AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Del Skrevet 5. mai 2018 Hei! Stemmer det at man må ha 3 eksamener i norsk dersom man tar faget som privatist? Trodde helt til idag at jeg bare skulle ta eksamen i norsk hovedmål vg3 studieforbered. Kom plutselig over noen sider der det sto at jeg måtte ta hovedmål, sidemål samt muntlig. Anonymkode: ca283...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Del Skrevet 5. mai 2018 Ja du må ta hovedmål, sidemål og muntlig når du tar norsk som privatist. Anonymkode: 81037...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Del Skrevet 5. mai 2018 Ja, det stemmer. Anonymkode: a9562...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Del Skrevet 5. mai 2018 Huff, kjenner jeg gruer meg... var feks fritatt sidemål da jeg gikk på skolen. Noen som kan fortelle litt om hvordan de eksamensoppgavene er? Både muntlig, skriftlig og skriftlig sidemål? Anonymkode: ca283...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Del Skrevet 5. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, kjenner jeg gruer meg... var feks fritatt sidemål da jeg gikk på skolen. Noen som kan fortelle litt om hvordan de eksamensoppgavene er? Både muntlig, skriftlig og skriftlig sidemål? Anonymkode: ca283...88f Hvis du har fritak fra sidemål (les: på videregående skole) behøver du jo ikke å ta eksamen i det. De skriftlige eksamensoppgavene finner du på udir.no. Anonymkode: 942c8...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Del Skrevet 5. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har fritak fra sidemål (les: på videregående skole) behøver du jo ikke å ta eksamen i det. De skriftlige eksamensoppgavene finner du på udir.no. Anonymkode: 942c8...d23 Var fritatt på ungdomsskolen. Hoppet av vg1 yrkesfaglig, og ila det året hadde jeg ikke sidemål.. trodde at man som privatist måtte ta sidemål uavhengig om man har hatt det eller ei 🙄 Anonymkode: ca283...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Del Skrevet 5. mai 2018 Da får du fritak ja i sidemål. Du må bare levere inn attest på det til privatistkontoret. Vet ikke om det er for sent nå da? Ta kontakt med de. Anonymkode: 3ba66...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Del Skrevet 5. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, kjenner jeg gruer meg... var feks fritatt sidemål da jeg gikk på skolen. Noen som kan fortelle litt om hvordan de eksamensoppgavene er? Både muntlig, skriftlig og skriftlig sidemål? Anonymkode: ca283...88f De skriftlig har del 1 og del 2 oppgaver. Del 1 er kortsvar oppgave, du skal analysere en gitt tekst, analysere den og skrive 250 om virkemidler du finner. Innledning, hoveddel, avslutning. Del 2 da er det flere oppgaver, men du skal velge en av de. Da er det langsvar. Kan være analysere en novelle, en reklame, skrive essay eller kåseri. Muntlig: du trekker en oppgave, og har 20 minutter til å forberede deg. Oppgaven du trekker en tekst (ikke en lang en, et dikt for eksempel) som du skal analysere, også skal du snakke om dette ta og si hva du har kommet fram til. Også får du en del som du ikke få forberedt deg til på forhånd. Litteraturhistorie (epoker fra vikingtid til modernetid) da du skal fortelle om typiske sjangre fra de tidene og fortfattere, eller språkhistorie, eller særemne. Anonymkode: 2de47...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Del Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De skriftlig har del 1 og del 2 oppgaver. Del 1 er kortsvar oppgave, du skal analysere en gitt tekst, analysere den og skrive 250 om virkemidler du finner. Innledning, hoveddel, avslutning. Del 2 da er det flere oppgaver, men du skal velge en av de. Da er det langsvar. Kan være analysere en novelle, en reklame, skrive essay eller kåseri. Muntlig: du trekker en oppgave, og har 20 minutter til å forberede deg. Oppgaven du trekker en tekst (ikke en lang en, et dikt for eksempel) som du skal analysere, også skal du snakke om dette ta og si hva du har kommet fram til. Også får du en del som du ikke få forberedt deg til på forhånd. Litteraturhistorie (epoker fra vikingtid til modernetid) da du skal fortelle om typiske sjangre fra de tidene og fortfattere, eller språkhistorie, eller særemne. Anonymkode: 2de47...f50 250 ord* skal det stå Anonymkode: 2de47...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Del Skrevet 5. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Stemmer det at man må ha 3 eksamener i norsk dersom man tar faget som privatist? Trodde helt til idag at jeg bare skulle ta eksamen i norsk hovedmål vg3 studieforbered. Kom plutselig over noen sider der det sto at jeg måtte ta hovedmål, sidemål samt muntlig. Anonymkode: ca283...88f Ja, hovedmål, sidemål og muntlig. God fornøyellse, veeeldig glad et ikke er meg. Anonymkode: 9386c...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå