AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Del Skrevet 5. mai 2018 Okey, sorry men her kommer litt "delikat" snakk. Men siden dere har klikket dere inn i tråden så regner jeg med at dere er forberedt på det. De siste månedene nå har det vært to tilfeller der jeg har stått opp om morgenen for å gå på do, og så blir jeg plutselig steindårlig der jeg sitter og kjenner at jeg holder på å besvime. Den ene gangen hadde jeg vondt i magen i tillegg til at jeg hadde en del å gjøre på do, og ville kaste opp, skikkelig sånn omgangssyke-følelse. Kjentes som jeg hadde en del (nr. 2) som skulle komme men fikk liksom ikke ut alt, måtte bare sitte der og vente og ville nesten besvime. Men det som kom ut hadde helt vanlig konsistens. Sånn var det frem og tilbake fra senga. Så var jeg plutselig helt fin igjen. Denne hendelsen varte i 30-45 min. Den andre gangen, som var nå i dag, hadde jeg ikke vondt i magen men det kjentes som om jeg kunne kastet opp. Aller mest var jeg bare helt sinnssykt svimmel samtidig som jeg hadde mye (nr. 2) å gjøre på do, og det var forøvrig helt vanlig konsistens på den også, så ikke hardt eller diaré. Var så svimmel og på besvimelsens rand at jeg ikke fikk tørket meg ordentlig eller vasket hendene engang, måtte bare dra på meg trusa og gå og legge meg igjen. Hadde nesten ingen balanse i kroppen. Denne gangen varte det kanskje 10-15 min tilsammen. Var ør i hodet en stund etterpå men etter noen timer med mer søvn ble jeg i grei form igjen, og nå kjenner jeg meg helt fin. Hva i huleste er dette?? Er vel ikke omgangssyke når det varer så kort tid? Og man er vel ikke forstoppet når det som kommer ut har vanlig konsistens? Anonymkode: 45792...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Del Skrevet 5. mai 2018 Og ja, glemte å nevne det, men jeg svettet som en gris også og senga var helt våt etterpå, særlig nå i dag etter den andre gangen. Jeg er dame.... Anonymkode: 45792...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 5. mai 2018 #3 Del Skrevet 5. mai 2018 Lurer på det samme. Har opplevd det samme opptil flere ganger. Men hos meg kommer det på nattestid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Del Skrevet 5. mai 2018 Blodsukker. Jeg er slik periodevis og for meg er det svimmelhet, kvalme og svette. Eneste som hjelper er noe tørt å spise og så sove. Jeg har ikke diabetes, men lavt blodtrykk og veldig sensitiv ift blodsukker. Anonymkode: 4d4f5...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Del Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blodsukker. Jeg er slik periodevis og for meg er det svimmelhet, kvalme og svette. Eneste som hjelper er noe tørt å spise og så sove. Jeg har ikke diabetes, men lavt blodtrykk og veldig sensitiv ift blodsukker. Anonymkode: 4d4f5...ce1 Men jeg har jo overhodet ikke lyst på noe å spise når jeg har det greiene der. Vet ikke om jeg hadde fått i meg en smule engang. Anonymkode: 45792...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Del Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg har jo overhodet ikke lyst på noe å spise når jeg har det greiene der. Vet ikke om jeg hadde fått i meg en smule engang. Anonymkode: 45792...cc0 Nei, så la vær da. Jeez. Anonymkode: 4d4f5...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Del Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, så la vær da. Jeez. Anonymkode: 4d4f5...ce1 Hva er det for slags svar? Jeg prøver jo bare å komme frem til hva som feiler meg når jeg får det sånn, og jeg får ikke i meg mat og det går jo over uten mat. Hvorfor du blir fornærmet over det skjønner jeg ikke. Anonymkode: 45792...cc0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Del Skrevet 5. mai 2018 Både jeg og samboeren har det sånn jevnlig, men det trenger ikke være på morgenen. Det kan være når som helst på døgnet for oss i hvertfall. Noen ganger kaster jeg reelt opp, og innimellom svimer jeg av også, så jeg pleier rett og slett å legge meg ned på badgulvet når det blir for ille, enten jeg har fått tørket meg eller ei. Ingen av oss vet hvorfor vi innimellom blir sånn, men det er i hvertfall ikke blodsukker eller blodtrykk, for vi har målt begge deler mens det skjer flere ganger og det har vært helt normalt. Anonymkode: fa180...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Del Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for slags svar? Jeg prøver jo bare å komme frem til hva som feiler meg når jeg får det sånn, og jeg får ikke i meg mat og det går jo over uten mat. Hvorfor du blir fornærmet over det skjønner jeg ikke. Anonymkode: 45792...cc0 Bestill legetime da. Det der er ikke normalt. Anonymkode: a9311...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Del Skrevet 5. mai 2018 Vasovagal reaksjon? Anonymkode: 1fdd8...919 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Del Skrevet 5. mai 2018 Har ikke opplevd den svimmelheten, men jeg kan ha helt normal avføring, men føler meg syk i kroppen fra når jeg kjenner at jeg må på do til alt er ute. Blir kvalm og kjennes ut som at jeg får feber. Anonymkode: e6ed7...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Del Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bestill legetime da. Det der er ikke normalt. Anonymkode: a9311...2e1 Jeg har allerede vært hos lege angående andre tarmproblemer jeg har (mye luft i magen, som definitivt ikke er årsaken til disse hendelsene jeg beskriver her). Han tok masse blodprøver og fant ingenting, så det er ikke mer å gjøre der. Anonymkode: 45792...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Del Skrevet 5. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for slags svar? Jeg prøver jo bare å komme frem til hva som feiler meg når jeg får det sånn, og jeg får ikke i meg mat og det går jo over uten mat. Hvorfor du blir fornærmet over det skjønner jeg ikke. Anonymkode: 45792...cc0 Helt normalt svar til en som deg. Anonymkode: 4d4f5...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Del Skrevet 5. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasovagal reaksjon? Anonymkode: 1fdd8...919 Men hva skulle jeg reagere på da? Jeg har googlet og ser at det er vanlig etter sterke følelsesmessige inntrykk eller smerte, som av vaksine eller blod f.eks. Eneste jeg har gjort er å stå opp av senga liksom Anonymkode: 45792...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Del Skrevet 5. mai 2018 Det hender jeg også føler meg skikkelig uvel når jeg er/har vært på do. Blir utmattet, kvalm og svimmel, men det kan komme når som helst på døgnet. Men jeg har ME og det har kommet etter jeg fikk det, men jeg aner ikke om det har en sammenheng hos meg. Anonymkode: a3189...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg har hatt det slik. Besvimte engang da jeg satt på toalettet. Vet ikke om det er kombinasjon lavt blodsukker/ press i tarmen. Aner ikke, men dette er lenge siden og er frisk og rask. Så tror det finnes en naturlig forklaring- og ikke noe galt fysisk. Anonymkode: 2f731...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Del Skrevet 5. mai 2018 Det kan være blodsukker fall. Prøv å spis/drikk noe med sukker i selv om du ikke har lyst på, f.eks ett glass juice. Jeg har diabetes type 1, men før jeg fikk diagnosen hadde jeg ofte lignende episoder i dusjen. Jeg måtte ikke på do, men ble helt dårlig og kvalm, klarte nesten ikke å stå. Forklaringen var at jeg hadde veldig høyt blodsukker og når man tar veldig varme dusjer eller bad, så kan blodsukkeret synke fort fordi blodsirkulasjonen blir raskere (eller noe sånt, husker ikke helt forklaringen). Og ettersom jeg var vant med å ha høyt blodsukker, skulle det ikke store forandringen til før jeg reagerte slik. Sier ikke at du har diabetes, man kan få blodsukker fall selv om man er helt frisk. Men jeg kjenner godt til hvordan blodsukker fall kan oppleves, og det kan skje mye rart altså! Ikke alltid det frister med mat heller selv om kroppen tegner det. Jo raskere blodsukkeret faller, jo dårligere blir jeg. Synker det sakte kan det bli ekstremt lavt uten at jeg merker det. Det at det går over av selv kan være fordi leveren produserer sukker i "nødtilfeller". Det er ikke uvanlig at diabetikere opplever høy blodsukker om morgenen fordi leveren slipper ut sukker etter en natt uten mat. Dette skjer hos folk uten diabetes også, men da reguleres jo blodsukkeret automatisk av kroppen og man får ikke høyt blodsukker som en følge av det, men vanlige verdier. Anonymkode: 9eed1...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg har IBS og er i alle fall sånn som det hyppig om morgenen. Jeg blir kvalm, svimmel, magesmerter, svetter som en gris osv. Og så går det over når jeg har fått ut alt. Anonymkode: de305...eb4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #19 Del Skrevet 5. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være blodsukker fall. Prøv å spis/drikk noe med sukker i selv om du ikke har lyst på, f.eks ett glass juice. Jeg har diabetes type 1, men før jeg fikk diagnosen hadde jeg ofte lignende episoder i dusjen. Jeg måtte ikke på do, men ble helt dårlig og kvalm, klarte nesten ikke å stå. Forklaringen var at jeg hadde veldig høyt blodsukker og når man tar veldig varme dusjer eller bad, så kan blodsukkeret synke fort fordi blodsirkulasjonen blir raskere (eller noe sånt, husker ikke helt forklaringen). Og ettersom jeg var vant med å ha høyt blodsukker, skulle det ikke store forandringen til før jeg reagerte slik. Sier ikke at du har diabetes, man kan få blodsukker fall selv om man er helt frisk. Men jeg kjenner godt til hvordan blodsukker fall kan oppleves, og det kan skje mye rart altså! Ikke alltid det frister med mat heller selv om kroppen tegner det. Jo raskere blodsukkeret faller, jo dårligere blir jeg. Synker det sakte kan det bli ekstremt lavt uten at jeg merker det. Det at det går over av selv kan være fordi leveren produserer sukker i "nødtilfeller". Det er ikke uvanlig at diabetikere opplever høy blodsukker om morgenen fordi leveren slipper ut sukker etter en natt uten mat. Dette skjer hos folk uten diabetes også, men da reguleres jo blodsukkeret automatisk av kroppen og man får ikke høyt blodsukker som en følge av det, men vanlige verdier. Anonymkode: 9eed1...6ce Friske mennesker får ikke føling. Anonymkode: de305...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer lady Skrevet 5. mai 2018 #20 Del Skrevet 5. mai 2018 Vasovagal besvimelse pga lavt BT. Opplevd hundrevis av ganger. Ubehagelig ikke farlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå