Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eeelsker grøssere, men blir litt ødelagt etterpå.. ;) pyse ja..

Har sett Madhouse, Breaking Dawn blant annet. De var bra, og skumle. Og Gothika. Noen bra forslag til noe som skremmer vettet av meg? :)

Skrevet

the ring, the grudge, blair witch project er de som har gjor meg mest mørkeredd! :(

Skrevet

the ring, the grudge, blair witch project er de som har gjor meg mest mørkeredd! :(

Skrevet
Jeg eeelsker grøssere, men blir litt ødelagt etterpå.. ;) pyse ja..

Har sett Madhouse, Breaking Dawn blant annet. De var bra, og skumle. Og Gothika. Noen bra forslag til noe som skremmer vettet av meg? :)

Jeg liker også grøssere godt. Anbefaler The Village og shining (gammel, men klassiker, og veldig bra).

Gjest Anonymous
Skrevet

The Village vakke mye til grøsser gitt.

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg eeelsker grøssere, men blir litt ødelagt etterpå.. ;)  pyse ja..

Har sett Madhouse, Breaking Dawn blant annet. De var bra, og skumle. Og Gothika. Noen bra forslag til noe som skremmer vettet av meg?      :)

Gothika? Det er vel strengt tatt en thriller? Hvis den er skummel, vil jeg fraråde "The Shining" ("Ondskapens hotell" på norsk) som ble nevnt tidligere. Den troner i ensom majestet øverst på min (og mange andres) liste. 2 timer med spooky saker fra ende til annen, stort sett i dagslys hele veien!

Skrevet

Skremt eller bare kewle grøssere?

Wishmaster er tøff, men ikke scary..

House on the Haunted Hill gav meg noen gåsehudklumper et par ganger.

kommer ikke på så mange andre men en film som får meg til å grøsse er Fire on the Amazon.. makan til dårlig klissefilm...

Skrevet

The Shining er genial.

The Village var da ikke skummel. Jeg kjedet meg faktisk litt da jeg så den.

Stephen King er min favoritt. Desverre har jeg vel sett det som er å se av disse filmene.

Pet Semantary er ganske bra (men styr unna nr 2, den er elendig). Selv om den er litt overdrevet til tider, så får man et grøss i ny og ne.

Gjest strigoi
Skrevet

ja wishmaster er dritkul! :D pet sematary 2 er jo kjempemorsom jo! no brain no pain! :kul: wuuuuu clancy!

Skrevet

Stepehn Kin er litt ujevn i filmatisert form. Shining er fantastisk, men her forleden så jeg Secret window, og den var skrekkelig elendig.

Har stor sans for gode "djevel-himmel-helvete"-filmer, og ser veldig frem til å se "Constantine" som nettopp er kommet. I samme tradisjon vil jeg varmt anbefale "the Prophecy".i alt 3 filmer har kommet der, og der er Christopher Walken er helt eventyrlig god som erkeengelen Gabriel....

Gjest Anonymous
Skrevet

Apropo King; noen som har sett filmatiseringen av Dreamcatcher (drømmefangeren)?

Jeg har lest boka, og den var syk, men god!

Litt skeptisk når slike filmer blir filmatisert, men har samtidig lyst til å se den?

Skrevet
Apropo King; noen som har sett filmatiseringen av Dreamcatcher (drømmefangeren)?

Jeg har lest boka, og den var syk, men god!

Litt skeptisk når slike filmer blir filmatisert, men har samtidig lyst til å se den?

Har ikke lest boka, men sett filmen. Har iallefall hørt at boka er evig mye bedre enn filmen fra de som har lest og sett begge.. Se på det som en film, og ikke basert direkte på boka så går det nok bra.. Keep an open mind. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke lest boka, men sett filmen. Har iallefall hørt at boka er evig mye bedre enn filmen fra de som har lest og sett begge.. Se på det som en film, og ikke basert direkte på boka så går det nok bra.. Keep an open mind. ;)

Ja det er jo som regel sånn... at bøkene er bedre. Synes du at filmen var bra / spennende?

Skrevet

Tjaaaa, lenge siden jeg så den, men etter hva jeg husker var det en typsik King-film.

Skrevet

Synes ikke Blair Witch var skummel i det hele tatt. Plutselig var den slutt uten at det hadde skjedd noe??

The Shining er jeg enig i at er råbra. Ellers er Omen-trilogien fra 70(?)-tallet råbra. Klassisk gutt-tatt-av-djevelen-filmer. Creepy!

Og det samme kan sies om Godsend, gikk på kino i sommer, synes den var horribel på kino. Du vet, når man sitter og tenker "Hvorfor, HVORFOR i alle dager utsetter man seg for dette??)

Filmer du IKKE vil se er Hemoglobin (hysterisk dårlig, dog en stående replikk i vennekretsen :wink: ) og Jeepers Creepers. Dersom "Nr 1 in USA" på DVD-coveret ikke skremmer deg nok så sier jeg, STYR UNNA! Huff, huff, var bare halvannen time med mørk tv-skjerm fordi alt foregikk om natten og gjerne nedi et hull.

Filmen jeg har lyst å se er en om en oljerigg. Husker ikke hva den heter, husker bare det som stod på coveret: "Evil has come to a new place" :ler::ler: Den MÅ jo bare være så dum at den sikkert er kjempemorsom.

Ellers er Steven King min helt også. Tror jeg har nesten alle bøkene. :oops:

Skrevet
Filmen jeg har lyst å se er en om en oljerigg. Husker ikke hva den heter, husker bare det som stod på coveret: "Evil has come to a new place" :ler::ler: Den MÅ jo bare være så dum at den sikkert er kjempemorsom.

Ellers er Steven King min helt også. Tror jeg har nesten alle bøkene. :oops:

:P

Høres jo spennende ut.

Jeg har også nesten alle bækene - han skriver utrolig bra!

Ofte er jo filmene litt nedtur da, etter å ha lest bøkene.

Har ikke sett så mange av filmene da igrunn.

Husker at boka "Bag of bones" (skinn og bein) var veldig spennende....

Er det gjort noen filmatiseringer det siste tiåret da? vet jo om de gamle gode, som It og shining, men noe annet spennende?

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns de gamle, gjerne i svart-hvitt er bra. House of Usher og Damen i sort er to av de skumleste filmene jeg har sett.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Hei.

Drømmefangeren som film er ikke spesielt bra. Mange av hovedpoengene med filmen forsvant, og det fram kom ikke at "ripleyen" ga deg telepatiske evner. Var også vanskelig å forstå foholdet mellom Duddits, Mr. Gray og de andre. Så den sammen med en veninne som ikke har lest boken, og hun skjønte ikke alle poengene.

Det er vel det som ofte er problemet med filmatisering av Kings filmer, poengene faller ofte bort. Skjønte aldri Tommyknokers før jeg hadde lest boken, og slik er det med mange andre av filmene hans også.

Jeg elsker skrekk, men foretrekker de "gode gamle" som Carrie, Cujo, Birds ol.... Gamle fredag 13 og Haloween er også ok. Og "Dusk to Dawn" selfølgelig... Desverre er det få av mine venner som deler min glede over skrekkfilmer, så jeg ender stort sett opp med å se de alene :cry:

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker best skrik og sånn jeg. Men kan noen anbefalen en sikkelig skummel grøsser blir jeg glad (og litt redd da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...