AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hei. Jeg har lest at sålenge foreldre skriver under, så kan mindreårige reise til utlandet. Men er det slik at du .feks må være over 20 osv, for å kunne ta med seg et "barn"? Vi lurer på om vi kan reise. Vi har ikke hørt med foreldrene hennes da, men hun har reist med en vennine til spania før, men da hadde de med seg en godt voksen mamma da, til veninna. Jeg er usikker påom foreldrene godtar dette. Jeg tror at de kanskje tror at vi kommer til å rote os bort, miste telefoner og ikke klarer oss. Jeg er nemlig litt surrete, og det vet de. Men jeg har tenkt til å gjøre det rikttig, og passe på at ingenting skjer. Jeg er jo trosalt voksen nå. Anonymkode: cb8f4...b28
SesameStreet Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Jeg googlet dette og svaret jeg fikk var: Det kommer helt an på hvilke flyselskap du skal reise med, hvilke land dere skal til og hvilke hotell dere skal til. Noen steder trenger man bare en bekreftelse fra foreldrene om at de tillater at deres barn reiser, noen steder kan det være krav til alder, noen steder vil hun bli sett på som for ung. F.eks så vil hun være for ung til å reise med Stenaline båten uten en foresatt og de er veldig klare på at de gjør ikke unntak fra reglen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Du er ikke voksen når du er 19 år, og at to surrete tenåringer reiser alene til spania er en veldig veldig dårlig ide. Anonymkode: 73dc0...769 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Ingen god ide. Spesielt når du er surrete. En 17 åring skal ikke måtte ta ansvar for en myndig 19 åring som uheldigvis surrer. For det er det som vil skje. Anonymkode: c52ca...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har tenkt til å gjøre det rikttig, og passe på at ingenting skjer. Jeg er jo trosalt voksen nå. Anonymkode: cb8f4...b28 Det trodde jeg også da jeg var 19, men neida 😅 Er du kjæreste eller venninne? Hvis venninne, hadde sagt ja om begge var ansvarlige, reisevante og modne. Avhengig av hvor dere skulle. Hvis kjæreste? Helt uaktuelt. Anonymkode: 34436...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 De fleste selskaper (ving, apollo osv) godtar ikke dette uten signatur fra foresatte. For greia er jo at barn under 18 skal være med en FORESATT, ikke en myndig person. Nettopp for å unngå at 19-åringer tar med seg mindreårige på ferie. Hvis dere flyr med et helt vanlig flyselskap er det selvsagt mulig å reise, men det er mange hoteller som krever at de under 18 er i følge med en foresatt. Og det er ikke du. Vil også påpeke (som flere her) at dette høres ut som en dårlig ide og at du høres svært lite voksen ut Anonymkode: c828d...0e4 2
Kalevala Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Lei dere en hytte i Norge isteden, så kan dere dra til utlandet til neste år, når hun også har fylt 18. Ønsker dere en fin ferie.
Eidvo Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Min yngre bror og hans kjæreste som er like gamle som dere reiste til utlandet i fjor uten problemer. Tror ikke de hadde med noe dokumenter på at hun fikk reise. Jeg reiste også til syden med min kjæreste når jeg var 17 eller 18, og dette var ikke i våre tanker at jeg kanskje ikke hadde lov.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 Det kan hende det avhenger av hvor dere skal og hvordan dere skal komme dit osv. Men det er en veldig dårlig idé å snike seg unna foreldrene her, så like greit å snakke med de først som sist. Anonymkode: c25b7...f80
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 Jeg reiste til London med venninner flere ganger i akderen 14-17. Det var ingen som spurte etter foreldre. Vi overnattet hos tanten min, men det visste jo ikke flyselskapet. Overnatting blir kanskje vanskeligere. Da må du Google overnattingsstedet dere vurderer og se. Jeg kjøpte selv flybilett og hostellovernatting til min søster i konfirmasjonsgave (jeg var 21 og hun 15). Da var det ikke noe problem på noen av de tre stedene vi overnattet. Anonymkode: a4daa...558
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 16 timer siden, SesameStreet skrev: Jeg googlet dette og svaret jeg fikk var: Det kommer helt an på hvilke flyselskap du skal reise med, hvilke land dere skal til og hvilke hotell dere skal til. Noen steder trenger man bare en bekreftelse fra foreldrene om at de tillater at deres barn reiser, noen steder kan det være krav til alder, noen steder vil hun bli sett på som for ung. F.eks så vil hun være for ung til å reise med Stenaline båten uten en foresatt og de er veldig klare på at de gjør ikke unntak fra reglen. Angående stenaline, jeg fikk reise med den da jeg var 17. Familien min var alt i Danmark og jeg skulle komme senere. Mamma hadde ringt og snakket med dem på forhånd, og da fikk jeg lov til å reise om jeg foresatte hadde skrever under noen papirer og jeg ble fulgt av en annnen voksen frem til innsjekk. Gikk helt fint. Utrolig kjedelig reise da, endte opp med å spise alene et sted, surret litt rundt i butikker, så kjøpte meg noe å drikke og litt sjokolade, så la jeg meg på lugaren og leste. Anonymkode: 8d3af...e51
Menchit Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også da jeg var 19, men neida 😅 Er du kjæreste eller venninne? Hvis venninne, hadde sagt ja om begge var ansvarlige, reisevante og modne. Avhengig av hvor dere skulle. Hvis kjæreste? Helt uaktuelt. Anonymkode: 34436...6e6 Nå har datteren min alltid vært ansvarsfull, men jeg hadde heller sendt henne avgårde med en kjæreste enn en venninne. Ser for meg at det blir en mye tryggere og roligere ferie med en kjæreste, da vil de jo mest sannsynlig holde seg opptatt med hverandre. To unge jenter har mye større sannsynlighet for å havne i "trøbbel", bli oppsøkt av fremmede gutter, havne på nach, for mye alkohol osv Litt nysgjerrig på hvorfor du mener venninner er bedre/tryggere enn kjærestetur.. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå