Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Jeg er da kommet i den knipa at jeg skal holde en "takk for maten tale" Er det noen kjøreregler? På forhånd takk.
Arwen Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 det går ann å skrive en sang:) ikke hvis de som har spurt har bedt om tale. Jeg hadde blitt litt snurt hvis min tante som hadde sagt ja til tale dukket opp med sang.
rutti Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 er d vanlig å holde takk for maten tale da???
Arwen Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 er d vanlig å holde takk for maten tale da??? Vi hadde det, og min kusine hadde det også.. tror det er vanlig.
Gjest Vigdis - Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 ikke hvis de som har spurt har bedt om tale. Jeg hadde blitt litt snurt hvis min tante som hadde sagt ja til tale dukket opp med sang. :enig_animasjon: Om de ville hatt sang hadde de nok ordnet det selv. ...og ja; tror det er ganske vanlig med takk for maten tale. (Men ikke både tale og sang)
Coria Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Jeg mener man kan gjøre hva man vil med en takk for maten tale. Det eneste jeg vet at den skal inneholde er en takk til kjøkken- og serveringspersonalet. De kommer gjerne ut og blir klappet for. Jeg har opplevd både sånne taler der man nesten bare gjengir menyen og sier at den er god, og andre som bare har holdt en kort tale men med noen referanser til maten.
Bokalven Skrevet 25. februar 2005 #8 Skrevet 25. februar 2005 *setter på bibliotekarhatten* Gå på biblioteket og spør i veiledningen om hjelp, så finner sikkert bibliotekaren en nyttig bok eller to. Husk bare å være ute i god tid, i tilfelle boka må bestilles opp fra et annet bibliotek eller noe.
aprilbrud Skrevet 25. februar 2005 #9 Skrevet 25. februar 2005 Synes ofte sånne takk for maten taler er ganske teite og intetsigende. Men det finnes sikkert unntak! Jeg tenker vi overlater til toastmasteren å takke kokk og servitører, og så slår vi til med en hjemmediktet sang etter måltidet i stedet. Så var det bare å få tid til å lage den da... Men lagde velkomstsang på en time, så kanskje jeg kan lage takk for maten sang til samme enkle melodi?! *gruble*
Arwen Skrevet 25. februar 2005 #10 Skrevet 25. februar 2005 Min tante holdt faktisk en utrolig god takk for maten tale. folk ble faktisk rørt. Første gangen jeg har sett det.
Lia Skrevet 25. februar 2005 #11 Skrevet 25. februar 2005 Vi spurte min kusine, for hun er flink til å snakke i forsamlinger. Og hun holdt en kjempeflott takk for maten-tale for oss. Er ikke enig i at slike taler blir teite eller intetsigende. Det kommer jo helt an på taleren. Spør derfor en man tror kan passe til en slik ting. :-)
aprilbrud Skrevet 25. februar 2005 #12 Skrevet 25. februar 2005 Vi spurte min kusine' date=' for hun er flink til å snakke i forsamlinger. Og hun holdt en kjempeflott takk for maten-tale for oss. Er ikke enig i at slike taler blir teite eller intetsigende. Det kommer jo helt an på taleren. Spør derfor en man tror kan passe til en slik ting. :-)[/quote'] Blir litt nysgjerrig på hva hun snakket om jeg nå! Og til andre som har hørt sånne taler som var bra; hva var tema?? De takk for maten talen jeg har hørt har bare vært pjatt om maten, om fordøyelse, om vitaminer osv. Har jeg bare hatt maks uflaks med de jeg har hørt???
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #13 Skrevet 25. februar 2005 Min tante holdt faktisk en utrolig god takk for maten tale. folk ble faktisk rørt. Første gangen jeg har sett det. litt nysgjerrig.. ikke ordrett selvfølgelig, men hva nevner man bortsett fra menyen???
Lille smurf Skrevet 25. februar 2005 #14 Skrevet 25. februar 2005 Meg over! liker å stå for det jeg skriver her inne..
Arwen Skrevet 26. februar 2005 #15 Skrevet 26. februar 2005 litt nysgjerrig.. ikke ordrett selvfølgelig, men hva nevner man bortsett fra menyen??? Fant den faktisk, her Men lett omskrevet da selvfølgelig.
aprilbrud Skrevet 28. februar 2005 #16 Skrevet 28. februar 2005 Fant den faktisk, her Men lett omskrevet da selvfølgelig. Sikkert jeg som er litt rar, men jeg syntes dette var akkurat så intetsigende som en slik tale bruker å være.
Arwen Skrevet 28. februar 2005 #17 Skrevet 28. februar 2005 Sikkert jeg som er litt rar, men jeg syntes dette var akkurat så intetsigende som en slik tale bruker å være. Vet ikke hvem som er rar, men vi likte den hvertfall
aprilbrud Skrevet 28. februar 2005 #18 Skrevet 28. februar 2005 Vet ikke hvem som er rar, men vi likte den hvertfall Når det gjelder bryllup blir vi vel alle litt smårare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå