AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Vi ønsker naturlig nok å ha verandadøren oppe om sommeren. Det er mange katter her og de kommer seg av og til inn i huset. Pga allergi så er dette veldig uheldig. Jeg ønsker ikke å være slem mot katter, men må skremme dem nok til at de enser at de ikke er velkomne. Jeg har skvettet litt vann på dem ved et par anledninger. Noen sier at «katt deg vekk» lukter veldig vondt. Er det også da ubehagelig for hunder? Hjelper det i det hele tatt? Anonymkode: 627a6...c80
stan Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Det lukter som hvitløk. Vi brukte det i en hage, i kombinasjon med å sprute vann på kattene. Vi hadde vel på pulveret tre ganger. Det virket ganske godt. Men vi måtte gjenta det et par år etter, kanskje på grunn av nye katter. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Når de kommer inn så skrem vettet av dem. Du trenger ikke å være slem for å hindre at katter kommer inn. Bare hopp frem å rop når du ser at den kommer inn. Bli det skumleste stedet i gata, de holder seg unna til slutt. Anonymkode: c8245...748 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Sett inn dør med myggnetting i, fåes bl.a. på jula! Da kan du ha døra åpen, og hverken katter, fluer og annet som plager deg kommer ikke inn. Anonymkode: 377fe...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett inn dør med myggnetting i, fåes bl.a. på jula! Da kan du ha døra åpen, og hverken katter, fluer og annet som plager deg kommer ikke inn. Anonymkode: 377fe...ca0 Nei, det skal jeg ikke gjøre. Jeg vil ha døra åpen. Jeg vil også ha det fint.... Anonymkode: 627a6...c80 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 Kjerringråd er å legge ut skall av sitrusfrukter eller skåler med pepper, for det liker ikke katter. Har ikke prøvd dette selv, men det er kanskje verdt et forsøk? Anonymkode: 647ed...abd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Vi fikk utdelt katt deg vekk fra naboen (som skjønte at hans katt ikke er velkommen i våre barns sandkasse). Det har funket kjempebra. Ingen katotelort i sandkassen vår og godt naboforhold Anonymkode: bb235...40d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Jeg har spruteflasker som naboene får låne til å forsvare områdene sine. Så lenge det blir gjort i mildt vær er det helt harmløst og effektivt. Anonymkode: 4dece...23f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Du spruter ikke på katten, men på steder du ikke vil den skal være. Å spraye på katten er ondskapsfullt. Anonymkode: c9c78...803 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #10 Skrevet 11. mai 2018 jeg har to katter, en av de er så frekk og uredd at hun kan finne på å gå til naboene, og virke plagsom. Mine tips, til naboene og andre. Ja, sprut vann er greit! og enda bedre om de ikke ser deg når du gjør det, da blir de skremt og løper vekk, men samtidig at de ser deg, så de forbinder plassen og ikke deg personlig med at de ble skremt. Ellers så vil de jo allikevel gå på din terrasse når du ikke er der. har ikke erfaring med katt deg vekk, men katter liker ikke sitrusfrukter, så appelsin, sitron skall, kan funke skremmende. og ikke gi dem mat og vann og ellers oppmerksomhet, eller kommer de tilbake på besøk, for alltid. Anonymkode: ca98b...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå