Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gode venner som er ufattelig glad i å game. Jeg gamer aldri med dem, men henger med dem på andre vis. Drar ut sammen, spiller brettspill, går på tur osv.

Men jeg blir litt lei meg. I dag stakk jeg innom han ene for å hente noe. satt og pratet litt skit. Fant ut at de begge to hadde planlagt å game hele dagen sammen. Han andre kom så satt vi der alle tre og pratet. Men det var ingen tegn eller hinting på inkludering, altså å droppe gamingen slik at vi kunne gjøre noe felles. Endte med at jeg dro, fordi jeg visste de egentlig ville komme igang med gaming.

krever jeg for mye? eller er dere enig at det er egoistisk å ikke inkludere meg? Altså, de tvinget meg ikke til å gå, men de viste heller ikke tegn på å droppe gamingen til fordel for noe annet vi alle kan gjøre sammen. Hadde det vært meg som hadde en ekstra kar på besøk, hadde jeg gjort det meste for å prøve å inkludere ham. Han ene spurte meg om jeg hadde noen planer for dagen idét jeg skulle ut døren. Sa at jeg bare skulle slappe av.

Så nå sitter jeg her på lørdagskvelden og har ingenting å gjøre.

Anonymkode: a9cf3...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal de forandre planer fordi du ikke vil game? Hvorfor kan ikke du game sammen med de??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å drikke alkohol, men jeg møter jo ikke opp uanmeldt til venners vors i håp om at de vil avslutte vorset og heller game med meg. 

Forstår det er kjipt for deg at de har hobbyer du ikke liker, men sånn er verden. Du må eventuelt få flere venner som du kan henge med når de 2 andre bare har lyst til å game. 

Anonymkode: b523f...7b8

• Liker 1
Skrevet

Heh, nei, du kan ikke forvente at folk endrer planene sine fordi du tilfeldigvis stikker innom. 

AnonymBruker
Skrevet

Okei, jeg vil bare høre andres synspunkter. 

Jeg kom ikke uanmeldt, jeg hadde gitt beskjed på forhånd. Men jeg hadde ikke planlagt å henge der, fordi jeg ikke ville forstyrre.

Hadde det vært meg ville jeg byttet til en felles aktivitet hvis en tredje venn kommet innom. Men kan skjønne at ikke alle er villig til å gjøre det samme.

Anonymkode: a9cf3...fd5

AnonymBruker
Skrevet

De ekskluderer deg ikke, de hadde bare andre planer.

Kjæresten min er gamer og mange av vennene våre er gamere, jeg er ikke det, selv om de prøver å få meg interessert. Så når de bestemmer seg for å ha en helg med gaming, så finner jeg som regel på noe annet. Men av og til ordner jeg med mat og snacks til oss, og plasserer meg i hjørnet av sofaen med headset og ser film eller serier. Og om det er spennende spill som følger en historie så er det ganske gøy å se på at de spiller. Det hender at de tar pause og ser en film sammen med meg også.

Så om du bare blir sittene å trykke på data hjemme, og ikke finner andre planer, så kan du høre om du kan komme over. Dere gjør ikke det samme, men dere kan fortsatt være sammen. Men kan jo være greit å finne andre venner å henge med også. For når gamere får velge mellom fest og gaming, så er det ofte 50-50. 

Anonymkode: 0fa88...81f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du forventer for mye når du synes de burde avlyst sine planer for å endre de, fordi det var det som passet deg best. Om du vil spille med de så kan du spørre om å få bli med neste gang, men om det ikke er din greie så må du la de få lov til å drive med det i fred. De satt jo og pratet med deg selv om de hadde andre planer, så vil ikke kalle det ekskludering. 

Anonymkode: 5428b...fd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...