfor skal den slå seg av 1 uke senere? Om det først er problemer, blir den ikke slått av med engang den får vann i systemet?

Nei. Jeg vet ikke hvorfor, jeg kan ikke nok om elektronikk til å forklare det faglig, men erfaring sier at det er sånn. 

Nøyaktig det samme gjelder om en ikke-vanntett mobil ender opp i vann. Den må slås av og tørkes helt før den tas i bruk, hvis ikke risikerer du at den plutselig dør. En venninne mistet telefonen i do, og leverte den til et verksted samme dag for å få de til å hjelpe henne med å fikse den. De skiftet skjerm av en eller annen grunn, og mente at den ikke var vannskadet, så hun brukte den videre i god tro. To uker senere sluttet den bare å funke. 

Skrevet

Mistet mob i ei vaskebøtte før jul, og den slo seg av etter en time. Dagen etter var den like fin igjen, og funker like bra enda. Kjøpte en ny i tilfelle, for var redd for å plutselig være uten. 

Den nye kastet sønnen til ei venninne i do for en mnd siden. Den virker like bra, og har ikke tullet ett sekund. Slo seg ikke av eller noe etterpå. 

Så man kan ha flaks😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...