AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hva skjer dersom man åpenlyst gjennomskuer en narsissist, hvor narsissisten har beskyldt deg for ting. Senere så får du bevis mot narsissisten, det du ble beskyldt tidligere (som du aldri har gjort, gjorde) viser seg at narsisisten selv har gjort i ettertid. Du legger frem bevis for han/hun på dette å sier at du ikke mere vil ha med narsissisten å gjøre ? Hva kan skje i dette tilfellet, kanskje senere ? Dersom narsissisten ikke reagerer med en gang ? Kommer narsissisten til å ta kontakt igjen ? Er det sinne i dette vesenet selvom det ikke reagere med en gang ? Anonymkode: 1e704...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Jeg vet ikke om jeg hadde turt dette. De går i virkelig vanvittig sinne modus og de mister kontroll. De skal ha overtaket, og de er enormt hevngjerrige. Hvis du kjenner noen du menet et narsissist så fjern deg stille og rolig derfra. Du vinnet aldri med en sånn. Den beste formen for mishandling er når offeret ikke vet at det blir mishandlet en gang. Ikke prøv deg ut med en N, dette kan bli farlig. Anonymkode: c2f67...bca 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om jeg hadde turt dette. De går i virkelig vanvittig sinne modus og de mister kontroll. De skal ha overtaket, og de er enormt hevngjerrige. Hvis du kjenner noen du menet et narsissist så fjern deg stille og rolig derfra. Du vinnet aldri med en sånn. Den beste formen for mishandling er når offeret ikke vet at det blir mishandlet en gang. Ikke prøv deg ut med en N, dette kan bli farlig. Anonymkode: c2f67...bca Jeg vet det ikke er trygt men det gjelder å trekke kortene riktig å være meget obs. Merker også at denne personen har andre handlinger enn hva han/hun sier. Det er farlig spill men samtidig litt gøy å være med i det dårlige spillet som begynner å gå på villspor for narsissisten. Men det gjelder å ikke være stygg tilbake med en slik person, gjelder å holde roen og være saklig. Anonymkode: 1e704...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det ikke er trygt men det gjelder å trekke kortene riktig å være meget obs. Merker også at denne personen har andre handlinger enn hva han/hun sier. Det er farlig spill men samtidig litt gøy å være med i det dårlige spillet som begynner å gå på villspor for narsissisten. Men det gjelder å ikke være stygg tilbake med en slik person, gjelder å holde roen og være saklig. Anonymkode: 1e704...4f4 Det hjelper ingenting å være saklig og holde noe ro, du kan aldri vinne et spill hvor motstanderen skriver reglene som det passer seg. Du kommer aldri noe vei med å snakke saklig med en narsissist, du kommer til å bli rundsnakket og ender opp med å prate, og forklare, og forsvare deg, uten å noen gang komme til det egentlige problemet. Til slutt kan du ende opp i en farlig situasjon du kommer til å tape. Anonymkode: c2f67...bca 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om jeg hadde turt dette. De går i virkelig vanvittig sinne modus og de mister kontroll. De skal ha overtaket, og de er enormt hevngjerrige. Hvis du kjenner noen du menet et narsissist så fjern deg stille og rolig derfra. Du vinnet aldri med en sånn. Den beste formen for mishandling er når offeret ikke vet at det blir mishandlet en gang. Ikke prøv deg ut med en N, dette kan bli farlig. Anonymkode: c2f67...bca Jeg tror du tenker på psykopat/sosiopat..en narsissist er bare en som er ekstremt selvgod. Anonymkode: 0a33b...4ba
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet det ikke er trygt men det gjelder å trekke kortene riktig å være meget obs. Merker også at denne personen har andre handlinger enn hva han/hun sier. Det er farlig spill men samtidig litt gøy å være med i det dårlige spillet som begynner å gå på villspor for narsissisten. Men det gjelder å ikke være stygg tilbake med en slik person, gjelder å holde roen og være saklig. Anonymkode: 1e704...4f4 IKKE. TENK. PÅ. DET. ENGANG. Hvis du har moro av dette spillet, er du faktisk ganske ille selv. Det ender garantert med et helvete du vil være foruten. Narsissister kan bli ganske jævlige og til og med voldelige, hvis de mister kontrollen og blir desperate. Det virker som du, TS, prøver å framprovosere en slik reaksjon. Det er uverdig oppførsel av deg. Bare kutt ut, og hold avstand. Anonymkode: 00917...792 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du tenker på psykopat/sosiopat..en narsissist er bare en som er ekstremt selvgod. Anonymkode: 0a33b...4ba Nei, narsissist er det du kaller det når det blir en personlighetsforstyrrelse. Narsissisten er lillebroren til psykopaten. En som er ekstremt selvgod er ekstremt selvgod, en narsissist ødelegger kjernen i det som er deg, livet ditt, livskraften din rett og slett. Det er en alvorlig diagnose, hvis du mistenker at du har en narsissist i nær relasjon så ta beina på nakken og løp, dette greier du ikke å hanskes med. Anonymkode: c2f67...bca 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Syns det er litt spennende men dere har rett, det er egentlig bare å la være. Misstenker skjult narsisist. Tror dere jeg kommer til å høre noe igjen på dette om det er en slik narsissist ? Anonymkode: 1e704...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du tenker på psykopat/sosiopat..en narsissist er bare en som er ekstremt selvgod. Anonymkode: 0a33b...4ba Narsissister kan bli like farlige som psykopater. Dersom de føler at du har ydmyket dem, eller frarøvet dem noe som de så på som sitt (kan også være SIN sannhet... selv om den er en løgn), så vil du fort få et menneske uten samvittighet eller sympati etter deg. Ingen normale spilleregler, ingen hemninger! Jeg har hatt en slik etter meg. Anbefales ikke!!!!!!!! Anonymkode: ac415...498 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Syns det er litt spennende men dere har rett, det er egentlig bare å la være. Misstenker skjult narsisist. Tror dere jeg kommer til å høre noe igjen på dette om det er en slik narsissist ? Anonymkode: 1e704...4f4 La være, gå fra det, du aner ikke hvor syk en slik situasjon kan bli, du bare kan ikke forestille deg hvordan et sånt menneske tenker. Ikke, absolutt ikke gjør noe. Anonymkode: c2f67...bca
Gjest Mass Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 De vil mest sannsynlig bli besatt på hevn og straffe deg herfra til helvete, så du må nok stålsette deg på en helvetes tornado i etterkant. Det hadde dog ikke stoppet meg. Hadde smelt bevisene i bordet for å renvaske mitt navn og så hatt alt mitt på det rene foralltid. Med andre ord, forholdt meg til sannheten og det reelle til enhver tid. Har en klokkeklar tro på at det lønner seg i lengden. Og så kan slike mennesker få erfare at de sverter bare ikke mitt navn eller rokker ved meg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjer dersom man åpenlyst gjennomskuer en narsissist, hvor narsissisten har beskyldt deg for ting. Senere så får du bevis mot narsissisten, det du ble beskyldt tidligere (som du aldri har gjort, gjorde) viser seg at narsisisten selv har gjort i ettertid. Du legger frem bevis for han/hun på dette å sier at du ikke mere vil ha med narsissisten å gjøre ? Hva kan skje i dette tilfellet, kanskje senere ? Dersom narsissisten ikke reagerer med en gang ? Kommer narsissisten til å ta kontakt igjen ? Er det sinne i dette vesenet selvom det ikke reagere med en gang ? Anonymkode: 1e704...4f4 Det kommer an på hvaslags narsissist det er og hvor nær du er dem. Om du er primær energikilde (partner eller barn som regel), kan de reagere mye sterkere enn om du er en sekundær energikilde (barn, venner). Om de er en lavtfungerende narsissist vil de ha mindre energi til å reagere enn en høytfungerende. Anonymkode: a8f30...e5a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Skrevet 6. mai 2018 10 timer siden, Mass skrev: De vil mest sannsynlig bli besatt på hevn og straffe deg herfra til helvete, så du må nok stålsette deg på en helvetes tornado i etterkant. Det hadde dog ikke stoppet meg. Hadde smelt bevisene i bordet for å renvaske mitt navn og så hatt alt mitt på det rene foralltid. Med andre ord, forholdt meg til sannheten og det reelle til enhver tid. Har en klokkeklar tro på at det lønner seg i lengden. Og så kan slike mennesker få erfare at de sverter bare ikke mitt navn eller rokker ved meg. Den situasjonen kunne fått uante følger der og da,vedkommende kan gå til angrep og bli fysisk mot deg. Anonymkode: c2f67...bca
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #14 Skrevet 6. mai 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer dersom man åpenlyst gjennomskuer en narsissist, hvor narsissisten har beskyldt deg for ting. Senere så får du bevis mot narsissisten, det du ble beskyldt tidligere (som du aldri har gjort, gjorde) viser seg at narsisisten selv har gjort i ettertid. Du legger frem bevis for han/hun på dette å sier at du ikke mere vil ha med narsissisten å gjøre ? Hva kan skje i dette tilfellet, kanskje senere ? Dersom narsissisten ikke reagerer med en gang ? Kommer narsissisten til å ta kontakt igjen ? Er det sinne i dette vesenet selvom det ikke reagere med en gang ? Det beste du kan gjøre er å avslutte relasjonen på en så udramatisk måte som mulig. Og så tar du ikke kontakt igjen - dette vil faktisk oppleves som et stort nederlag for vedkommende og det kan bli din måte å "hevne" deg på. Som noen allerede har nevnt er det poengløst å oppsøke en fornuftig diskusjon med mål om å få vedkommende til forstå deg og å endre seg, eller for den saks skyld: få bevist overfor personen at du hadde rett. Målet ditt bør være å komme deg vekk. Det er svært giftige personlighetstyper som rett og slett ikke bryr seg om deg. Tenk på det slik, for jeg tror det er sant for veldig mange narsissister: Du kunne gitt, elsket og ofret så mye som helst over lang tid, men om du for eksempel hadde fått en brå død, tror jeg ikke vedkommende hadde felt en eneste tåre for deg (bortsett fra krokodilletårer i sosiale settinger for å få oppmerksomhet). Jeg synes i hvert fall det hjelper å se det fra det perspektivet. Du betyr ingenting for personen. Bare å kom deg bort på en stille måte så reduseres skadeomfanget. Anonymkode: 3a78f...605
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #15 Skrevet 6. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du tenker på psykopat/sosiopat..en narsissist er bare en som er ekstremt selvgod. Jeg tror ikke du har kunnskap og erfaring om narsissister. Anonymkode: 3a78f...605
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #16 Skrevet 6. mai 2018 Ville fortalt andre sannheten isteden, på en litt smart måte, så flest mulig vet hva som er rett, uten at du direkte kan beskyldes for å spre rykter. Så kan du jo være litt overlegen og nedlatende overfor narsisisten, oppføre deg pent men gjøre det klart at du ikke ønsker å bruke mer av din dyrebare tid på dennes oppførsel.. Gjør det klart at du hever deg over vedkommende, det tror jeg faktisk er det som vil svi mest.. Anonymkode: 17ac6...311
Gjest Mass Skrevet 6. mai 2018 #17 Skrevet 6. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Den situasjonen kunne fått uante følger der og da,vedkommende kan gå til angrep og bli fysisk mot deg. Anonymkode: c2f67...bca Da hadde jeg ikke fremlagt bevisene når jeg var alene med vedkommende, men på en annen måte som ikke hadde satt meg i fare der og da - eller siden. Er det en reell fare for vold så hadde jeg bare blokkert vedkommende ut av livet for alltid og latt sannheten tale sin sak på egenhånd uten at jeg hadde trengt å gjøre noe på et senere tidspunkt. Jeg har bare erfaring med "straff" som ikke omhandler noe fysisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå