AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hva slags opoførsel forventer du av deg selv og andre kinogjengere? Selv forventer jeg at man klarer å sitte pent og ikke forstyrre andre kinogjengere med sine plutselige behov for å riste på bena igjennom store deler av filmen, holde bena plantet på gulvet der de skal være, og ikke styrer med telefonen underveis. Jeg forventer også at kinogjengere finner setet sitt i god tid før filmen begynner og ikke kommer tråkkende og må få hele raden til å reise seg fordi man nettopp ikke har kommet tidsnok. Og seksuelle handlinger med daten får man vente med til man kommer hjem! Jeg forventer og at dersom noen styrer på i ovennevnte eksempler at følget har vett til å si ifra til den som forstyrrer og ikke vente til andre i kinosalen må si ifra! Tross alt er kino et sted der alle møtes for å la seg underholde av sine favorittskuespillere eller filmer. Ikke for å måtte si ifra til kinogjengere uten vett til å skjønne kinoens skikk og bruk! Anonymkode: 235f9...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Forventer normal oppførsel passende med at man befinner seg på et offentlig sted. Verste jeg har vært borti på kino er selvfølgelig de som snakker/tar tlf, og det har skjedd mange ganger. Sjeldnere hendelser har vært folk som tar av seg skoene og det begynner å lukte tåfis, umodne ungdommer som kastet popcorn på folk og noen som slapp en fis i en relativt liten kinosal. Jævlig udelikat. Anonymkode: ecceb...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 ALT som lager støy er uakseptabelt. I tillegg til sparking i seteryggen. Jeg er typen som går og henter vakta hvis det blir for ille, så kan alle vi som oppfører oss nyte filmen i fred. Anonymkode: 59e88...e96
SardintrollReturns Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Jeg forventer at man slår mobilen av (eller setter den på lydløs), og lar den ligge i lommen under forestillingen, og at man naturligvis holder kjeft. Kommentarer her og der er greit, men samtaler er ikke. Knitring og rasling er heller ikke greit, åpne posene før filmen begynner!!! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Det går vel ikke under uakseptabelt, men hvis du er over to meter høy så sitter jeg veldig pris på om du ikke setter deg midt i kinosalen. Anonymkode: 5a216...5e7
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Ikke rap, fis, knitre med godteposen i evighet, ikke oversett hele filmen for drittungen din! GÅ HELLER PÅ EN NORSKDUBBET FILM!! Ikke spark i setet, ikke dynk deg i parfyme før du drar, ikke prat med venninna di halve filmen, ikke ta begge armlenene, ikke spis en rett med 4 fedd hvitløk før du drar, ikke sitt med telefonen halve filmen, lyset irriterer, skru av lyden på telefonen 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Glemte en hendelse. Fikk en gang plass ved siden av en kar som luktet som om han ikke hadde dusjet på flere uker, gammel svettelukt blandet med noe annet vemmelig. Han så ustelt ut der i halvmørket. Heldigvis var de ledige plasser så fikk flyttet meg raskt etter at dørene ble lukket. Så litt personlig hygiene hadde vært ok når en ferdes ute tett på andre mennesker, også på andre steder enn kino. Anonymkode: ecceb...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Kaste godis rundt i kinosalen! Var med min ekssamboer og hans kompis på kino, de skulle sitte bakerst fordi de ikke ville få tyggis i håret. Jeg tenkte at de sikkert ikke hadde vært på kino siden skoletiden. Vi satt oss ned og reklamen hadde såvidt startet før alle visste at vi var der, heldigvis traff de noen med godisen de kastet på noen de kjente ganske fort, så de roet seg. Vi var ca 40 år, ikke 12 *flau* Anonymkode: df932...59c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kaste godis rundt i kinosalen! Var med min ekssamboer og hans kompis på kino, de skulle sitte bakerst fordi de ikke ville få tyggis i håret. Jeg tenkte at de sikkert ikke hadde vært på kino siden skoletiden. Vi satt oss ned og reklamen hadde såvidt startet før alle visste at vi var der, heldigvis traff de noen med godisen de kastet på noen de kjente ganske fort, så de roet seg. Vi var ca 40 år, ikke 12 *flau* Anonymkode: df932...59c Eksen og kompisen var 40 og kastet godteri på andre? Anonymkode: a3f38...b93
kvinneguide Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags opoførsel forventer du av deg selv og andre kinogjengere? Selv forventer jeg at man klarer å sitte pent og ikke forstyrre andre kinogjengere med sine plutselige behov for å riste på bena igjennom store deler av filmen, holde bena plantet på gulvet der de skal være, og ikke styrer med telefonen underveis. Jeg forventer også at kinogjengere finner setet sitt i god tid før filmen begynner og ikke kommer tråkkende og må få hele raden til å reise seg fordi man nettopp ikke har kommet tidsnok. Og seksuelle handlinger med daten får man vente med til man kommer hjem! Jeg forventer og at dersom noen styrer på i ovennevnte eksempler at følget har vett til å si ifra til den som forstyrrer og ikke vente til andre i kinosalen må si ifra! Tross alt er kino et sted der alle møtes for å la seg underholde av sine favorittskuespillere eller filmer. Ikke for å måtte si ifra til kinogjengere uten vett til å skjønne kinoens skikk og bruk! Anonymkode: 235f9...bc7 Har stusset over av barn får diplom for å ha vært på kino. Kanskje dette er noe å innføre for voksne også, ettersom det er en stor prestasjon å gjennomføre?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 Jeg sjekker telefonen ofte på kino, men jeg skrur lyd av og lyset på skjermen til absolutt minimum. Og sjekker fordi vi har tre barn hjemme med barnevakt når vi er på kino. Hater selv når det lyser opp her og der, det forstyrrer veldig. Men om lyset er svakt og det er diskré, og for å sjekke klokke eller anrop så tenker jeg det er normalt (og like forstyrrende som at folk med lys på armbåndsuret skrur det på et øyeblikk for å se på klokken) Hater godteposeknirk og sparking i ryggen min som pesten. Spark er heller sjelden, men det er utrolig mange menn som sitter bredbent og lavt i setet og derfor berører ryggen med fot eller kne, som sitter og rister raskt med beinet i lengre perioder. Har snudd meg og snakket til endel sånne, alt fra 14 til 44 år gamle. Bein på seteryggen, kasting av godteri og klining har jeg ikke opplevd på mange tiår. Men det er kanskje fordi vi oftest går på action, thriller eller science fiction. Anonymkode: d5b9c...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå