Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker det. Jeg er veldig stolt av mitt norske opphav, men nordmenn er så vanvittig forsiktige? :) ofte gjør man folk bare en sånn såkalt bjørnetjeneste ved å ikke si fra! 

Jeg mener ikke at folk skal være frekke og uforskammet altså!! Men å si direkte hva de mener på en rolig og kanskje en måte med glimt i øyet. Tåler dere det? Setter dere pris på det? 

Jeg ble veldig forsiktig da jeg kom til Norge, men så er jeg ganske direkte nå. Jeg er høflig, men orker ikke gå rundt grøten. Jeg vil være en folk vet hvor de har. 

Jeg vet at det ikke er vondt ment å ikke alltid være direkte! Jeg skjønner litt av den norske kulturen der! Nordmenn er bare så forsiktige, og det er jo litt sånn søtt( av mangel på bedre ord). Hva mener dere? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: af0d6...260

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bor i utlandet, men har beholdt min norske direkthet. Samboeren min setter også pris på at jeg ikke går rundt grøten.

Anonymkode: 22799...22c

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Nei, liker ikke når folk er direkte. Er det ikke selv heller siden jeg er redd for å såre andres følelser

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at folk er direkte.
Hvis folk snakker rundt grøten, merker jeg det. Det er liksom nesten ikke vits å spørre sånne folk om deres mening, når de ikke vil være ærlig og direkte. 

Anonymkode: 71b6a...79f

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Etter min erfaring er folk som omtaler seg selv som "direkte, men ærlige" bare uforskammede og mangler sosial inteligens. Folk som faktisk lykkes med å kommunisere direkte uten å være frekke, men med stil, er ofte folk som faktisk ikke hadde tenkt på å beskrive seg selv som direkte. Å si at man "bare er ærlig" er ikke en unnskyldning for å være uforskammet.

Endret av Overrasket
Skrevet (endret)

Ja, liker å vite hvor jeg har folk og jeg har null problem med å overse uenigheter når jeg skal samarbeide med folk.

Trives godt med å bo her jeg bor. De fleste tåler å høre det. Føler det er mindre baksnakking og mer av ekte vennskap hjemme.

Verre med dem jeg jobber med

Endret av frekvens
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig ganske direkte og ønsker at folk skal være det med meg også. Men føler jeg MÅ være ekstremt forsiktig for ikke å såre folk. Føler meg mer fri til å være meg selv i utlandet faktisk. Bodde i utlandet i flere år og lengter tilbake mye fordi jeg kan være mer direkte der.

Anonymkode: 16061...9a6

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg liker det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Nordlenning og skjønner ikke helt problemstillingen 🙈 

Anonymkode: 09156...a7d

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Overrasket skrev:

Etter min erfaring er folk som omtaler seg selv som "direkte, men ærlige" bare uforskammede og mangler sosial inteligens. Folk som faktisk lykkes med å kommunisere direkte uten å være frekke, men med stil, er ofte folk som faktisk ikke hadde tenkt på å beskrive seg selv som direkte. Å si at man "bare er ærlig" er ikke en unnskyldning for å være uforskammet.

Dette! Veldig sant :Nikke: 

• Liker 4
Gjest Nina1975
Skrevet (endret)

Problemet med direkte folk, er ofte at de mener noe om absolutt alt. De skal fortelle alle om sin mening selv om ingen har bedt om deres mening. Slitsomt. Du trenger ikke å mene noe om absolutt alt. Noen mennesker er mer følsomme enn andre, synest de har en tendens til å overkjøre disse.  Også er det mange måter å si samme tingen på.

Endret av Nina1975
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på om de er ubedt og uhøflige direkte eller om de er direkte saklig og oppfordret.

Anonymkode: 4d579...2c4

• Liker 4
Skrevet

Det går an å si akkurat det man mener uten å idioterklære andre. Orker ikke late som om jeg er enig når det egentlig er akkurat motsatt. Vi diskuterer vel sak og ikke person regner jeg med..

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Overrasket skrev:

Så sant! 

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo litt hva man mener med det. Direkte som i: må si alt de mener og tenker, og beskriver seg som ærlig? Nei.

Direkte som i: kan si fra om ting og ikke alltid må pakke inn ting, men samtidig har sosiale antenner og skjønner at man ikke MÅ si alt man tenker og er litt fintfølende? Ja, gjerne det.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nå at jeg misforstod HI, du mener nordmenn ikke er direkte? Jeg bor i Tyskland og her er oppfatningen at skandinaver er svært direkte fordi vi mangler den veldig høflige omgangstonen. Tenkte ikke før at jeg var direkte, men her får jeg høre det hele tiden. (Mens jeg i Norge blir sett på som forsiktig).

Anonymkode: 22799...22c

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke det. Mange som sier de er direkte som egentlig bare er frekke, skal lage en diskusjon av alt og veldig kompromissløse. Jeg liker bedre pragmatisme mennesker. 

• Liker 1
Skrevet

Hater at folk pakker inn ting! Jeg vil ha det rett fram, ærlig! Jatakk til direkte mennesker! Men direkte er ikke det samme som uforskammet og frekk! Frekk med et smil liker jeg, da! Uforskammet frekk er noe annet!

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Nei, liker ikke når folk er direkte. Er det ikke selv heller siden jeg er redd for å såre andres følelser

Jamen. Du sprer vel andre ved å være "falsk" også ??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...