Honningmor Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hei! Noen som har peiling på NAV? Jeg ble sykemeldt i september og skulle hatt 30 000 i mnd i sykepenger. Arbeidsgiver klarte å regne ut feil beløp, så NAV har kun gitt meg 20 000 i mnd (det er nav som skulle betale utover de første 16 dagene). Jeg sendte inn klage med korrekte inntektsopplysninger- og fikk avslag. Sendte inn ny klage og fikk medhold nå i mai. Får jeg etterbetalt? Og må jeg søke om det eller skjer det automtisk? Og eventuelt for hvor mange måneder kan man få etterbetalt? Regner jo nesten med man får etterbetalt for hele perioden, men hvem vet med nav.. .
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Jeg vil anta at om du begynte klageprosessen i desember 2017 eller tidligere så vil du få alt etterbetalt. Etterbetalingen vil skje automatisk, men det kan ta litt tid. Det er noen faktorer inn i bildet som kan variere litt. F.eks om det er NAV Klageinstans som har gitt deg medhold så er det vanlig at saken oversendes NAV Forvaltning som vil se over saken og utbetale sykepengene. Om din forvaltningsenhet har litt å gjøre så kan det ta litt tid. Anonymkode: 45b78...e00
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Nav etterbetaler normalt bare tre måneder bakover fra det tidspunktet et krev blir satt frem. Men for å få dette tremånederskravet, så må du også ha hatt her sykepengerettigheter de tre månedene forut for klagetidspunktet. Anonymkode: b3fb8...143
Mokkilokki Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 3 timer siden, Honningmor skrev: Hei! Noen som har peiling på NAV? Jeg ble sykemeldt i september og skulle hatt 30 000 i mnd i sykepenger. Arbeidsgiver klarte å regne ut feil beløp, så NAV har kun gitt meg 20 000 i mnd (det er nav som skulle betale utover de første 16 dagene). Jeg sendte inn klage med korrekte inntektsopplysninger- og fikk avslag. Sendte inn ny klage og fikk medhold nå i mai. Får jeg etterbetalt? Og må jeg søke om det eller skjer det automtisk? Og eventuelt for hvor mange måneder kan man få etterbetalt? Regner jo nesten med man får etterbetalt for hele perioden, men hvem vet med nav.. . Har du sjekket på din side på Nav? Kan være det står der hva du får utbetalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå