AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Jeg står i en litt kinkig situasjon. Jeg jobber deltid i en matbutikk. Er ferdig med studiene nå neste fredag. Planen er å jobbe ut juli før jeg flytter til ny by. Denne lønningen som kom nå synes jeg var rar. Jeg har jobbet to røde dager(1.påskedag og 2.). Trodde dermed jeg hadde 100%, noe jeg ikke hadde tydeligvis, men vanlig lønn. Altså det kunne vært hvilken som helst dag jeg var på jobb. Det er jo jeg ganske frustrert over. Så kommer det kinkige. Snakket med sjefen min og han forklarte at det var UB4. Og at vi er i ferd med å gå konkurs. Dvs mindre vakter på oss fordi vi er dyrere å ha enn mimdreårige og han selv. Jeg hadde planlagt å si opp i slutten av juni, men nå vurderer jeg mai. Mest fordi jeg kan overta leiligheten en måned tidligere(1.juli) og har allerede søkt ny deltidsjobb(skal fortsatt studere). Har gode sjanser for å få jobb pga. Kjæresten jobber i matbutikk i det området og har erfaring i fra et år med butikk. Har også en veldig god attest og referanse fra min forrige sjef. Dermed er spørsmålet, burde jeg si opp i mai(slutten) eller vente til juni? Skal på ferie nesren hele juni(litt over to uker). Det utgjør ca litt over to uker igjen. Jeg har for det meste helgevakter og dermed kun kanskje fire dager. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal jobbe i juli, så om det er to dager eller tre uker vet jeg ikke. For å understreke, sjefen min behandler oss dårlig og jeg sitter på jobb nå, og fikk vite dette i dag. Jeg er ganske rådvill og irritert. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 2e5b8...69c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Og hva kan jeg eventuelt gjøre med UB4 og hvorfor jeg ikke får betalt 100% på røde dager? Anonymkode: 2e5b8...69c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 UB-tillegg. dvs hvis du har jobbet så og så mye over det, så får du det. Her er det 52 timer i mnd, og fulltidsansatt. Dersom du er det, og jobber en rød dag, så får du 100%. Jeg har eller er ingen av delene. Anonymkode: 2e5b8...69c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Hvor lang oppsigelsestid har du? Gjelder det fra dato til dato eller fra den 1. i neste måned? Anonymkode: b8866...e3f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang oppsigelsestid har du? Gjelder det fra dato til dato eller fra den 1. i neste måned? Anonymkode: b8866...e3f Har fra 1.-1. Ja. Så hvis jeg sier opp 28.mai er det fra 1.juni. Drar på ferie 7.juni og kommer hjem 24.juni. Anonymkode: 2e5b8...69c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Om du bare skal jobbe Max fire dager i juni og uvisst hvor mange i juli, og du har større sjanse å få jobb dit du flytter, ville jeg sagt opp og flyttet. Hvor stor stilling har du i kontrakten din? Det er de timene du har krav på, ikke mer. Så om du ikke har noen faste timer kan du like godt si opp. Det høres ut til at sjefen din heller kommer til å bruke de yngste enn deg. Anonymkode: b8866...e3f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du bare skal jobbe Max fire dager i juni og uvisst hvor mange i juli, og du har større sjanse å få jobb dit du flytter, ville jeg sagt opp og flyttet. Hvor stor stilling har du i kontrakten din? Det er de timene du har krav på, ikke mer. Så om du ikke har noen faste timer kan du like godt si opp. Det høres ut til at sjefen din heller kommer til å bruke de yngste enn deg. Anonymkode: b8866...e3f Det er akkurat det. Har 20%. Har ca annenhver helg. Han bruker heller yngre ja, men jeg er også en av de yngste(21). Snakket med min mor og hun sa at det var det beste. Si opp og flytt. Skal søke jobber fremover og har flere jeg kan ta kontakt med. Har søkt en, der jeg er veldig aktuell og skulle gi beskjed dersom jeg ikke hørte noe innen 17.mai. Anonymkode: 2e5b8...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå