Gå til innhold

Betakaroten (brun uten sol) - erfaringer med disse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri tatt betakaroten før, men siden jeg er lei av selvbruning tenker jeg å prøve det nå.

Det står mellom to stk.

Hører mye godt om GoodForMe sin Betakaroten Gold (i tillegg til at den har ok pris), men så har jeg også lyst til å prøve Tancare sin "brun uten sol". Har ikke hørt noe negativt om den heller, men vurderer den kun på grunn av "brun uten sol"-delen.

Er det sånn at alle betakaroten gjør deg litt brun uten sol, eller skiller denne seg ut på ekte?

2po3vvp.png

se1yrt.png

Har du prøvd noen av disse?

Hvilken bør jeg velge? :bond::bond:

Link til innhold (til de av dere som har peiling på sånt):

http://careandrepair.no/products/tancare/

https://www.goodforme.no/betakaroten-gold?gclid=Cj0KCQjwrLXXBRCXARIsAIttmROk_TUQadi-dWpWq1T9Xxlxg1g-BLiE__ohdN1kBcLhgTMU8YhBCBAaAoU8EALw_wcB

Anonymkode: d15ae...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å skrive det, men begge bildene er Ida Wulff sine :)

Anonymkode: d15ae...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro du blir skikkelig solbrun bare ved å ta betakaroten, men du kan bli brunere enn du ville uten hvis du soler deg! 

Edit: Har bl. a. brukt Solbrun-tablettene fra x-life.no

Endret av Missfitness
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok betakaroten sin, og den gjorde at soleksemen min ikke kom og jeg ble heller ikke brent i sola :) anbefales, da soleksem er utrolig irriterende og vondt, og når man har det kan man ikke være i sola. Så betakaroten hjelper veldig på det, men kun den som er fra https://www.betakaroten.no/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de som selges i Norge er så svake at de ikke er verdt pengene.  Kjøp i Sverige.  Jeg hadde ikke giddet å kjøpe i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker også veldig bra om man ønsker best mulig brunfarge fra solarium :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, camliiaa skrev:

Tok betakaroten sin, og den gjorde at soleksemen min ikke kom og jeg ble heller ikke brent i sola :) anbefales, da soleksem er utrolig irriterende og vondt, og når man har det kan man ikke være i sola. Så betakaroten hjelper veldig på det, men kun den som er fra https://www.betakaroten.no/

Hva er forskjell på denne og de andre i markedet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Peonjenta skrev:

Har hørt at de som selges i Norge er så svake at de ikke er verdt pengene.  Kjøp i Sverige.  Jeg hadde ikke giddet å kjøpe i Norge. 

Ser at jeg traff anonym-knappen i stedet for følg-knappen :P

Jeg tenker at Norges strenge regler er der av en grunn, og jeg liker å bli beskyttet når det kommer til medikamenter og ting jeg har lite peiling på. Er det skadelig om det blir for mye? Hva kommer det av at Norge er strengere enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Piss og pølsevev. Funker ikke. Og soler du deg når du har tatt for mye betakaroten blir du seende ut som en vandrende gulrot. 

Anonymkode: 16712...0e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piss og pølsevev. Funker ikke. Og soler du deg når du har tatt for mye betakaroten blir du seende ut som en vandrende gulrot. 

Anonymkode: 16712...0e0

Det er jeg helt sikker på ikke stemmer :fnise: Det er jo ingen hemmelighet at det funker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Tibbie skrev:

Det er jeg helt sikker på ikke stemmer :fnise: Det er jo ingen hemmelighet at det funker.

Har du virkelig ikke fått med deg at betakaroten farger fettet under huden oransj? Det er altså ikke huden som blir brun og man blir heller ikke brun, men oransj. 

Anonymkode: f7632...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du virkelig ikke fått med deg at betakaroten farger fettet under huden oransj? Det er altså ikke huden som blir brun og man blir heller ikke brun, men oransj. 

Jeg tror at du kanskje tenker på "barbie-dop"? :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mariss@68 skrev:

Hva er forskjell på denne og de andre i markedet? 

Vet du, det aner jeg ikke. Men har prøvd 2-3 forskjellige, og jeg fikk soleksem av alle sammen unntatt av den fra betakaroten.no 

den som selges i matbutikk og helsekosten er jo billigere, så derfor prøvde jeg, men fikk da ikke noe effekt av den. Men om man vil bruke det for å bli ordentlig brun, er det jo veldig viktig at man spiser godt, drikker nok med vann, smører huden med solkrem og avkjølende krem etter en lang dag i sola 😊 

så det som er mitt største kriterie er vel at det fungerer mot soleksemen, og det er det bare den ene betakaroten som har gjort!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøp life sin solbrun tabletter i Sverige. De er veldig bra og inneholder 25mg betakaroten og i tillegg inneholder andre vitaminer som er bra for huden. Jeg fikk tips av hudlege og det er ikke farlig.  Men anbefales ikke om man røyker.  Ellers finnes det kremer og oljer som man kan smøre på som hjelper melaninet i huden (ikke selvbruning). Og det finnes også solkremer som inneholder dette som hjelper deg med å bli fortere brun og dypere farge. Jeg var lys før, men nå er jeg brun.  

Anonymkode: 3acc9...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blir ikke brun av betakaroten. Det bare hjelper deg med en dypere brunfarge når du soler deg. Du må fortsatt sole deg, tablettene erstatter ikke selvbruning. 

Anonymkode: a9f49...c8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2018 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Kjøp life sin solbrun tabletter i Sverige. De er veldig bra og inneholder 25mg betakaroten og i tillegg inneholder andre vitaminer som er bra for huden. Jeg fikk tips av hudlege og det er ikke farlig.  Men anbefales ikke om man røyker.  Ellers finnes det kremer og oljer som man kan smøre på som hjelper melaninet i huden (ikke selvbruning). Og det finnes også solkremer som inneholder dette som hjelper deg med å bli fortere brun og dypere farge. Jeg var lys før, men nå er jeg brun.  

Vet du om dette er å få tak i på nett et sted? :) Bor ikke i nærheten av grensa, så er litt vanskelig å handle i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 7.5.2018 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke brun av betakaroten. Det bare hjelper deg med en dypere brunfarge når du soler deg. Du må fortsatt sole deg, tablettene erstatter ikke selvbruning. 

Anonymkode: a9f49...c8c

Men hva er det i den "brun-uten-sol" fra TanCare som gjør en brun? Hvilken ingrediens?

Jeg har selvfølgelig tenkt å sole meg, men vil ta vare på huden, så ønsker å ligge minst mulig i solarium :) Derfor vil jeg prøve betakaroten, og gjerne en som bidrar uten solarium i tillegg om det som markedsføres er korrekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det noen type betakaroten eller noe tilsvarende produkt man kan bruke mens man ammer? 

Anonymkode: 6a4d4...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2018 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo nettopp det som skjer:

https://www.dinside.no/okonomi/blir-du-brunere-av-betakaroten/61831942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Tibbie skrev:

Vet du om dette er å få tak i på nett et sted? :) Bor ikke i nærheten av grensa, så er litt vanskelig å handle i Sverige.

Gymgrossisten har noe tilsvarende som heter vitatan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...