Gå til innhold

alko-fritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden gjør man for noe i et alkohol/danse-fritt bryllup??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er det jeg er bekymret for.... noen som har vært i sånne bryllup? Hva gjør en egentlig? Bør jeg ta med bok og Ludo?

Gjest Madam Felle
Skrevet

kan jo være de har et helt annet opplegg. Med leker ol i stedet for dans.

Skrevet

Nei heldigvis, sånne bryllup har jeg aldri vært i.

Jeg hadde personlig kjedet meg til døde!

Skrevet

Jeg har vært i et par bryllup av den sorten, de tok ikke helt av... for å si det sånn.

Mye kaffedrikking, kakespising, selskapsleker og høflig småprat.

Skrevet

Mitt søskenbarn hadde et alkoholfritt bryllup. Men man kunne ikke merke så mye til det på stemningen, kanskje bortsett fra at onkels tale var noe kjedeligere, og det tok litt lengre tid før folk snakket med noen fra den andre slekta.

Brudens venninner hadde mange festelige påfunn, med sanger og taler som varte langt utover middagen og over på kaffe-delen. Holdt selv en liten "tale" med overrekkelse av morsomme gaver (tøffler til ham og smukk og tåteflaske til henne). Timene gikk fort også i det bryllupet.

Så det er bare å være kreative og åpne. Du har det akkurat så morsommt som du gjør det selv. :-)

Skrevet

:o greier dere virkelig ikke å ha det gøy uten alkohol og dans.

I enkelte kristene miljøer er dette standar tror ikke de har no kjeldigere bryllups fester enn oss andre av den grunn.

Skrevet

var i 2 bryllup forrige sommer der begge var uten alkohol. Jeg synes det var kjempeflott jeg :P , selv om jeg skal ha alkohol i mitt bryllup. De hadde underholdning, bryllupsvals, kaker og fotografering. Ikke kjedelig, men litt annerledes stemning enn hvis en har alkohol, ikke negativt ment. Koste oss masse :P

Skrevet

Et bryllup uten alkohol synes jeg er uproblematisk. jeg hadde blitt mer skuffet over at det ikke var dans - men så liker jeg veldig godt å danse og synes det er kjempe hyggelig å få en anledning til å dra mannen ut på dansegulvet.

Skrevet
Et bryllup uten alkohol synes jeg er uproblematisk. jeg hadde blitt mer skuffet over at det ikke var dans - men så liker jeg veldig godt å danse og synes det er kjempe hyggelig å få en anledning til å dra mannen ut på dansegulvet.

Enig, klarer meg fint utenalkohol, men uten musikk og dans kan det lett bli trist synes jeg.

Skrevet

Enig, klarer meg fint utenalkohol, men uten musikk og dans kan det lett bli trist synes jeg.

:Nikke:

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Vi må ha alkoholfritt pga at mannes side er kristne...

Men jeg håper de ikke kommer til å forby dans.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror det ville kommet an på HVorfor det var alkoholfritt, om jeg ville følt meg vel der eller ikke. Hvordan menneskene er. Om de er strenge og alvorlige blir det jo ikke noe morsomt, men om de koser seg og "fester" likevel, og danser, blir det annerledes. Det er ikke alkoholen i seg selv. Men hvis det er uten både dans og alkohol, er det vel kanskje stor sjanse for at de er litt alvorlige og konservative... Men hver sin smak, og hver sin måte! Gøy for meg er ikke nødvendigvis gøy for deg.

Hilsen Maria

Skrevet

Er utrolig dette med at folk MÅ ha alkohol for å ha det gøy. Kanskje være LITT mer positive?

Kan være mange grunner til at man ikke har alkohol i et bryllup.

Hvorfor er det så veldig viktig egentlig?

Man klarer da å prate med folk uten å ha drukket alkohol.........Jeg klarer i allefall det! Og å ha det morro er faktisk også mulig! Tro det eller ei..

Gjest Gjesten
Skrevet

Einig, har vore i mang supre bryllup uten alkohol, det er heilt greit det faktisk!! Men så er ikkje eg vand til at folk må ha alkohol for å sosialisere, kjem frå totalistheim som faktisk er ateistar, så religion og totalisme heng ikkje nødvendigvis saman...

Hadde slite meir med ikkje musikk og dans i eit bryllaup faktisk.

Skrevet
Men hvis det er uten både dans og alkohol' date=' er det vel kanskje stor sjanse for at de er litt alvorlige og konservative...[/quote']

Seriøst??

For det første: Alle gjester i eit bryllaup er ikkje like. Trur du ikkje det kan finnast gjester som ikkje har noko imot verken alkohol eller dans sjølv om dei er i eit bryllaup som ikkje har nokon av delane?

For det andre: Folk treng vel ikkje vera alvorlege sjølv om dei er konservative!! Slekta til mannen min er rimeleg konservative, og eg reknar med at dei hadde reagert veldig negativt dersom det hadde vore alkohol og/eller dans i vårt bryllaup. Men det betyr ikkje at bryllaupsfesten vår var alvorsprega og kjedeleg av den grunn. I motsetnad til mange som ikkje er konservative så er denne gjengen i stand til å ha det verkeleg lystig utan alkohol.

Eg har vore i mange bryllaup utan dans og alkohol, inkludert mitt eige. I alle desse bryllaupa har det vore standard middag (utan alkoholhaldig drikke sjølvsagt) med talar og god mat. Så er det vanlegvis ein liten pause før det er kaffi. Under kaffien har eg alltid opplevd underhaldning; ikkje kjedelege/flaue selskapsleikar, men påfunn/talar/framføringar frå vener og slekt av brudeparet. Dette er vanlegvis mykje meir laussluppe enn talane under middagen, og difor skapar det ei veldig god stemning. Til dømes hadde nokre av mine venninner skrive eit humoristisk dikt om meg, som dei framførte iført mine klede (eller antrekk som symboliserte noko ved meg). Eg likar denne typen underhaldning ganske godt, for det gjev gjestene endå betre moglegheitar til å bli kjent med brudeparet gjennom andre sine auge, og på ein heilt annan måte enn gjennom talane under middagen. Ein kan jo sjølvsagt og utsetja ein del av talane som ein elles hadde teke under middagen til kaffien dersom ein ikkje har dans.

Eg vil bare sei at personleg så har eg ingenting imot verken alkohol eller dans i bryllaup. Men eg ville ikkje hatt det sjølv. I tillegg til at slekta til mannen ville ha reagert kraftig, så føler eg meg ikkje konfortabel med å servera alkohol til så mange folk, likar å ha ei mindre forsamling dersom eg skal servera folk alkohol, vil liksom ha litt kontroll... Og eg hatar å dansa, så det var ikkje aktuelt.

Skrevet
Er utrolig dette med at folk MÅ ha alkohol for å ha det gøy. Kanskje være LITT mer positive?

Kan være mange grunner til at man ikke har alkohol i et bryllup.

Hvorfor er det så veldig viktig egentlig?

Man klarer da å prate med folk uten å ha drukket alkohol.........Jeg klarer i allefall det! Og å ha det morro er faktisk også mulig! Tro det eller ei..

Jeg kan fint ha det gøy uten alkohol, og det kan nok de fleste. Men å nyte en deilig middag i festlig lag, uten å komplettere måltidet med gode viner som fremhever maten, nei det synes jeg er nedtur! En deilig indrefilet og så cola ved siden av, det er jo helt krise!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...