Gå til innhold

Hvordan bli kvitt fugler i hagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker her om måker, de er på taket på trær, overalt. For 3 år siden hadde de et reir på toppen av garasjen og det var nesten umulig å være ute. Jeg grubler på om de har tenkt på det samme i år, de er jo fredet så vi kan ikke gjøre noe med reiret. Noen gode måter å skremme de vekk på?

Anonymkode: 2ba93...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få seg en katt? Og gjøre taket tilgjengelig for katter og andre rovdyr? 

Eller skaff deg en av disse rovfugl dragene som er på enkelte offentlige bygg. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Skaff deg hund.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Kjøp en rovfugldrage. Faren min hadde samme problem på brygga si i sommerhuset, og da han satte opp en slik drage, forsvant alle måkene. Mener han kjøpte på biltema.

Skrevet

Skaff deg en rev.

AnonymBruker
Skrevet

Vet mange i Nord-Norge har en figur som ser ut som en stor fugl stående på verandarekkverket. Måkene har respekt for den store fuglen og holder seg på god avstand.

Anonymkode: 0e45d...01a

Skrevet (endret)
25 minutter siden, atropos skrev:

Kjøp en rovfugldrage. Faren min hadde samme problem på brygga si i sommerhuset, og da han satte opp en slik drage, forsvant alle måkene. Mener han kjøpte på biltema.

Skriver under på denne. Kommunen og mange bedrifter i byene rundt her jeg bor gjør dette.

Dette for at fugler ikke skal tørre legge egg på takene, sånn at de angriper folk som går forbi. Genialt! Det er det enkleste for alle. Vi slipper bråk og å bli jaktet på, mens måkene slipper stresset ved å ha folk rundt eggene hele tiden :) 

Endret av Tibbie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...