AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Dette semesteret har vi valgfag og vi får 4 karakter fordelt på ulike eksamner med ulik vekting. Jeg er der at jeg har 3 B'er. Den siste eksamen teller 20 %. Betyr det at jeg er garantert B i faget? Jeg kan ikke få A, hvis jeg får A på den siste, da kan jeg heller ikke gå ned og få sluttvurdering på C ved den siste. - Selv med 2 B'er og 2 C'er som hver utgjør totalt 50 %, så ville jeg fått da C,5 som = B. - Jeg lurer på følgende: Foruten F på siste eksamen (som bare tas opp til jeg får E), vil jeg få B hvis jeg får D eller E på siste eksamen? Worst case scenario er å få E, og da rykke ned til totalvurdering på C. Da tror jeg at jeg konter. Hvem går vel ut med C i snitt på høyere utdanning? Det tilsvarer IQ'en for å åpne en dør... du får ikke jobb med C. - Jeg tenker slik: siste eksamen kan jeg ''safe og gjøre lett'', da jeg 'vet' hva som skal til bare for å bestå. Og hvis jeg er dømt til å få B uansett om jeg får A, B, C, D, eller E på siste eksamen: så tar jeg det selvfølgelig med ro. Ingen ser på individuelle karakterer: alle ser på sluttvurderingen av arbeidsgivere? Anonymkode: 9d8bc...01e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Hvis vi gjør det om til matte da: Å bytter ut B med 5 osv: er det noen som kan regne da? Anonymkode: 9d8bc...01e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Hvis du får E blir snittet ditt 3,25. Da blir samlet karakter C. Ellers har du vektet B-snitt uansett hvilken karakter du får. Forutsatt at du ikke stryker så klart. Anonymkode: 113f6...ba6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Rettelse: Hvis den siste eksamenen utgjør 20% ender du opp med 3,40 i snitt med en E. Men det tilsvarer uansett en vektet C. Anonymkode: 113f6...ba6 1
jabx Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Fire eksamener, og den siste teller 20%? De tre andre teller 26,67% hver da?
Leifern Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 58 minutter siden, jabx skrev: Fire eksamener, og den siste teller 20%? De tre andre teller 26,67% hver da? Logikk er ikke din sterke side, tydeligvis. Summen av de tre andre må telle 80 %, men det er ingen grunn til å anta at de tre andre er vektet likt. Det kan være f.eks 30-30-20. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 10 timer siden, jabx skrev: Fire eksamener, og den siste teller 20%? De tre andre teller 26,67% hver da? Jeg har gått et studie med tre eksamener som var vektet 20%, 50% og 30%. Det er helt vanlig at ulike eksamener er vektet ulikt. I mitt tilfelle var individuell skoleeksamen vektet tyngst. Anonymkode: 3ad95...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Hm... Greit: E gir C. Hvis jeg ''vanligvis'' får C og B bør jeg greie å få dårligst D? E på en type mappe-innlevering er vel elendig? Og det er vel bare på siste eksamen å klage hvis E, og deretter ta den opp hvis ikke bedre enn E? Vil ikke slite meg ut for en A, heller. Det er det ikke noe poeng når B'ene er satt så tydelig. Anonymkode: 9d8bc...01e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 Hmm men jobb får du selv om du får C. Anonymkode: cec77...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 Har forresten dårligere enn c selv og er i full jobb. Klarer til og med å åpne en dør. Anonymkode: cec77...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem går vel ut med C i snitt på høyere utdanning? Det tilsvarer IQ'en for å åpne en dør... du får ikke jobb med C. Anonymkode: 9d8bc...01e dagens Anonymkode: 41d74...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå