AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Dersom man selger iPhonen sin til en person som er over snittet interessert i snoking og hacking, kan de gjennom noen programvarer eller metoder gjenopprette filene mine selv om jeg kjører full sletting før jeg overleverer den? Anonymkode: 0e225...9fe
stan Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Kjenner ikke til iPhone, men generelt foregår sletting ved at området får merkelappen ledig. Uten at innholdet faktisk er slettet. Da er det forholdsvis lett å få ut innholdet. Særlig om det ikke er kryptert. Det som kan hjelpe er å fylle minnet med noe annet og ufarlig. Da er det mye vanskeligere, ofte umulig å få ut det opprinnelige innholdet. Noen lagringsmedier etterlater spor av flere av de siste lagringene. Men det kreves store ressurser for å rekonstruere innholdet. Så lenge du ikke har noen etterretningstjenester på nakken trenger du ikke bry deg om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Har du satt telefonen tilbake til fabrikk-innstillinger da? Anonymkode: 6d027...92a
tdm900 Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom man selger iPhonen sin til en person som er over snittet interessert i snoking og hacking, kan de gjennom noen programvarer eller metoder gjenopprette filene mine selv om jeg kjører full sletting før jeg overleverer den? Anonymkode: 0e225...9fe Sett den tilbake til fabrikkinnstlling så er problemet løst.
T-Rex Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 (endret) https://www.safewiper.com/ios-data-eraser.html Som @stan skriver, er det lett å gjenopprette data om du bare setter mobilen tilbake til fabrikkinnstilling, uten å overskrive gamle data. Tillegg: Må legge til at jeg ikke kjenner den programvaren jeg lenker til, det var bare ment som et eksempel på at det finnes sånt. Engelsken på nettsiden er ikke helt god, og det kan være et dårlig tegn. Endret 7. mai 2018 av T-Rex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå