Passion4all Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Hvordan har dere fått til det i praksis? Tenker også med forhold til deres foreldre og barna deres og til den dere kuttet ut? Mine foreldre skal ikke trenge ta pari, men de ser jo galskapen og er lei seg for at det er blitt som det er blitt. Og mest synd er det på barna (fettere/kusiner) som ikke automatisk får like mye kontakt nå. Jeg ønsker ikke ha besøk av min søster eller besøke henne. Mine barn er små og kan ikke reise alene. I tillegg bor vi fem timer unna hverandre. Noen som kan fortelle litt om deres situasjon, evnt komme med tips/råd? Endret 5. mai 2018 av Passion4all
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Min søster er schizofren og selv om jeg forstår at hun har det vanskelig så orker jeg ikke forholde meg til henne. Hun er også slu, slem og direkte ondskapsfull mot meg, selv om jeg ikke har gjort henne noe såvidt jeg vet. Jeg kutta kontakten i februar da hun skrev en melding til meg om at hun hater meg og håper jeg blir voldtatt. DET var dråpen. Hvordan vi gjør det i praksis? Vel vi er jo alle godt voksne og bor for oss selv. Hvis vi skal møte faren vår så blir det separat. Jeg har sagt at jeg nekter å ha noe å gjøre med den forbanna kjerringa der igjen. Det går helt fint Man skal ikke finne seg i alt, og når folk bare er dårlige mennesker så går det fint å kutte de ut. Man finner alltid en måte å involvere annen familie når man dropper dårlige familiemedlemmer. Anonymkode: 1e426...b82 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min søster er schizofren og selv om jeg forstår at hun har det vanskelig så orker jeg ikke forholde meg til henne. Hun er også slu, slem og direkte ondskapsfull mot meg, selv om jeg ikke har gjort henne noe såvidt jeg vet. Jeg kutta kontakten i februar da hun skrev en melding til meg om at hun hater meg og håper jeg blir voldtatt. DET var dråpen. Hvordan vi gjør det i praksis? Vel vi er jo alle godt voksne og bor for oss selv. Hvis vi skal møte faren vår så blir det separat. Jeg har sagt at jeg nekter å ha noe å gjøre med den forbanna kjerringa der igjen. Det går helt fint Man skal ikke finne seg i alt, og når folk bare er dårlige mennesker så går det fint å kutte de ut. Man finner alltid en måte å involvere annen familie når man dropper dårlige familiemedlemmer. Anonymkode: 1e426...b82 Samme her! Man må beskytte seg selv og sin familie, For min del har søsteren min personlighetsforstyrrelse , hun er grusom. Det er ikke noe tap for min del. Anonymkode: d9edc...c51 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Jeg har kuttet kontakt med en bror og søster ved å slutte å dra på besøk, ta kontakt og slette all kontaktinfo. Jeg ga ikke beskjed om at kontakten ble slettet. Hvorfor skal jeg det når de aldri egentlig brydde seg om meg? Jeg snakker med min far iblant og skjønner at han ikke helt skjønner valget fordi det for han er viktig å holde alle samlet uansett. Men når han dør sletter jeg resten av familien etter begravelsen. Jeg vil mye heller holde kontakt med de som er virkelig nære. Anonymkode: 9047b...f27 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Har ikke kuttet min bror ut, men det virker som han har kuttet ut meg, når han er på disse kanter, kommer han ikke innom for å si hei, å legger ut på mystory hvor han er, så jeg vet... Han er også fadder på det ene barnet mitt, men ser ikke ut til å bry seg om det, Anonymkode: 29e24...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Søsteren min kuttet ut meg en periode, mamma har også kuttet meg ut. Hun klarte ikke tro at mamma var så fæl, det måtte være meg det var noe galt med. Hun husker ikke mye av barndommen vår annet enn at vi aldri var gode venner. Jeg er eldst og jeg vet at jeg tok i mot mye dritt og vold fra mamma for at hun skulle slippe. Dette gjorde jeg for henne frem til hun ble myndig, hun har ingen anelse om alt jeg har tatt i mot, men det er helt ok. Det jeg reagerte på var etter vi ble voksne at hun behandlet meg veldig dårlig. Jeg ba kun om å få litt respekt tilbake. Hun kunne ringe til alle døgnets tider og skjelle meg ut, ba alltid om penger. Om hun ikke fikk penger med en gang spilte hun på samvittigheten min for å få det. Jeg ga henne penger hver måned over flere år selv om jeg hadde lite selv. Jeg ba kun om at hun kunne ringe en gang i ny og ne for å spørre hvordan det går med meg også. Ba henne pent om å si ifra når hun er forsinket, ikke kommer til å dukke opp eller tok med seg venner til festene jeg holdt. Da jeg ba om dette fikk jeg beskjed at pga vår barndom var det ikke naturlig for henne å være venn med meg. Hun så ikke på meg som noen venn og kom ikke til å ringe meg eller invitere meg med på ting. Det var stille et helt år før jeg ble gravid, jeg fortalte henne om graviditeten så klart. Da ville hun plutselig ha kontakt og skulle være verdens beste tante. Hun er her i ny og ne nå etter barnet kom til verden, men noe tillitsfullt vennskap kommer det vel aldri til å bli. Anonymkode: c245a...f5e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Den sarkastiske psykopatsøsteren min har jeg kuttet ut. Det var en sann lettelse. Anonymkode: 5debb...58a 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Jeg har kuttet kontakten med min bror. For han er det hans nye kone og hennes familie som gjelder. Han har alltid vært drittsekk mot meg, men da han bevisst ekskluderte mine barn var nok nok. Mamma er rasende på meg for jeg ikke vil ha noe med ham å gjøre, men pappa forstår meg godt. Heldigvis!!! Anonymkode: 8f9ac...f11 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 Jeg har kuttet ut en av mine storebrødre, da han utsatte meg for incest da jeg var liten (barneskolealder). Det er 7 år i mellom oss. Klarer ikke å ha et forhold til han i det hele tatt. Mor og far vet ingenting, men vet at jeg har et angstrengt forhold til han. Anonymkode: a1940...2dc 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 På 6.5.2018 den 15.17, AnonymBruker skrev: Jeg har kuttet ut en av mine storebrødre, da han utsatte meg for incest da jeg var liten (barneskolealder). Det er 7 år i mellom oss. Klarer ikke å ha et forhold til han i det hele tatt. Mor og far vet ingenting, men vet at jeg har et angstrengt forhold til han. Anonymkode: a1940...2dc Huff. Forferdelig. Snakk med foreldrene dine og si hva som skjedde. Ikke lett gå med noe så tungt alene. Storebror man stoler på Anonymkode: d8564...53e 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 Har ikke kuttet ut søsken, men har kuttet ut min mor. Tror kanskje min bror har kuttet meg ut. Får aldri noe kontakt der. Anonymkode: f4a9a...f64 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Måtte bare svare på denne gamle tråden. Hadde en stor krangel med min søster for over ett år siden som har gjort at vi ikke snakker til hverandre. Nå har hun slettet meg fra sosiale medier. Så jeg tenker nå at jeg ikke føler det er rett å feire jul hjemme med min mor, bror og henne. Det er eneste situasjonen jeg må treffe henne (om jeg må). Jeg har samboer så jeg kan heller feire med hans familie. Jeg er godt voksen så orker ikke mer drama. Jeg har ellers et greit forhold til de andre, og kan i så fall treffe dem andre dager. Hva hadde dere gjort? Krangelen fikk sannheter frem der jeg mente at hun får meg og min mor til å gå på eggeskall, hun har endret seg mye siden hun var ung (trans person) og hun har vist passivaggresive tendenser mot meg helt siden hun var ung. Jeg ble drittlei da hun var slik mot meg den dagen (måtte igjen være passivaggresiv) og da fløt begeret over for meg. Mamma synes så klart synd på henne for hun er *babyen* (yngst) og har hatt issues siden ung. Hadde dere orket dette? Anonymkode: db1a0...7aa
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Skrevet 17. juni 2023 Kuttet ut broren min for 5 år siden. Det er en befrielse☺️ Anonymkode: 07146...fac
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 Min bror kuttet ut meg men det er litt befriende. Han har vært drittsekk mot meg, aldri passet på meg, småsjalu alltid. Likevel har vi hatt noen lunde god kontakt. Da han giftet seg, fremhev kona hans gamle problemer. De laget alltid drama rundt seg, alle måtte innrette seg etter deres virkelighetsoppfatning. Jeg prøvde virkelig å ha god relasjon til henne, og strakk meg langt. Men da mora våres ble syk,ble relasjonen tilspisset og da kuttet han oss ut. Faren også. Han er sur sur sur og kommanderende. Det er enklere for meg slik det er nå. Ingen drama, ingen problemer, sure miner osv. Anonymkode: a855d...e6d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 Har slettet og blokert min eldste bror fra alle sosiale medium. Har behold kun mobilnummer i tilfelle en krise, men kunne sikkert sletta det også. Ligg inne så jeg ser om det er han som ringer. Han har nå giftet seg med ei asiatisk og laget rabalder i heile familien, så nå får han stå i sine valg alene. Når han har blødd tomt for penger og huset hans har råtnet fordi han sender alle pengene til henne. Hun skal bo i sitt hjemland og han skal bo her og jobbe sine siste 10 år i arbeidslivet på fiskebåt. Han lever på forskudd, har ikkje råd til egen bil. Taket lekker og andre utgifter kommer på løpende bånd. Han er potte tom i hodet og det fuckings teite gliset han går med orker jeg hverken å se i levende live eller på nett. Desverre bor min mor i huset der livet ut, så skal jeg besøke henne, velger jeg helst å gjøre det når han er på sjøen. Anonymkode: 027ff...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Tror vi har kuttet ut hverandre, på en måte. Vi har alt for stor aldersforskjell mellom oss, og ble behandlet så vidt forskjellig i løpet av barndommen. Nå er det vel alt for mye grums der, til at vi kan klare å ha noe som helst forskjell. Dessuten er vi alt for ulike, og har NULL felles interesser eller noe som helst. Vi ville nok aldri hatt noe som helst med hverandre å gjøre, hvis det ikke hadde vært for at vi tilfeldigvis vokste opp som søsken. Anonymkode: dafc7...d1b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Min eldre søster hater meg og har egentlig aldri forstått grunnen. Hun vil kutter meg ut for lengre perioder på opp til et halvt år , og hører da ingenting fra henne før hun begynner å gjenoppta kontakten uten noe som helst forklaring. Hun ønsker ikke besøk så har ikke spurt om å komme dit på kanskje 10 år. Hun har vært hos meg , men sist gang må være mange år siden nå. Hver gang så klagde hun på tull og lagde et helvete, noe som har ført til at jeg ikke ønsker å "invitere" henne. Ønsker hun å komme så får hun si det selv. Hun er veldig ustabil, kverulerende, sarkastisk og man må gå rundt på eggeskall for alt ser hun på som en personlig fornærmelse. Selv slenger hun dritt hele tiden men det må man bare godta om man i det hele tatt skal omgås henne. Anonymkode: 83901...857
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 Har kuttet kontakten med min søster. Har ingen gyldig grunn synlig utad, hun er hyggelig og grei. Det ble bare for tungt i lengden. Stadig prat om fortiden, sladring, betroelser og lignende. Det toppet seg da hun skulle stille opp for vår søster og samtidig meldte henne til barnevernet. Anonymkode: d625c...79f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 Faren min kuttet ut søsteren sin da jeg var i tidlig barneskolealder. Det har ført til at jeg ikke har noe kontakt med hverken min tante, fetter eller kusine selv den dag i dag. Nå er jeg 40. Anonymkode: 4213a...2ec
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 14.52): Måtte bare svare på denne gamle tråden. Hadde en stor krangel med min søster for over ett år siden som har gjort at vi ikke snakker til hverandre. Nå har hun slettet meg fra sosiale medier. Så jeg tenker nå at jeg ikke føler det er rett å feire jul hjemme med min mor, bror og henne. Det er eneste situasjonen jeg må treffe henne (om jeg må). Jeg har samboer så jeg kan heller feire med hans familie. Jeg er godt voksen så orker ikke mer drama. Jeg har ellers et greit forhold til de andre, og kan i så fall treffe dem andre dager. Hva hadde dere gjort? Krangelen fikk sannheter frem der jeg mente at hun får meg og min mor til å gå på eggeskall, hun har endret seg mye siden hun var ung (trans person) og hun har vist passivaggresive tendenser mot meg helt siden hun var ung. Jeg ble drittlei da hun var slik mot meg den dagen (måtte igjen være passivaggresiv) og da fløt begeret over for meg. Mamma synes så klart synd på henne for hun er *babyen* (yngst) og har hatt issues siden ung. Hadde dere orket dette? Anonymkode: db1a0...7aa Tror dette er ganske dødfødt ja. Jeg ville heller lagt kreftene mine i å lage nye tradisjoner med svigerfamilien, lag deg en fin familie i de 🥰 Livet er for kort og hvorfor må man på død og liv holde sammen kum fordi man er i slekt Anonymkode: a6f09...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå