Gå til innhold

Insekthotell på veranda/balkong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig veldig dumt? Eller går det fint uten å plages med insektene når du sitter på balkongen? 😅

Anonymkode: 05a7b...46a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det veldig veldig dumt? Eller går det fint uten å plages med insektene når du sitter på balkongen? 😅

Er det et humlehotell du skal lage? :nordvesta: Fortell mer, dette høres  interessant ut :mynona:

Anonymkode: 92b1a...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å ha blomster som humlene liker? 

Anonymkode: 21bcf...e5b

• Liker 1
Skrevet

Koselig det vel :jepp: Helst i tillegg til bievennlige blomster :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Her har humlene flyttet inn i fuglekassen. Greit med blomster utenfor. De er ikke plagsomme. Men de er litt høylydte. 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Diverse butikker har delt ut gratis humlehotell denne uken dersom en kjøper to kartonger med innhold fra en større produsent. Husene ser ut som og har samme størrelse som en melkekartong. 

Jeg har fått med noen hus, men vil ikke ha dem på egen terrasse. Grunnen er at jeg er allergisk mot diverse insektstikk. Tenker å sette dem opp på hytta langt unna der vi ferdes mest. 

Anonymkode: fa437...9a8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mens vi snakker om humler så har i alle fall jeg plantet en del blomster på balkongen min for en uke siden. Det har jeg gjort fordi humlene som er ute nå er fryktelig sultne. 

Karpaterklokker og jordbær i krukke er ikke helt klare ennå, så akkurat nå har de fått noe så enkelt som små stemor i krukke og små petunia i krukke. Ikke den optmale humlemat, men de finner litt å putte i humlemagen på disse også.

I dag har det vært humler og tittet på blomstene. Tror det var nektar å finne, for de slo seg ned.

Kassen/hotellet må være innredet før humledronningen vurderer å flytte inn. Innredningstips her: Humlekasse

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Mens vi snakker om humler så har i alle fall jeg plantet en del blomster på balkongen min for en uke siden. Det har jeg gjort fordi humlene som er ute nå er fryktelig sultne. 

Karpaterklokker og jordbær i krukke er ikke helt klare ennå, så akkurat nå har de fått noe så enkelt som små stemor i krukke og små petunia i krukke. Ikke den optmale humlemat, men de finner litt å putte i humlemagen på disse også.

I dag har det vært humler og tittet på blomstene. Tror det var nektar å finne, for de slo seg ned.

Kassen/hotellet må være innredet før humledronningen vurderer å flytte inn. Innredningstips her: Humlekasse

:ninuskapus:

Samme her. Hadde en varm periode for noen uker siden og ble helt fortvilet av å se en svær humle som leitet i alle krukkene. Kunne liksom se at han klødde seg i humlehodet og lurte på om han har flydd til feil terrasse :fnise:

Nå er det heldigvis litt mer, har satt ut masse stemor og nellik. Og tulipanene mm. har begynt å åpne seg :mynona:

Endret av Rumle
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...