AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Er det veldig veldig dumt? Eller går det fint uten å plages med insektene når du sitter på balkongen? 😅 Anonymkode: 05a7b...46a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det veldig veldig dumt? Eller går det fint uten å plages med insektene når du sitter på balkongen? 😅 Anonymkode: 05a7b...46a Er det et humlehotell du skal lage? Fortell mer, dette høres interessant ut Anonymkode: 92b1a...307 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Hotell for marihøner og gulvinge som hjelper oss å holde orden i blomsterbedet? https://www.dinside.no/bolig/la-insektene-hjelpe-deg-med-hagen/61287411 Anonymkode: 92b1a...307 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Humlehotell https://naturvernforbundet.no/hage/vi-kan-redde-humlene-article33465-3649.html Anonymkode: 92b1a...307 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Er det ikke bedre å ha blomster som humlene liker? Anonymkode: 21bcf...e5b 1
Rumle Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Koselig det vel Helst i tillegg til bievennlige blomster 1
Silfen Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Her har humlene flyttet inn i fuglekassen. Greit med blomster utenfor. De er ikke plagsomme. Men de er litt høylydte. 😆 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det veldig veldig dumt? Eller går det fint uten å plages med insektene når du sitter på balkongen? 😅 Anonymkode: 05a7b...46a Diverse butikker har delt ut gratis humlehotell denne uken dersom en kjøper to kartonger med innhold fra en større produsent. Husene ser ut som og har samme størrelse som en melkekartong. Jeg har fått med noen hus, men vil ikke ha dem på egen terrasse. Grunnen er at jeg er allergisk mot diverse insektstikk. Tenker å sette dem opp på hytta langt unna der vi ferdes mest. Anonymkode: fa437...9a8 1
Mis(s)Understood Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Mens vi snakker om humler så har i alle fall jeg plantet en del blomster på balkongen min for en uke siden. Det har jeg gjort fordi humlene som er ute nå er fryktelig sultne. Karpaterklokker og jordbær i krukke er ikke helt klare ennå, så akkurat nå har de fått noe så enkelt som små stemor i krukke og små petunia i krukke. Ikke den optmale humlemat, men de finner litt å putte i humlemagen på disse også. I dag har det vært humler og tittet på blomstene. Tror det var nektar å finne, for de slo seg ned. Kassen/hotellet må være innredet før humledronningen vurderer å flytte inn. Innredningstips her: Humlekasse Endret 5. mai 2018 av Mis(s)Understood 3
Rumle Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 (endret) 2 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Mens vi snakker om humler så har i alle fall jeg plantet en del blomster på balkongen min for en uke siden. Det har jeg gjort fordi humlene som er ute nå er fryktelig sultne. Karpaterklokker og jordbær i krukke er ikke helt klare ennå, så akkurat nå har de fått noe så enkelt som små stemor i krukke og små petunia i krukke. Ikke den optmale humlemat, men de finner litt å putte i humlemagen på disse også. I dag har det vært humler og tittet på blomstene. Tror det var nektar å finne, for de slo seg ned. Kassen/hotellet må være innredet før humledronningen vurderer å flytte inn. Innredningstips her: Humlekasse Samme her. Hadde en varm periode for noen uker siden og ble helt fortvilet av å se en svær humle som leitet i alle krukkene. Kunne liksom se at han klødde seg i humlehodet og lurte på om han har flydd til feil terrasse Nå er det heldigvis litt mer, har satt ut masse stemor og nellik. Og tulipanene mm. har begynt å åpne seg Endret 5. mai 2018 av Rumle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå